کارگردان «راننده تاکسی» از علاقه‌هایش می‌گوید

اسکورسیزی علیه ده فیلم برتر تاریخ سینما

- 2 دقیقه مطالعه

مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس سینمای آمریکا در تازه ترین مصاحبه خود اعلام کرده است علاقه ای به تهیه فهرست ده فیلم برتر عمر ندارد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، مارتین اسکورسیزی در مصاحبه با مجله «تایم» می‌گوید علاقه‌ای به ساختن فهرست فیلم‌های برتر ندارد. او در پاسخ به این پرسش که ۱۰ فیلم محبوبش در تاریخ سینما چه فیلم‌هایی‌اند می‌گوید همیشه به شکلی علیه مفهوم ۱۰ فیلم برتر بوده است: در طول سالیان گذشته سعی کرده‌ام فهرست‌هایی بسازم از فیلم‌هایی که شخصاً احساس می‌کنم به آن‌ها علاقه دارم، معنایش هرچه که باشد.

اسکورسیزی ادامه می‌دهد: اما بعد متوجه می‌شوید که واژه محبوب سطح‌های مختلفی دارد: فیلم‌هایی که بیشتر شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند، در مقابل فیلم‌هایی که فقط دوست دارید تماشا کنید، در مقابل آن‌هایی که دائماً می‌بینید و از آن‌ها یاد می‌گیرید، یا از نو تجربه می‌کنید. بنابراین گونه‌های مختلفی دارند و من همیشه به شکلی مخالف فهرست‌های «۱۰ فیلم برتر» بوده‌ام.

این فیلمساز با این حال پیش‌تر فهرستی از ۱۵ فیلم محبوب خود را منتشر کرده بود که در آن عناوینی چون «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» (۲۰۰۱: A Space Odyssey)، «همشهری کین» (Citizen Kane) و «کفش‌های قرمز» (The Red Shoes) دیده می‌شدند.

تازه‌ترین ساخته اسکورسیزی فیلمی به نام «قاتلین ماه گل» (Killers Of The Flower Moon) با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون است که ماه آینده در سالن‌های سینما و سپس از پلتفرم اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد. این فیلم بر اساس کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته شده و قتل‌های قبیله اوسیج در دهه ۱۹۲۰ و تحقیقات اف‌بی‌آی در اولین روزهای شکل‌گیری‌اش را روایت می‌کند.

اسکورسیزی در بخش دیگری از مصاحبه با «تایم» می‌گوید فرهنگ سینما به ژانر و پلتفرم تجزیه شده است: باید یک فرهنگ سینمایی وجود داشته باشد، می‌دانید؟ اما در حال حاضر همه‌چیز به تجزیه و متلاشی شده. همه موزیکال‌ها را دوست نداشتند. همه وسترن‌ها را دوست نداشتند. همه فیلم‌های نوآر و گانگستری را دوست نداشتند. اما در آن زمان، ما فقط به سینما می‌رفتیم، و چنین فیلم‌هایی اکران می‌شدند.

منبع و ترجمه: سایت ۳۰نما

برچسب‌ها: برگزیده،قاتلان ماه کامل،لئوناردو دی کاپریو،مارتین اسکورسیزی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها