«لبوبو» محبوبترین عروسک سال به سینما میآید
در فیلمنت نیوز بخوانید
به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی، به تازگی اعلام شد که قرار است تا یک فیلم سینمایی درباره عروسک «لبوبو» (Labubu) ساخته شود.
مجموعه سینمایی لبوبو در راه است
طبق گزارشاتی که منتشر شده است، شرکت سونی پیکچرز حقوق تولید آثار سینمایی برند چینی «لبوبو» را خریداری کرده است و قصد تا دارد یک فیلم بلند درباره این عروسک بسازد.
هالیوود ریپورتر نخستین رسانهای بود که خبر خرید حقوق سینمایی «لبوبو» توسط سونی را منتشر کرد.
همچنین احتمال داده میشود که سونی به یک فیلم سینمایی تکیه نکند و یک مجموعه سینمایی بر اساس این عروسکهای همهگیر و ترند بسازد، عروسکهایی که طی سال گذشته به یک پدیده پرطرفدار فرهنگ پاپ تبدیل شدند.
این پروژه هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و هنوز هیچ بازیگر یا تهیهکنندهای وارد این پروژه نشده است و خود سونی پیکچرز نیز از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.
محبوبیت ناگهانی عروسکهای لبوبو
«لبوبو» نخستین بار در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد اما مجموعه فیگورهای کلکسیونی و دندانداری که اکنون میشناسیم، تنها در ماههای اخیر به محبوبیت انفجاری رسیدند. این عروسکها در ابتدا در یک جامعه کوچک و فرقهمانند ورود پیدا کردند و رفته رفته پس از گذشت چند سال سرانجام به جایگاه خاص و بزرگی میان مردم عادی رسیدند و طرفداران زیادی را جذب خود کردند.
این اسباببازیها ساخته شرکت چینی پاپ مارت هستند و در قالب جعبههای شانسی عرضه میشوند، یعنی خریدار تا زمان باز کردن بسته نمیداند که کدام شخصیت را دریافت میکند. این شیوه بستهبندی به بازار ثانویه پر تب و تاب و گاه بسیار گران قیمت آنها نیز دامن زده است.
تایید سلبریتیها و جهش جهانی یک برند
موجی از حمایتهای سلبریتیها، به ویژه در فضای کیپاپ، این برند را به اوج رساند و آن را به نامی شناخته شده تبدیل کرد.
لیسا، خواننده و عضو گروه دخترانه کرهای «بلک پینک» (Black Pink)، در مصاحبهای با تین وگ در اوایل سال گفت: «لبوبو» مثل بچه من میماند!
دیلون بروکس، بسکتبالیست کانادایی، نیز در ماه مه هنگام ورود به یکی از بازیهای پلیآف، همراه خود یک عروسک «لبوبو» آورده بود.
او در مصاحبهای در اکتبر گفت: من «لبوبو» را بسیار دوست دارم. فکر کنم چهار تا از آنها را دارم. این ترند را بسیار میپسندم. بسیار باحال و بامزه است!
توسعه یک فیلم سینمایی روندی چندساله است، بنابراین خرید حقوق سینمایی «لبوبو» نوعی شرطبندی روی این است که برند بتواند در سالهای آینده همچنان محبوب باقی بماند و مخاطب را به سالنهای سینما بکشاند.
ترجمه: پریسا مقیلان

