فیلم مهم مسعود کیمیایی در دسترس علاقه‌مندان به سینمای ایران قرار گرفت

اعتراض کیمیایی را در فیلم‌نت ببینید

- 1 دقیقه مطالعه

فیلم «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی توسط پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، پلتفرم فیلم‌نت در ادامه انتشار فیلم‌های مهمی از تاریخ سینمای ایران، فیلم «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی را عرضه کرد.

این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای محصول سال ۱۳۷۸ است و کیمیایی، علاوه بر کارگردانی، نوشتن فیلمنامه این اثر را هم بر عهده داشته است. داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن، بیتا فرهی، مهدی فتحی، میترا حجار، پری امیرحمزه، پارسا پیروزفر، پولاد کیمیایی و کیانوش گرامی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. تهیه‌کننده «اعتراض» سید ضیاء هاشمی است.

در فیلم «اعتراض»، امیرعلی که نامزد برادرش را به دلیل رابطه نامشروع به قتل رسانده، پس از ۱۲ سال قرار است از زندان آزاد شود. هم‌سلولی‌اش از او می‌خواهد زنی به نام مجدی را پیدا کند و سر و سامانی به زندگی او بدهد.

«اعتراض»، با توجه به اشاره‌های صریح به وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران پس از دوم خرداد ۷۶، یکی از جنجالی‌ترین آثار کیمیایی محسوب می‌شود. نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر هم توجه منتقدان و داوران را به خود جلب کرد. اسحاق خانزادی برای «اعتراض» سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست آورد. همچنین «اعتراض» در شش رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (مهدی فتحی)، بهترین موسیقی متن (مجید انتظامی) و بهترین صدابرداری (اسحاق خانزادی) هم نامزد سیمرغ بلورین شده بود. دریافت جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن و بهترین صدا از چهارمین دوره جشن دنیای تصویر (جشن حافظ) از دیگر دستاوردهای «اعتراض» محسوب می‌شود.

فیلم «اعتراض» را می‌توانید از طریق این لینک در فیلم‌نت تماشا کنید.

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت،مسعود کیمیایی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها