معرفی کتاب سینمایی

رومن به روایت پولانسکی

- 2 دقیقه مطالعه

کتاب «رومن به روایت پولانسکی» زندگینامه فیلمساز مطرح و صاحب نام سینمای جهان رومن پولانسکی است که سال ۱۳۹۰ و با ترجمه آزاده اخلاقی توسط نشر چشمه منتشر شده است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، رومن پولانسکی کارگردان لهستانی‌تبار سینمای هالیوود یکی از مهم ترین و صاحب سبک ترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که تعدادی از مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخ سینما مدیون حضور و جود اوست، آثاری همچون «محله چینی‌ها»، «مستاجر»، «بچه رز ماری» و «پیانیست». سال ۲۰۰۷ پولانسکی کتاب زندگی نامه خود را با قلم خودش منتشر می کند که از دوران کودکی تا موفقیت در سینمای هالیوود را شامل می‌شود و به برهه های حساس زندگی خودش نگاهی دقیق تر و کامل‌تر می اندازد. این کتاب حاوی نثری شیوا و روان است و خواندن آن برای علاقمندان سینما توصیه می‌شود. سال ۱۳۹۰ این کتاب با ترجمه خانم آزاد اخلاقی و به همت نشر چشمه منتشر شد و تا کنون بیش از چهار بار تجدید چاپ شده است.

کتاب «رومن به روایت پولانسکی» در قیمت ۱۵۰ هزار تومان،  ۵۷۲ صفحه و توسط نشر چشمه منتشر شده است. اگر علاقمند به تاریخ شفاهی سینما و همچنین سینمای رومن پولانسکی هستید خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب سینمایی

 

در مقدمه کتاب «رومن به روایت پولانسکی» آمده است:

می دانم که همه، مرا آدمی پلید و بدذات می‌نامند؛ کوتوله‌ای هرزه و بی‌بند وبار. دوستانم و زنان زندگی‌ام، مرا بهتر می‌شناسند.

زنان زیادی به خاطر بدنامی و رسوایی‌ام (به ویژه پس از ماجرای لس انجلس) به شدت مشتاق ملاقات با من هستند و وقتی می‌بینند شبیه آن کسی که انتظار دارند نیستم، توی ذوقشان می‌خورد. یک دنیا بد فهمی، سوتفاهم و تحریف محض و دروغ‌های فاحش درباره من ساخته و پرداخته شده است؛ کسانی که مرا نمی‌شناسند، غول بی شاخ و دمی از من ساخته اند و تصور یکسره غلطی راجع به شخصیت من دارند، شایعاتی که با قدرت رسانه‌ها شاخ و برگ پیدا کرده‌اند. رسانه‌ها همیشه تصویری غلط از شخصیت‌‌های معروف درست می‌کنند و تا ابد هم دست از سر آدم برنمی دارند. من خودم می‌دانم که کی هستم، چه کارهایی کرده و چه کارهایی نکرده‌ام. می‌دانم که ماجراهای و اتفاقات واقعا چه بود و چه هست.

برچسب‌ها: برگزیده،پویا نبی،رومن پولانسکی،نشر چشمه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها