شرح وضعیت باکس‌ آفیس این هفته؛

«کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید» انتظارات را برآورده نکرد

- 8 دقیقه مطالعه
فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید» در دومین هفته از فروش خود، با وجود جایگاه اول در لیست باکس آفیس با افت ۶۸ درصدی مواجه شد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی، فیلم «کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید» (Captain America: Brave New World) به رغم یک آخر هفته آرام و کم‌رقابت، در گیشه سینماها با افت شدیدی مواجه شده است.

این فیلم که با همکاری دیزنی و مارول ساخته شده است، پس از آغاز قدرتمند ۱۰۰ میلیون دلاری در تعطیلات طولانی روز ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا، در دومین هفته خود با افت ۶۸ درصدی، ۲۸.۳ میلیون دلار از ۴۱۰۵ سالن سینما در آمریکای شمالی کسب کرد. این ماجراجویی ابرقهرمانی که با بازی آنتونی مکی در نقش اصلی همراه است، همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد و تا کنون ۱۴۱ میلیون دلار در بازار داخلی و ۲۸۹.۴ میلیون دلار در سطح جهانی به دست آورده است. هزینه تولید «کاپیتان آمریکا» بیش از ۱۸۰ میلیون دلار بوده است که این رقم آن را کمی کمتر از دیگر فیلم‌های بزرگ مارول می‌کند.

افت چشمگیر فروش در هفته‌های بعدی برای فیلم‌های ابرقهرمانی مانند «کاپیتان آمریکا» غیرمعمول نیست، اما این فیلم به دلیل نقدهای منفی و بازخورد ضعیف تماشاگران، با افت بیشتری نسبت به دیگر فیلم‌ها مواجه شده است. این افت فروش بیشتر به «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» (Ant-Man and the Wasp Quantumania) (با افت ۷۰ درصدی پس از آغاز ۱۰۶ میلیون دلاری) شباهت دارد تا به «نگهبانان کهکشان ۳» (۳ Guardians of the Galaxy Vol.) (با افت ۴۷ درصدی پس از آغاز ۱۱۸ میلیون دلاری). همچنین، «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) و «ثور: عشق و آذرخش» (Thor: Love and Thunder) نیز کاهش مشابهی به میزان ۶۷ درصد در هفته دوم خود داشتند، هرچند که این فیلم‌ها در سال ۲۰۲۲ با آغازهای بزرگتری مواجه بودند.

اگر «کاپیتان آمریکا» روندی مشابه «شیدایی کوانتومی» را دنبال کند، این موضوع برای دیزنی نگران‌کننده خواهد بود، چراکه دنیای سینمایی مارول پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از افت کیفیت را نشان داده است. همچنین این موضوع می‌تواند برای صاحبان سینما نیز مشکل‌ساز باشد، زیرا تا اکران بازسازی «سفید برفی» (Snow White) دیزنی در ۲۱ مارس (۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۴) هیچ فیلم بزرگ دیگری در تقویم اکران وجود ندارد.

در جایگاه دوم، فیلم هیجان‌انگیز و خشن «میمون» (The Monkey) از نئون با کسب ۱۴.۲ میلیون دلار از ۳۲۰۰ سالن سینما در نخستین هفته اکران خود قرار گرفت. این فیلم دومین آغاز بزرگ برای نئون پس از «لنگ‌دراز» (Longlegs) (۲۲.۴ میلیون دلار) به شمار می‌رود. «میمون» بر اساس داستان کوتاه استیون کینگ در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده و درباره یک اسباب‌بازی نفرین‌شده است که باعث مرگ‌های وحشتناک و تصادفی افراد می‌شود. تماشاگران به دلیل محتوای خشن فیلم، به آن نمره C+ در سایت سینما اسکور (Cinema Score) را داده‌اند.

«پسر شکست‌ناپذیر» (The Unbreakable Boy) از کمپانی لاینزگیت فیلم دیگری که به تازگی اکران شده است که در جایگاه هشتم با ۲.۵ میلیون دلار از ۱۶۸۷ سالن سینما قرار گرفت. زکری لی‌وای در این فیلم مذهبی نقش پدری را بازی می‌کند که فرزندش مبتلا به اوتیسم و بیماری پوکی استخوان است. تماشاگران نسبت به منتقدان استقبال بیشتری از این فیلم داشته‌اند و «پسر شکست‌ناپذیر» نمره A در سینما اسکور و میانگین ۴۸ درصدی را در سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) کسب کرده است.

فیلم «پدینگتون در پرو» (Paddington in Peru) محصولی از کمپانی سونی، سومین ماجراجویی یک خرس که عاشق مارمالاد است، در دومین هفته اکران خود به جایگاه سوم سقوط کرد و ۶.۵ میلیون دلار از ۳۸۹۰ سینما به دست آورد که ۴۹ درصد کاهش نسبت به آغاز خود داشت. تاکنون، این فیلم خانوادگی ۲۵.۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی کسب کرده است. مانند قسمت‌های قبلی، «پدینگتون در پرو» میان تماشاگران بین‌المللی محبوب‌تر بوده است. این سه‌گانه ۹۰ میلیون دلاری تا به امروز ۱۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است و هنوز راه زیادی دارد تا به ۲ فیلم اول این مجموعه برسد، «پدینگتون» (Paddington) (محصول سال ۲۰۱۴) که ۳۲۶ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد و «پدینگتون ۲» (۲ Paddington) (محصول سال ۲۰۱۷) که ۲۹۰ میلیون دلار در سطح جهانی کسب کرده بود.

انیمیشن ماجراجویی «مرد سگی» (Dog Man) محصولی از یونیورسال با همکاری دریم‌ ورکس با ۵.۹ میلیون دلار از ۳۱۷۹ سالن سینما در جایگاه چهارم باقی ماند. این فیلم مناسب کودکان که ۴۰ درصد نسبت به آخر هفته قبل کاهش داشته، در مجموع ۷۸.۷ میلیون دلار در بازار داخلی و ۱۰۴ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرده است. هزینه تولید آن ۴۰ میلیون دلار بوده است.

در انتها، جایگاه پنجم به فیلم انیمیشن چینی «نژا ۲» (۲ Ne Zha) اختصاص دارد که در دومین هفته اکران خود ۳ میلیون دلار از ۸۰۰ سالن سینما کسب کرد. مجموع فروش داخلی این فیلم با ۱۴.۷ میلیون دلار برای یک فیلم خارجی زبان قابل توجه است، اما در مقایسه با کسب و کار دنباله‌اش در چین ناچیز است. «نژا ۲» به یک موفقیت بزرگ در چین تبدیل شده و تاکنون ۱.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است و به عنوان بزرگترین فیلم انیمیشن تاریخ و هشتمین فیلم پرفروش تمام دوران‌ها شناخته می‌شود و از «درون بیرون ۲» (۲ Inside Out) (۱.۶۶ میلیارد دلار در سطح جهانی) پیشی گرفته است.

ترجمه: پریسا مقیلان

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: اخبار فیلم و سریال خارجی،باکس آفیس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها