نگاهی به نکات جذاب قسمت دوازدهم بازی «پدرخوانده»

هیجانت را کنترل کن آقای ژوله!

- 4 دقیقه مطالعه

به مناسبت عرضه قسمت دوازدهم بازی «پدرخوانده» در پلتفرم فیلم‌نت، نگاهی به برخی از نکات جذاب این قسمت انداخته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، قسمت دوازدهم بازی «پدرخوانده» روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده است. در قسمت یازدهم شاهد رقابت اول از گروه ششم بودیم و قسمت دوازدهم به رقابت دوم از این گروه اختصاص دارد که از بهنام تشکر، سمیرا حسن‌پور، هومن خیاط، امیرمهدی ژوله، شیدا یوسفی، ارسلان قاسمی، علی صبوری، مجتبی پوربخش، نیکی میربها، عباس غزالی و کیمیا بابائیان تشکیل شده است. مثل همیشه، کامبیز دیرباز هم در نقش گرداننده حضوری موثر در راستای افزایش جذابیت این قسمت داشت. در مجموع می‌توان قسمت دوازدهم «پدرخوانده» را قسمتی پرچالش‌تر در مقایسه با رقابت اول گروه ششم قلمداد کرد. در ادامه نگاهی برخی از نکات جالب قسمت دوازدهم بازی «پدرخوانده» را مرور خواهیم کرد.

دقایق ابتدایی این قسمت، مطابق معمول، به بحث در مورد قسمت قبل و آب‌شدن یخ بازیکنان اختصاص داشت. شوخی‌های امیرمهدی ژوله، تاکید کامبیز دیرباز بر بخشی از فلسفه بازی، و اشاره بازیکنان به بدشانس بودن مافیا و بازی هوشمندانه شهروندان در قسمت قبل، که آن را به یکی از کوتاه‌ترین قسمت‌های «پدرخوانده» تبدیل کرد، را می‌توان از جمله نکات این بحث کوتاه دانست. شاید بامزه‌ترین لحظه این بخش، اشاره ژوله به اشتباهی در قسمت یازدهم باشد که ناخواسته رخ داد اما شاید در تغییر جریان بازی تاثیر داشت. منظور ژوله زمانی است که می‌خواست استعلام نیکی میربها را بگیرد اما به‌شکلی به دیرباز اشاره کرد که انگار می‌خواهد استعلام سمیرا حسن‌پور را بگیرد!

 

در زمان معارفه شاهد لحظات جذابی هستیم. به‌عنوان مثال دیرباز، با توجه به تجربه هومن خیاط در عرصه دوبله، از او درخواست کرد تا خودش را با تقلید صدای برخی از نقش‌هایی که صداپیشگی‌شان را بر عهده داشت است، معرفی کند. خیاط هم صدای طیفی از شخصیت‌ها در انیمیشن‌های مطرحی از جمله «رالف خرابکار» و «شرک ۴» را تقلید کرد. در معارفه امیرمهدی ژوله هم گریزی به سریال «روزی روزگاری در مریخ» زده شد.

 

شاید بتوان گفت موفقیت یا عدم موفقیت کمتر کسی از بازیکنان «پدرخوانده» در شش گروهی که تاکنون از این بازی منتشر شده است، به‌اندازه بهنام تشکر به کیفیت بازی‌اش بستگی داشته است. ظاهر و رفتار تشکر به‌گونه‌ای است که انگار همیشه در خطر برگزیده شدن به‌عنوان مافیا قرار دارد. در همان دور اول قسمت دوازدهم افرادی چون امیرمهدی ژوله، کیمیا بابائیان، سمیرا حسن‌پور و عباس غزالی از جمله بازیکنانی بودند که، طبق اصطلاحات این بازی، به تشکر تارگت زدند. نیکی میربها هم هرچند مستقیما به تشکر تارگت نزد اما به شوخی گفت: «آقای تشکر هم همیشه تارگت من بودن و هستن!» در چنین شرایطی، تشکر چه در شهر باشد و چه در مافیا باید بتواند شهروند بودن خودش را ثابت کند. تشکر هم در قسمت یازدهم و هم در قسمت دوازدهم نشان داد که تبحر قابل ستایشی در این زمینه دارد.

 

نیکی میربها، عباس غزالی و هومن خیاط از جمله دیگر بازیکنانی بودند که در زمان معارفه هدف تارگت‌های زیادی از سوی دیگر بازیکنان قرار گرفتند.

 

تلاش برخی از بازیکنان برای این‌که از همان زمان معارفه به استدلال‌های منطقی رو بیاورند (درحالی‌که بازیکنان در این مرحله عموما به‌صورت حسّی دیگران را هدف تردید خود قرار می‌دهند) از نکات جالب بازی «پدرخوانده» است. در قسمت دوازدهم، می‌توان به نیکی میربها و مجتبی پوربخش به‌عنوان افرادی اشاره کرد که در این دسته قرار می‌گیرند. میربها نوک پیکان حمله را به سمت هومن خیاط (که در زمان معارفه‌اش از تارگت زدن خودداری کرده بود) گرفت و پوربخش هم به بسته بازی‌کردن ژوله اشاره کرد. استدلال میربها در ادامه بخش معارفه باعث شد تا چند نفر دیگر هم خیاط را به‌عنوان یکی از مافیاهای احتمالی مورد اشاره قرار دهند.

 

در هفته گذشته، یکی از بازیکنان به جمله‌ای اشاره کرد که امیرعلی نبویان با این مضمون در یکی از تمرین‌ها گفته بود که بازیکنان موج‌ساز عمدتا شهروند و بازیکنان موج‌سوار عموما مافیا هستند. به‌نظر می‌رسد نکته‌ای که نبویان بیان کرده است در مواردی می‌تواند الگوی خوبی برای شناسایی مافیا باشد. به‌عنوان مثال می‌توان به جایی اشاره کرد که میربها به تارگت نزدن هومن خیاط در زمان معارفه به‌عنوان یک اتفاق مشکوک اشاره کرد و بعد از شب اول یکی از نیروهای مافیا همان خط را برای حمله به خیاط در پیش گرفت.

 

بازیکنان مافیا در این هفته پیچیده‌تر از هفته قبل بازی کرده‌اند. شاید تجربه هفته قبل که ماجرا را در مسیری کم‌وبیش خطی پیش برد بعضی از بازیکنان را به این نتیجه رسانده که، اگر مافیا بودند، گاه شاید حتی بهتر باشد دیگر مافیاها را هم متهم کنند تا خودشان را برای دیگر بازیکنان به‌اصطلاح سفید کنند. به‌هرحال تا زمانی که حتی یک مافیا در بازی حضور داشته باشد بازی تمام نمی‌شود و شاید در مواردی بالا بردن احتمال حذف یک هم‌دسته ارزش خطرکردن را داشته باشد. در قسمت دوازدهم «پدرخوانده» شاهد این بودیم که یکی از اعضای مافیا، بعد از شب اول یکی دیگر از نیروهای هم‌دسته‌اش را به‌عنوان تارگت انتخاب کرد.

 

یکی از لحظات بامزه بازی زمانی اتفاق افتاد که بعد از پایان شب اول، گرفتن استعلام و آگاهی از این‌که دو شهروند از بازی خارج شده‌اند، امیرمهدی ژوله با چنان خشم و حرارتی نحوه بازی تعدادی از بازیکنان را به چالش کشید که جو سنگین مسابقه را ناخواسته عوض کرد. این اتفاق درست بعد از لحظه‌ای رخ داد که ژوله، با اشاره به نیکی میربها، گفت: «الان چه گرفتاریه ما شدیم؟ خانم شما چرا اصلا حرف نمی‌زنی؟» این پرسش تند و ناگهانی ژوله در کنار واکنش همراه با بهت میربها باعث خندیدن تعدادی از بازیکنان شده و جو بازی را برای لحظاتی تغییر داد. هر چند همین رفتار تردیدهایی را نیز در مورد هویت واقعی ژوله در این بازی برای برخی از بازیکنان ایجاد کرد.

 

بخش مهمی از هیجان قسمت دوازدهم «پدرخوانده» ناشی از چالش شهروندان احتمالی با یکدیگر بود. کمی که از بازی گذشت و بعد از استفاده از هر دو استعلام، مشخص شد که مافیا دارد کارش را خوب انجام می‌دهد و شهر در صورت ادامه این مسیر شکست خواهد خورد. این اتفاق را می‌توان به‌پای برخی از شهروندان نوشت که یا به سرنخ‌های اشتباه توجه کردند یا در صورت داشتن اطلاعاتی از مافیاهای احتمالی، نتوانستند بازی را به‌خوبی پیش برده و اطلاعات خود را بدون لو رفتن به دیگر شهروندان منتقل کنند. از این‌جا به بعد، سطح تنش میان بازیکنان به‌تدریج افزایش یافت و همین به هیجان کار کمک کرد.

 

«پدرخوانده» خوانشی جدید از بازی جذاب مافیا به روایت سعید ابوطالب است که دوشنبه‌ها ساعت ۸ به‌طور اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پدرخوانده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها