آیا استفاده از یک بازیگر سیاه‌پوست منجر به ناکامی محصول جدید دیزنی شد؟

شکست «پری دریایی کوچک» در چین

- 2 دقیقه مطالعه

شروع ناامیدکننده «پری دریایی کوچک» در چین باعث شد تا «سریع و خشن ۱۰» برای دومین هفته متوالی به پرفروش‌ترین فیلم سینماهای این کشور تبدیل شود.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ورایتی، فیلم «سریع و خشن ۱۰» برای دومین آخر هفته متوالی در صدر باکس آفیس چین قرار گرفت و مجموع فروش خود را از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور داد. اما شروع ناامیدکننده برای لایو اکشن دیزنی «پری دریایی کوچک» نقطه بحث بزرگتری بود.

طبق داده‌های شرکت مشاوره Artisan Getaway، فیلم «سریع و خشن ۱۰» این آخر هفته در چین ۱۷.۶ میلیون دلار به دست آورد. این آمار نشان‌دهنده کاهش ۶۶ درصدی نسبت به آخر هفته افتتاحیه آن بود، اما فروش «سریع و خشن ۱۰» پس از ۱۲ روز به ۱۱۰ میلیون دلار رسید تا تخمین‌ها مبنی بر رسیدن این فیلم به آمار درخشان‌تر کماکان ادامه پیدا کند.

آژانس فروش بلیت Maoyan اکنون پیش‌بینی می‌کند که فروش «سریع و خشن ۱۰» در چین با ۸۸۰ میلیون یوان (۱۲۶ میلیون دلار) به پایان برسد، درحالی‌که قبلا این عدد را ۷۲۸ میلیون یوآن (۱۰۴ میلیون دلار) و سپس ۸۴۰ میلیون یوآن تخمین زده بود.

اما «پری دریایی کوچک»، نسخه لایو اکشن دیزنی از داستان انیمیشن کلاسیک خود، شروع تراژیکی در چین داشت و حتی در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده هم نتوانست رتبه اول را کسب کند. «پری دریایی کوچک» با افتتاحیه ضعیف ۲.۵ میلیون دلاری در رتبه پنجم جدول فروش آخر هفته سالن‌های سینمای چین قرار گرفت. این در حالی است که انیمیشن ژاپنی «فیلم آنلاین هنر شمشیرزنی» در شروع اکران با ۳.۸ میلیون دلار فروش توانست «پری دریایی کوچک» را شکست داده و در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گیرد.

بحث درباره «پری دریایی کوچک» که در آن هالی بیلی بازیگر و خواننده در نقش اصلی ظاهر شده است، دوباره این سوال را مطرح کرد که تماشاگران چینی چقدر مایل به تماشای فیلم‌هایی با شخصیت‌های اصلی سیاه پوست هستند. این موضوع قبلا در مورد عناوین «پلنگ سیاه» و مواد تبلیغاتی «جنگ ستارگان» مورد بحث قرار گرفته است.

عده‌ای اعتقاد دارند که دیزنی با انتخاب یک بازیگر سیاهپوست برای ایفای نقش پری دریایی، پتانسیل فیلم را در چین کاهش داده است. بسیاری از کاربران چینی می‌گویند که مانند «سفید برفی»، تصویر پرنسس پری دریایی در افسانه‌های هانس کریستین اندرسن، مدت‌هاست که در قلب‌هایشان ریشه دوانده است و پذیرش بازیگران جدید نیاز به تخیل دارد.
با این وجود گروهی از کاربران غربی هم در توییتر به مخاطبان چینی حمله کرده‌اند و آمار ضعیف فروش «پری دریایی کوچک» را ناشی از تبعیض نژادی دانسته‌اند.

برچسب‌ها: باکس آفیس،پری دریایی،پری دریایی کوچک،دیزنی،فروش هفتگی،کمپانی دیزنی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها