مروری بر بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های پلتفرم فیلم‌نت در هفته گذشته

از ماتادور «پدرخوانده» تا انتقام «پوست شیر»

- 5 دقیقه مطالعه

در این مطلب نگاهی به مطالب رسانه‌های مختلف می‌اندازیم که در هفته گذشته در مورد فیلم‌ها و سریال‌های عرضه‌شده در فیلم‌نت منتشر شدند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در این هفته نیز محصولات تازه‌ای در فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و رسانه‌های مختلف در قالب اخبار، مطالب تحلیلی و پرونده‌هایی به این محصولات پرداختند. در ادامه نگاهی به برخی از این مطالب می‌اندازیم.

 

معرفی آثار منتشرشده در فیلم‌نت

در این هفته، قسمت ششم بازی «پدرخوانده» و قسمت ششم از فصل دوم «پوست شیر»، محصولاتی بودند که به‌طور اختصاصی در فیلم‌نت منتشر شدند. ایلنا، خبر آنلاین، همشهری آنلاین، برنا، هفت خبر نیوز، ایران فیلم پرس و خبرگردون از جمله رسانه‌هایی بودند که خبر انتشار این محصولات را پوشش دادند:

خبر انتشار قسمت ششم «پدرخوانده» در ایلنا

خبر انتشار قسمت ششم «پدرخوانده» در برنا

معرفی «پوست شیر» و «پدرخوانده» در همشهری آنلاین

معرفی «پوست شیر» و «پدرخوانده» در هفت خبر نیوز

معرفی «پوست شیر» و «پدرخوانده» در ایران فیلم پرس

معرفی «پوست شیر» و «پدرخوانده» در خبر آنلاین

معرفی «پوست شیر» و «پدرخوانده» در خبرگردون

در هفته‌ای که گذشت، انتشار دو فیلم دیگر از محصولات سینمای ایران هم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. «مطرب» (مصطفی کیایی) که پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ سینماهای ایران شد و «مادر قلب اتمی» (علی احمدزاده) که سه سال در توقیف بود و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در سال ۹۶ روی پرده رفت، دو فیلمی بودند که انتشارشان در فیلم‌نت با واکنش رسانه‌ها همراه شد:

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در خبرگزاری میزان

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در گیتی آنلاین

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در هفت خبر نیوز

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در ایسنا

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در شهرآرانیوز

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در خبر آنلاین

خبر عرضه «مطرب» و «مادر قلب اتمی» در همشهری آنلاین

 

مطالب مرتبط با آثار منتشرشده در فیلم‌نت

نمایش محصولات جدید در فیلم‌نت همواره فرصت مناسبی برای رسانه‌ها است تا مطالب متنوعی در مورد این آثار منتشر کنند. در هفته گذشته هم بسیاری از رسانه‌ها مطالبی را به مناسبت عرضه این محصولات منتشر کردند که تعدادی از این مطالب را از نظر می‌گذرانیم.

فیلم‌نیوز به بهانه عرضه فیلم «مادر» (علی حاتمی) در پلتفرم فیلم‌نت، ماجرای حضور عجیب و ناگهانی جمشید هاشم‌پور در این فیلم را بازخوانی کرده است. طبق این مطلب، جمشید هاشم‌پور قرار نبود در «مادر» حضور داشته باشد. در حین فیلمبرداری، مرتضی شایسته (تهیه‌کننده فیلم) به حاتمی می‌گوید که مجوز حضور هاشم‌پور (که آن روزها ممنوع‌الکار بود) را در تعدادی از فیلم‌های موسسه هدایت‌فیلم گرفته و چون این موسسه در حال حاضر تنها فیلم «مادر» را در دست تولید داشت، از حاتمی می‌خواهد تا در صورت امکان شرایط حضور هاشم‌پور در فیلم را فراهم کند. حاتمی هم با پذیرش این خواسته، طی ۲۴ ساعت یک خط داستانی فرعی به ماجرا اضافه و شخصیت جدیدی خلق می‌کند. این‌گونه است که جمشید هاشم‌پور به یکی از بازیگران فیلم «مادر» تبدیل می‌شود.

عصر ایران در مطلبی به بررسی کاراکتر رضا پروانه (با بازی علیرضا کمالی) در سریال «پوست شیر» پرداخت. در بخشی از مطلب چنین آمده است: «رضا پروانه شخصیتی است که هر کسی دوست دارد در زندگیش یکی مانند او را داشته باشد، دوستی و همراهی بی قید و شرط بدون ذره‌ای تردید. او هست که رفاقت را کامل کند. برای نفع و طمع نیست بلکه این بخشی از وجود معنایی اوست که چنین بی‌پروا در کنار دوستش باشد. رفیقی شفیق است، حاضر است برای دوستش جان بدهد. چه کسی دوست ندارد چنین رفیقی داشته باشد؟»

به تازگی فیلم «سام و نرگس» (ایرج قادری) در پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان به سینمای ایران قرار گرفت. یکی از نکات ویژه «سام و نرگس» این است که اولین تجربه بازیگری محمدرضا گلزار در سینما محسوب می‌شود. سایت فیلم‌نیوز به این مناسبت در مطلب جالبی اولین تجربه ده بازیگر مرد برجسته دو دهه اخیر سینمای ایران، از حامد بهداد تا بهرام رادان، را بررسی کرده که خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

فیلم‌نیوز در مطلبی دیگر، کیفیت حضور مهرداد صدیقیان در نقش صدرا را با تمرکز بر حضور او در قسمت سیزدهم «پوست شیر» بررسی کرد. با توجه به پررنگ‌تر شدن حضور صدیقیان در این قسمت و با نگاهی به مسیر طی‌شده توسط او، نتیجه‌گیری این مطلب چنین است: «مهرداد صدیقیان از قسمت اول تا به حال حضور چندان پررنگی در سریال نداشت اما حالا او را هم می‌توانیم در کنار هادی حجازی‌فر، علیرضا کمالی و ژیلا شاهی، یکی از اضلاع قدرتمند سریال بنامیم.»

همچنین مطلب دیگری در فیلم‌نیوز در ارتباط با سریال «پوست شیر» منتشر شد. این مطلب به تحلیل شخصیت‌هایی اختصاص یافته که هادی حجازی‌فر در طول این سال‌ها در قالب آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است. مناسبت انتشار این مطلب، حضور همزمان حجازی‌فر در دو سریال «پوست شیر» و «سرگیجه» بود. در بخشی از این مطلب در مورد شخصیت نعیم در «پوست شیر» چنین آمده است: «حجازی‌فر در «پوست شیر» شمایل مردی زخم‌‌خورده به میدان آمده. جز قسمت اول و لحظاتی خوش که همراه دخترش می‌گذراند، همیشه او را با پالتویی بلند می‌بینیم. موهایش کوتاه است و ریش‌هایش جوگندمی و رد زخمی هم روی صورتش دیده می‌شود. او را معمولا درحال سیگار کشیدن می‌بینیم.»

فیلم‌نیوز تنها رسانه‌ای نبود که در طول این هفته مطالبی تحلیلی در مورد «پوست شیر» منتشر کرد. خبرگزاری صبا هم در مطلبی به بررسی پوست شیر پرداخت. نویسنده این مطلب، داود کنشلو، به دلایلی پرداخته که «پوست شیر» را به سریالی جذاب برای مخاطبان تبدیل کرده‌اند. بازی‌های خوب، شخصیت‌هایی که به سمت تیپ شدن حرکت نمی‌کنند، پرداخت دراماتیک یک خلاصه قصه ظاهرا تکراری، نمایش تصویری امروزی و باورپذیر از مفهوم رفاقت، و ریتم مناسب از جمله عواملی هستند که از دید نویسنده به «پوست شیر» کمک کرده‌اند.

خبرگزاری خبرآنلاین در مطلبی به معرفی نقش ماتادور در رئالیتی شو «پدرخوانده» پرداخت. نقش ماتادور یکی از اعضای مافیاست که شب‌ها می‌تواند هر بازیکنی را نشان کند تا توانایی شب آن بازیکن را از او بگیرد. فرد نشان شده نیز اگر شب بیدار شود و بخواهد از قدرت خود استفاده کند با علامت ضربدر گرداننده بازی مواجه می‌شود. البته روز بعد مجدد می‌تواند از توانایی‌اش استفاده کند.

همچنین این خبرگزاری در مطلب دیگری به بازی شهاب حسینی در «پوست شیر» اشاره کرد و حضور حسینی را از عوامل موفق سریال تازه برادران محمودی دانست. در بخشی از این مطلب چنین آمده است: «چنین نقش‌آفرینی زیبایی برای چنین نقشی از عهده کمتر بازیگری برمی‌آید اما شهاب حسینی به خوبی توانسته نقش را بپذیرد و با بازی زیبای خود مخاطب را با سریال پوست شیر همراه کند.»

در هفته‌ای که گذشت، شماره ۲۴۰ ماهنامه سینمایی «فیلم‌نگار» منتشر شد. «فیلم‌نگار» تنها نشریه تخصصی فیلمنامه‌نویسی در ایران است. در این شماره، پرونده‌ای در مورد سریال «پوست شیر» در این نشریه منتشر شده است. در یکی از مطالب این پرونده، عباس نصراللهی روایت در فیلمنامه سریال «پوست شیر» را بررسی کرده و در مطلب دیگر هم احسان آجورلو به بهانه انتشار مجموعه «پوست شیر» نگاهی به پیرنگ انتقام و ظرفیت‌های دراماتیک آن انداخته و کیفیت فیلمنامه «پوست شیر» را از نظر بهره بردن از این ظرفیت‌ها بررسی کرده است.

در بخشی از یادداشت عباس نصراللهی در مورد روایت در فیلمنامه «پوست شیر» چنین می‌خوانیم: «حالا و در چند وقت اخیر، سریال «پوست شیر» توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. سریالی که فصل اول آن با هشت قسمت کاملاً بر اساس الگوهای سریال‌های جنایی/معمایی آمریکایی نوشته شده و پیش رفته است و به‌واقع باید گفت تا این‌جا در پهن کردن داستان و جذب مخاطب موفق بوده است. «پوست شیر» از همان ابتدای کار و در قسمت نخست، منطقی درونی برای روایت خود برگزیده و بر اساس همان پیش می‌رود؛ منطقی که وجوه مختلف روایت فیلمنامه این سریال را شکل داده و بسط و گسترش پیرنگ در عمق و عرض را بر عهده گرفته است. البته که چنین منطقی بارها و بارها پیش از این در سریال‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته، اما شاید تجربه پیاده‌سازی آن در یک سریال ایرانی و در سال‌های اخیر، تجربه‌ای جذاب را برای مخاطبانش (حداقل تا این‌جا) رقم بزند.»

در قسمتی از مقاله احسان آجورلو در مورد ظرفیت‌های پیرنگ انتقام هم چنین آمده است: «در داستان‌های جنایی همواره جنایت‌کار عنصر باهوش داستان است. او یک پیچیدگی عجیب خلق کرده است که کمتر کسی می‌تواند متوجه آن شود. عنصر جنایت‌کار که نیروی مخالف داستان است، آن‌قدر باهوش و قدرتمند است که می‌تواند تمام عناصر را از پا درآورد و کسی متوجه او نشود. این همان عنصری است که در سریال «پوست شیر» به‌دقت رعایت می‌شود. به همین دلیل شخصیتی که در مسیر انتقام داستان را به وجود آورده و از آن کرختی قسمت اول خارج کرده است، آمر قتل ساحل است. کسی که عده‌ای را اجیر کرده تا نعیم را بی‌هوش کنند و ساحل را بربایند و به قتل برسانند، شخصیتی است که ما داستان «پوست شیر» را مدیون او هستیم. داستانی که می‌توانست با پتانسیل قسمت اول خود به خیل سریال‌های بی‌مضمون خانوادگی تلویزیونی بپیوندد، با یک طرح و توطئه حساب‌شده ارتقا پیدا کرده است.»

 

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها