دست خالی سینمای ایران برای انتخاب نماینده

بحران اسکار؛ شاید برادران لیلا!

- 1 دقیقه مطالعه

زمان زیادی تا پایان مهلت معرفی نماینده ایران برای حضور در جایزه اسکار باقی نمانده و نهایتا ۱۱ مهر باید این اتفاق رخ بدهد. با این حال سینمای ایران در وضعیت عجیبی گرفتار شده و به نظر می‌رسد در این دوره انتخاب فیلم شاخص و سرآمد که صاحب شانس بالایی برای موفقیت در این عرصه باشد، بسیار دشوار است. دشواری کار چنان است که برخی می‌گویند شاید فیلم جنجالی «برادران لیلا» که فعلا در ورطه توقیف است، برای حضور در اسکار معرفی شود.

«ایسنا» در بخشی از گزارشی در همین مورد نوشته: «از پاییز سال گذشته تا کنون نزدیک به ۵۰ فیلم روی پرده سینماهای کشور اکران شده‌ ولی انتخاب فیلمی از میان آن‌ها برای معرفی به اسکار دشوار خواهد بود، به همین دلیل خیلی‌ها براین باورند که فیلم برادران لیلا ساخته سعید روستایی که در جشنواره کن هم نمایش داده شد و پخش‌کننده خارجی هم دارد می‌تواند نماینده مناسبی از ایران باشد؛ فیلمی که قرار بود از همین تابستان روی پرده رود ولی سازمان سینمایی در اقدامی جدی و رسمی اکران آن را متوقف کرد و آنطور که در بعضی خبرهای غیررسمی شنیده می‌شود فعلا خبری از رفع توقیف آن نیست. بر این اساس طبق اظهارات مبتنی بر رویکردهای مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد با تاکید بر سینمای انقلابی، چند گزینه را می‌توان پیدا کرد که با سلیقه و اهداف و برنامه‌های مدیران فعلی سینمای ایران بیشتر همخوان است و شاید یکی از همان‌ها نماینده ایران در اسکار باشد.»

از پاییز گذشته تا کنون برخی فیلم‌های شاخصی که روی پرده رفته‌اند از این قرار هستند: آتابای، بندر بند، بی‌همه‌چیز، منصور، تومان، عنکبوت، بدون قرار قبلی، علف‌زار، مجبوریم، مرد بازنده، روز صفر، زالاوا، لامینور، مستطیل قرمز، صحنه‌زنی، رمانتیسم عماد و طوبا، طلاخون، تی‌تی و البته تعدادی فیلم کمدی. می‌بینید که کار انتخاب بسیار دشوار است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها