بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های «فیلم‌نت» (29 اردیبهشت تا 4 خرداد 1402)

از «نهنگ عنبر» تا «قهوه ترک»

- 6 دقیقه مطالعه

توزیع فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در فیلم‌نت و آغاز پخش سریال «قهوه ترک» از جمله اتفاقاتی بودند که در هفته گذشته با پوشش ویژه رسانه‌ای همراه شدند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۴۰۲، رسانه‌ها به عرضه محصولات متنوعی در پلتفرم فیلم‌نت واکنش نشان دادند. این فهرست شامل فیلم‌هایی از سینمای ایران و همین‌طور سریال‌های ایرانی و خارجی می‌شود. مصاحبه‌ها و تحلیل‌هایی در مورد «ناتو»، «سیاه‌چاله»، «قهوه ترک» و «دیو و ماه پیشونی» هم از جمله واکنش‌های رسانه‌ای به محصولات عرضه‌شده در فیلم‌نت طی هفته گذشته بود.

اخبار و اطلاعات

سریال «کلاس ۰۹» یکی از محصولات کنجکاوی‌برانگیزی است که داستان آن در سه بازه زمانی مختلف می‌گذرد و بحث داغ هوش مصنوعی را به فعالیت‌های اف‌بی‌آی متصل می‌کند. پخش این سریال چند هفته‌ای است که به‌صورت جهانی آغاز شده است و پلتفرم فیلم‌نت نیز تاکنون دو قسمت اول آن را با زیرنویس فارسی در دسترس کاربران خود قرار داده است.

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در خبرگزاری خبر آنلاین

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در همشهری آنلاین

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در اعتماد آنلاین

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در سینما جریان

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در پلاتو هنر

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در صبا

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در سینما روزان

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در خبرگزاری ایسنا

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در روزنه هنر

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در پرسون

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در هنرمند نیوز

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در شهرآرانیوز

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در جهانی پرس

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در چارسو پرس

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در ایران فیلم پرس

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در جامعه ایده‌آل

خبر انتشار سریال «کلاس ۰۹» در سینمای نو

فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در زمان اکران عمومی رکوردشکن بود و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد؛ رکوردی که البته به‌سرعت و با افزایش متوالی قیمت بلیت سینماها خیلی زود شکسته شد. این کمدی مهم سامان مقدم به‌تازگی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است؛ اتفاقی که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در خبرگزاری ایلنا

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در سینما روزان

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در سینما جریان

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در خبرگزاری ایرنا

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در خبرگزاری دانشجو

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در صبا

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در خبرگزاری مهر

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در خبرگزاری پانا

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در پرسون

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در شهرآرانیوز

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در قدس آنلاین

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در پلاتو هنر

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در سینما خانه

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در روزنه هنر

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در جامعه ایده‌آل

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در جهانی پرس

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در سینمای نو

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در هنر آنلاین

خبر انتشار «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» در ایران فیلم پرس

سرانجام انتظارها به پایان رسید و پخش سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی از چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در فیلم‌نت آغاز شد. با توجه به کنجکاوی‌های ایجادشده در مورد این سریال، طبیعی بود که چنین اتفاقی با واکنش گسترده رسانه‌ها روبه‌رو شود.

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری ایلنا

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری تسنیم

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در پلاتو هنر

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در صبا

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در روزنه هنر

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در افکارنیوز

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری ایسنا

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در قدس آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در شهرآرا نیوز

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری دانشجو

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در دنیای تصویر آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری خبر آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در همشهری آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در اعتماد آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در گیتی آنلاین

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در خبرگزاری پانا

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در جامعه ایده‌آل

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در هنرمند نیوز

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در ایران فیلم پرس

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در سینما جریان

خبر آغاز پخش «قهوه ترک» در سینمای نو

در کنار موارد ذکر شده، اتفاقاتی همچون دوبله اختصاصی سریال «جنگ ستارگان: ماجراجویی‌های جدای جوان» و عرضه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» (هومن سیدی) در پلتفرم فیلم‌نت نیز از جمله اتفاقاتی بودند که مورد پوشش رسانه‌ای قرار گرفتند.

خبر دوبله اختصاصی سریال «جنگ ستارگان: ماجراجویی‌های جدای جوان» در سینما جریان

خبر عرضه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در خبرگزاری ایسنا

خبر عرضه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در پرسون

خبر عرضه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در شهرآرانیوز

 

گزارش‌ها، گفت‌وگوها و مطالب تحلیلی

خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ای با مهدی صفی‌یاری، کارگردان و تهیه‌کننده رئالیتی شوی «ناتو»، انجام داد. صفی‌یاری در بخشی از این گفت‌وگو و در مورد چگونگی انتخاب محمدرضا علیمردانی به‌عنوان گرداننده «ناتو»، به این اشاره کرد که ابتدا قرار بود جواد رضویان اجرای این برنامه را بر عهده داشت باشد: «آقای علیمردانی رفیق ۱۴ ساله بنده هستند و برایم مثل برادر می‌ماند. تمام زیر و بم اخلاقش و ویژگی‌هایش را از همه بهتر می‌شناسم. ابتدا قرار بود از آقای جواد رضویان برای اجرا استفاده کنیم که صحبت هم کردیم و ایشان هم قبول کردند اما قسمت نشد و مشغول کاری بودند که هماهنگ نشد در خدمتشان باشیم تا اینکه به آقای علیمردانی رسیدم. همه مردم بیشتر وجه جدی آقای علیمردانی را دیده‌اند اما ایشان قابلیت‌های زیادی دارند. انتخاب مجری «ناتو» برایم بر دو وجه بود. یکی هوش بالا و دیگری قدرت بداهه‌گویی.» پایگاه خبری صبا هم این گفت‌وگو را بازنشر کرد.

اما خبرگزاری ایلنا دیگر رسانه‌ای بود که مصاحبه‌ای دیگر با مهدی صفی‌یاری را منتشر کرد. صفی‌یاری در بخشی از این گفت‌وگو به این اشاره کرد که در «ناتو» تلاش کرده تا به مخاطب احترام بگذارد: «ما در خیلی از رئالیتی شوها به مخاطب احترام نمی‌گذاریم. به این معنا که نه دکور خوبی طراحی می‌کنیم، نه سناریوی ویژه‌ای داریم، نه تصویر خوبی به آن‌ها می‌دهیم، نه اصلاح رنگ خوبی می‌کنیم، نه موسیقی خوبی برای آن‌ها می‌سازیم. دنبال یک تجربه جدید بودم و، تا جایی که توانستم، سعی کردم این احترام به مخاطب را در کارم لحاظ کنم.»

پایگاه خبری صبا هم به مناسبت نمایش سریال «دیو و ماه پیشونی» گفت‌وگویی با ستایش موسوی، بازیگر نقش ماه پیشونی در این سریال، انجام داد. موسوی در این گفت‌وگو از اهمیت شاهنامه‌خوانی می‌گوید: «چیزی که خیلی برایم ارزش دارد شاهنامه خواندن است که خدا را شکر بچه‌ها جذبش شدند و برایم از شاهنامه خوانی فیلم و عکس می‌فرستند که این خودش یک چالش شده است.»

خبرگزاری ایرنا در گزارشی به استقبال کودکان و خانواده‌ها از اکران مردمی «دیو و ماه پیشونی» پرداخت. رضا اورنگ، مجری و کارشناس این مراسم، دوران جدید را دوران احیای ژانر کودک با سریال‌سازی توسط بخش خصوصی نام نهاد و حضور انبوه مخاطبان کودک در اکران سریالی محصول بخش خصوصی را نشان‌دهنده زنده بودن ژانر کودک نامید.

پایگاه خبری صبا گزارشی در مورد محصولات در حال پخش یا در آستانه پخش از فیلم‌نت منتشر کرد. در این گزارش به محصولاتی چون «ناتو»، «سیاه‌چاله»، «دیو و ماه پیشونی»، «آوای جادویی»، «قهوه ترک» و همین‌طور سینما آنلاین فیلم‌نت با دو فیلم «بانک‌زده‌ها» و «طلاخون» اشاره شده است.

روزنامه صبا مجموعه‌ای را در مورد سریال «دیو و ماه پیشونی» منتشر کرد. در این مجموعه گفت‌وگوهایی با دو تن از عوامل «دیو و ماه پیشونی» انجام شده است. ستایش موسوی (بازیگر نقش ماه پیشونی) در بخشی از گفت‌وگویش در مورد دیگر بازیگران این سریال چنین گفت: «بازیگران مقابلم خیلی حرفه‌ای و کاربلد بودند و همیشه به من کمک می‌کردند و‌ بازی کردن در مقابل‌شان خیلی دل‌نشین و راحت بود. نگین معتضدی هم جای خواهر بزرگترم همیشه راهنماییم می‌کرد و کنارش آرام می‌شدم. تجربه‌ای که از آقای رامین ناصرنصیر آموختم این بود وقتم را به بطالت هدر ندهم و‌ تا جایی که می‌توانم کتاب بخوانم، همیشه او را کتاب به دست سر صحنه می‌دیدم و لذت می‌بردم.»

همچنین صادق یاری (تهیه‌کننده «دیو و ماه پیشونی») از رسالت‌های فرهنگی فیلمسازی گفت: «به عنوان هنرمند رسالتی بر دوش‌مان است تا هر آن چه که با فرهنگ‌مان به خصوص شاهنامه آمیخته شده در حوزه کودک و نوجوان معرفی کنیم. ما قبل از تولید سریال برنامه‌ریزی کرده و هدفمند پیش رفتیم‌، و داستان را به سمت شاهنامه پیش بردیم تا بتوانیم قصه‌هایش را به کودکان معرفی کنیم.»

در آستانه انتشار قسمت اول «قهوه ترک»، فیلم‌نیوز مطلبی در مورد چالش بزرگ سارا رسول‌زاده در «قهوه ترک» منتشر کرد. این چالش به بازی رسول‌زاده در دو نقش برمی‌گردد. در واقع رسول‌زاده در سریال «قهوه تلخ» نقش دوقلو‌هایی با نام‌های طنین و ترانه را بازی کرده است و همین امر می‌تواند به رقم‌خوردن اتفاق تازه‌ای در کارنامه بازیگری او منجر شود.

خبرگزاری پانا در مطلبی به آن‌چه در قسمت پنجم «سیاه‌چاله» گذشت پرداخته است. از دید نویسنده این مطلب، جنس طنز موجود در قسمت پنجم «سیاه‌چاله» تا حدی با قسمت‌های قبلی متفاوت است: «پنجمین قسمت «سیاه‌چاله» از نظر لحن کمی با قسمت‌های قبل متفاوت است. هر چند لحن کمیک سریال در این قسمت هم حفظ می‌شود اما، در عین حال، در لحظاتی با لحن دوگانه‌ای روبه‌رو می‌شویم که حس‌وحالی پیچیده‌تر از قسمت‌های گذشته ایجاد می‌کند. به بیان دیگر، جنس طنز قسمت جدید سریال «سیاه‌چاله» ترکیبی است از موقعیت‌های تراژیک و واکنش‌های غیرمنتظره‌ای که شکل کمدی کار را، در مقایسه با قسمت‌های قبل، تغییر داده است. با این تغییر مسیر، دست نویسندگان «سیاه‌چاله» برای ورود به حوزه‌هایی دیگر و گسترده‌تر کردن ابعاد کار هم بازتر شده است.»

پایگاه خبری صبا در یادداشتی به ارزیابی قسمت اول «قهوه ترک» پرداخت. در بخشی از این مطلب چنین آمده است: «علیرضا امینی پیش از این با فیلم‌هایی همچون «انتهای خیابان هشتم» و به‌خصوص «هفت دقیقه تا پاییز» نشان داده بود که در ساخت ملودرام‌های تلخ و گزنده مهارت دارد. از سوی دیگر یکی از نویسندگان طرح اولیه «قهوه ترک» نغمه ثمینی است که او هم توانایی قابل‌توجهی در خلق داستان‌هایی با جنبه ملودراماتیک قدرتمند دارد. شاید اوج این توانایی را بتوان سریال «شهرزاد» دانست. قسمت اول «قهوه ترک» هم مقدمه مناسبی برای گسترش جنبه ملودراماتیک داستان فراهم می‌آورد. در این قسمت با یک رابطه عاطفی مرموز سروکار داریم که ترانه را به آن سوی مرزها می‌کشاند و البته فقط یک طرف این رابطه را می‌بینیم. فراز و نشیب‌های رابطه پرهام و ترانه می‌تواند نقش مهمی در تعیین لحن عمومی قسمت‌های بعدی ایفا کند.»

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها