نماینده و داور انجمن منتقدان بینالمللی فیلم «قطع فوری» را اثری متفاوت از سینمای ایران دانست که با شیوهای روایی نزدیک به فیلمهای فیلمسازان مشهور ایتالیا و آلمان، مخاطب را تا انتها با خود همراه میکند.
به گزارش فیلمنت نیوز، اکسل تیمو پیور داور فیپرشی درباره سومین ساخته مریم بحرالعلومی گفت: به عنوان نماینده فیپرشی (انجمن منتقدان بینالمللی فیلم) فیلمهای کارگردانان ایرانی زیادی را پیش از این دیده بودم، از جمله آثار اصغر فرهادی و در یکی از بزرگترین مجلههای فیلم آلمان (Artechock) نقدهای زیادی درباره آنها نوشتهام. نکتهای که توجه مرا به فیلم «قطع فوری» بسیار جلب کرده، تفاوت آن در طی مسیرش تا رسیدن به پایانبندی است. برخلاف اغلب فیلمهای ایرانی که روندی خستهکننده و تکراری دارند، «قطع فوری» را جزو معدود آثاری از این کشور دیدم که مخاطب را با اشتیاق تا پایان حفظ میکند.
پیور بیان کرد: داستان فیلم، بدون استفاده از هیچ استعاره یا نمادی به شکل مستقیم پیش میرود. فیلمساز، کشور خود را در فضای یک مجتمع مسکونی خلاصه کرده و ساکنان آن را با تمام تفاوتهای فرهنگی از طبقات مختلف اجتماعی را در یک سطح دور هم جمع کرده است و زندگی روزمره در جامعه خود را بدون اغراق به نمایش میگذارد که این مهمترین امتیاز این فیلم در قیاس با سایر آثار ایرانی است. هر آنچه که در زندگی معمولی و مسائل زوجها، زمانی که عشق متوقف میشود یا رابطهای به بنبست میرسد وجود دارد، در این فیلم به چشم میخورد.
این نماینده فیپرشی عنوان کرد: ما در کشورهای غربی پیشداوریهایی درباره جامعه ایران داریم، اما این فیلم مجموعهای از چالشها و واقعیتهای دیگری از این کشور را تصویر کرده است؛ به ویژه درباره زنان و همینطور مردان. کارگردان، بدون نگاه حکومتی یا دولتی به کشورش با اشارهای ظریف به بیماری کووید به روابط انسانی مردم کاملا نزدیک شده و توانسته است قصه فیلم را بخشی از زندگی تعریف کند.
وی در پایان گفت: «قطع فوری» با شیوهای روایی مخاطب را با خود تا انتها همراه میکند که در استایل آثار فیلمسازان معروفی از کشورهایی همچون ایتالیا و آلمان بیشتر دیده شده و قطعا تماشای چنین فیلمی از سینمای ایران بسیار لذتبخش است.
خرید بلیت اکران آنلاین قطع فوری در فیلمنت