مروری بر «اکولایزر 3» به بهانه دوبله و عرضه در فیلم‌نت

این خشنِ دوست‌داشتنی

- 3 دقیقه مطالعه

سری سوم از مجموعه فیلم های محبوب «اکولایزر» در فیلم نت دوبله و عرضه شده است.

به گزارش فیلم نت نیوز، در «اکولایزر ۳» دنزل واشنگتن نقش اول فیلم است که همچون دو قسمت اول این مجموعه شخصیتی باهوش و سرسخت را به نمایش گذاشته است.

واشنگتن در سری فیلم های اکولایزر نقش رابرت مک کال، یک تفنگدار دریایی بازنشسته و افسر اطلاعاتی را ایفا می کند که وقتی می بیند افراد ثروتمند در حال سوء استفاده کردن از مردم عادی هستند این موضوع را تحمل نکرده و وارد عمل می شود.

او در این فیلم از مهارت های منحصر به فرد خود استفاده می کند تا بتواند ذره ای اختلاف طبقاتی را کاهش دهد و در حد توان خود عدالت را برپا کند.

«اکولایزر ۳» درست جایی که مک کال، ماموریتی را در سیسیلِ ایتالیا به پایان می رساند، شروع می شود، به طوری که وی در اثر مبارزه با عده زیادی از تبهکاران در تاکستان، مجروح شده است. در ادامه یک افسر پلیس ایتالیایی به نام جیو (یوجینیو ماستراندرا )، وی را به درمانگاه می رساند. مک کال دوست دارد هرچه زودتر بهبود یافته تا به التومانت برود اما وقتی با خود فکر می کند می بیند نمی تواند نسبت به تبهکارانی که هنوز مردم عادی را اذیت می کنند بی تفاوت باشد بنابراین دومرتبه وارد عمل می شود.

ابتدا به کالینز (داکوتا فانینگ) که یک مامور سیا است قضیه تاکستان و مبارزه با تبهکاران را اطلاع می دهد. پس از آن ماموران سیا موفق می شوند مواد مخدر و اسکناس های قاچاقی را که در تاکستان مخفی شده است، کشف و ضبط کنند.

در مجموعه فیلم های اکولایزر مانند مجموعه های ماموریت غیرممکن و سریع و خشن کمتر از بدلکار استفاده شده است.

نقشی که واشنگتن در این فیلم ایفا می کند چندان مطابقتی با شخصیت واقعی او ندارد اما شاید افراطی ترین جلوه از وی را به نمایش گذاشته است. فعالیت هایی که مک کال در سیر فیلم برای مبارزه با خشونت انجام می دهد مخاطب را مجاب می کند که این شخصیت را دوست داشته باشد.

در طول فیلم مشاهده می کنیم که دو برادر تبهکار ایتالیایی به نام های وینسنت (آندریا اسکاردوزیو) و آنجلو (دنیل پیرونی) خود را مالک خیابان های التومانت می پندارند و به احدی اجازه نمی دهند که در مقابل آنان قد علم کند. شخصیت مک کال خوب می داند که نباید به مافیا اجازه داد در جامعه حاضر شود و جنگ و خشونت بی حد و مرز را به خیابان های شهر بکشاند و این نقطه قوت این شخصیت است اما غافل از این که روبرو شدن با مافیا اجتناب ناپذیر خواهد بود. مک کال سعی می کند تحت هر شرایطی جان مردم بی گناه به خطر نیفتد و در مبارزه با تبهکاران با استفاده از روش های بسیار خشن آنها را به قتل برساند. همین امر موجب شده که با فیلمی اکشن و درجه سنی R روبرو باشیم که برای مخاطب جذاب است.

شخصیت مک کال از این حیث که مخاطب با دیدن روش های خشونت آمیز وی از خود می پرسد”هنوز هم آدم خوبی است؟!” یا “واقعا زیاده روی نیست؟!” ، درست به پانیشر در دنیای سینمایی مارول شباهت دارد. او همچون پانیشر تبهکاران را به طرز فجیعی به قتل می رساند تا نفر بعدی که جسد را می بیند بترساند.

در مجموع، سری فیلم های «اکولایزر» بسیار جدی تر و دراماتیک تر از سایر فیلم های اکشن هم رده خود هستند. نکته جالب در «اکولایزر ۳» شوخ طبعی مک کال در تعامل با کالینز است که با شخصیت وی تضاد دارد. در نهایت باید گفت که این فیلم هیجان و خشونت بیشتری نسبت به دو قسمت قبل دارد.

نوشته فرد تاپل

ترجمه: آپ تی وی

فیلم «اکولایزر ۳» را با دوبله اختصاصی فارسی در فیلم نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: اکولایزر 3،تیتر یک،دنزل واشنگتن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها