نقش موثر VODها در صنعت سرگرمی ایران

- 2 دقیقه مطالعه
VOD ها در حال حاضر نقش مهمی در صنعت سرگرمی ایران دارند و پتانسیل این را دارند که در آینده نقش مهم‌تری ایفا کنند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در سال های اخیر، شاهد رشد چشمگیر پلتفرم های نمایش خانگی یا VOD ها در ایران بودیم و پلتفرم ها که به کاربران امکان می دهند فیلم ها و سریال ها را به صورت آنلاین تماشا کنند، به سرعت به رقیبی قدرتمند برای تلویزیون دولتی ایران تبدیل شده اند. در سال های اخیر هر گاه تلویزیون در جذب مخاطب موفق نبوده است باید سر رشته آن را در موفقیت‌های صنعت سرگرمی‌ سازی نمایش خانگی جستجو کرد. یک مقایسه ساده در تولیدات و سریال‌های پخش شده در ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز میان پلتفرم‌های نمایش خانگی و تلویزیون نشان می‌دهد تلویزیون با وجود آنکه نسبت به سال گذشته خود با کم کردن حساسیت‌های کاذب سعی در جذب هنرمندان و چهره‌های مطرح کرده است اما باز هم بازی را در زمین رقابت با پلتفرم‌های پخش نمایش خانگی واگذار کرده است.

تلویزیون امسال با سریال‌های «زیر خاکی» و «نون خ ۵» سعی کرد آبروی از دست رفته خود را تا حدودی به دست بیاورد. هر چند سریال‌هایی چون هفت سر اژدها و رستگاری به جای آنکه بتوانند مخاطب جذب کنند تبدیل به مضحکه‌ای نمایشی شدند که حتی در حد و اندازه‌های ساخته‌های قبلی سازندگانش هم نبوده است. برای همین شاید بتوان تنها نام سعید آقاخانی با سریال محبوب نون خ و جلیل سامان با سریال زیرخاکی را به عنوان دو برگ برنده تلویزیون در سال جدید دانست.

اما اگر به آن سوی ماجرا و میدان نگاه کنیم در می‌یابیم نمایش خانگی با تمرکز بر جذابیت‌های داستانی و استفاده درست از ستارگان سینما و تئاتر توانستند تولیدات جذابی را پیش روی مخاطب بگذارند. تا جایی که حتی در بسیاری از اوقات نیاز به تماشای برنامه‌های صدا و سیما برای مخاطبان احساس نمی‌شد. فیلیمو به عنوان بزرگترین پلتفرم نمایش خانگی با پخش سریال گناه فرشته و برنامه‌های جذاب و دیدنی از جمله شب‌های مافیا زودیاک، اسکار و عیدی‌HD تلاش کرد حال و هوای نوروزی را برای مخاطبانش ایجاد کند. از سوی دیگر باقی پلتفرم‌ها یعنی فیلمنت و نماوا هم با پخش سریال‌های جدید از جمله سریال افعی تهران و جنگل آسفالت نشان دادند توجه به ذائقه مخاطب برای صاحبان آثار در بخش خصوصی مهم است.

VOD ها طیف گسترده ای از فیلم ها و سریال ها را از سراسر جهان به کاربران ارائه می دهند. این امر به معنای انتخاب بیشتر برای بینندگان و رهایی از محدودیت های برنامه های تلویزیونی سنتی است.

پلتفرم‌های نمایش خانگی با ارائه فرصتی جدید برای پخش فیلم ها و سریال های ایرانی، به افزایش تولید محتوای داخلی در این کشور کمک کرده اند. این امر منجر به ایجاد شغل های جدید و رونق صنعت سرگرمی ایران شده است.

با رفع چالش های موجود، VOD ها می توانند به گزینه ای محبوب تر برای سرگرمی در ایران تبدیل شوند و به طور قابل توجهی بر نحوه تماشای فیلم و سریال توسط مردم ایران تاثیر بگذارند.

روزنامه هنرمند

برچسب‌ها: شبکه نمایش خانگی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها