متفاوت با فهرست‌های تکرارشونده فصل جوایز

فهرستی از فیلم‌های پرطرفدار ۲۰۲۲

- 3 دقیقه مطالعه

وبسایت IMDB فهرستی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، وبسایت IMDB مطابق معمول هر سال، در فهرستی محبوب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد. معیار این انتخاب، تعداد بازدیدهای هر صفحه از سوی کاربران این وبسایت در طول سال بوده است. نتیجه، فهرستی است که تفاوت بسیاری با فهرست‌هایی دارد که این روزها در جوایز مختلف می‌خوانیم و می‌شنویم. خواندن این فهرست، خالی از لطف نیست.

۱۰- ایکس (X)

فیلم ترسناک کم­‌هزینه تی وست با فروش ۱۴.۸ میلیون دلاری در سرتاسر دنیا موجی در گیشه به راه انداخت. بعد از یک پیش‌درآمد (prequel) غافلگیرکننده که تنها شش ماه پس از فیلم اصلی اکران شد و با توجه به این که کار روی ساخت سومین فیلم این مجموعه در حال انجام است، «ایکس» ممکن است سنت قدیمی فیلم‌های ترسناکه دنباله‌دار را احیا کند.

 

۹- مرگ در رود نیل (Death on the Nile)

این دنباله معماییِ فیلمِ «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» محصول ۲۰۱۷، عنوان محبوب­ترین فیلم استودیوهای قرن بیستم در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد، و ۱۳۷ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشت. ضمناً، کارگردان و بازیگر فیلم، کنت برانا، آغازگر روند سبیلوهای ۲۰۲۲ شد.

 

۸- همه‌چیز همه‌جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once)

تا ماه‌ها همه (همه جا) از فیلم تعریف ­کردند و دیدن این فیلم مستقل پرهیجان با بازی میشل یئو در مقابل جمی لی کرتیس  که  کی های کوان را بار دیگر برای مخاطبان مطرح می­‌کند پیشنهاد کردند. فیلم با درآمد ۱۰۳ میلیون دلاری در سرتاسر جهان رکورد فروش کمپانی A24 را از آن خود کرد.

 

۷- مرد خاکستری (The Gray Man)

نتفلیکس بودجه بالای برادران روسو را برای یک فیلم اکشن مهیج پرانرژی برای اکرانی جریان‌ساز در تابستان ۲۰۲۲ از آن خود کرد. این فیلم با بهره‌گیری از قدرت ستارگی رایان گاسلینگ، کریس ایوانس، آنا دی‌آرماس و دانوش خیلی زود فیلم در جایگاه شماره یک وبسایت مووی‌متر قرار گرفت.

 

۶- مرد شمالی (The Northman)

کارگردان رابرت ایگرز با بازی گرفتن از الکساندر اسکارسگارد در نقش یک شاهزاده وایکینگ در جستجویی جنایی در پی انتقام در فیلم، طرفداران جهانی‌اش را افزایش می‌دهد. سپس، زاویه دید و نگاه شخصی‌­اش را به «نوسفراتو»ی خودش می‌­دهد.

 

۵- پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

با فروش ناخالص ۳۳۱ میلیون دلاری در سرتاسر دنیا، دنباله «پلنگ سیاه» در جایگاه دومین افتتاحیه موفق در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. این دنباله – با ادای دین به چادویک بوسمن [بازیگر فقید قسمت اول] و کاراکتر قهرمانانه‌اش به نام تی­چالا (T’Chala) – به‌عنوان فصل نهایی فاز چهارم جهان سینمایی مارول ارائه شد.

 

۴- تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

«تاپ گان: ماوریک» با دریافت تحسین هم از مخاطبین و هم منتقدین، به مبلغ هنگفت ۱.۴ میلیارد در فروش جهانی دست یافت. این فیلم به جهان ثابت کرد که سینما زنده است و این مخاطبین همچنان عاشق تام کروز هستند.

 

۳- ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

بزهایی که جیغ می‌زنند و بازگشت جین فاستر به خدای تندرِ مارول کمک کرده ۷۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد. واکنش طرفداران به «عشق و تندر» یکدست نبود، اما ما امیدواریم کریس همسورث برای یک دور دیگر با میولنیر بازگردد.

 

۲- دکتر استرنج در جهان‌های چندگانه جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

جادوگر اعظم آمار باکس آفیس جهانی ۲۰۲۲ را هم جادو کرد («واکاندا تا ابد» در جایگاه بعدی قرار دارد). دنباله این فیلم ابرقهرمانی یک بازگشت پیروزمندانه برای سام ریمی در جایگاه کارگردان فیلم هم بود که پرفروش‌ترین فیلم خود تا امروز را به ثبت رساند.

 

۱- بتمن (The Batman)

کارگردان مت ریوس شخصیت داستان‌های مصور دی‌سی را در این تریلر کارآگاهی تفکربرانگیز به ریشه‌هایش بازمی‌گرداند. بتمن هر دو گروه طرفداران و منتقدین را راضی کرده است که بخشی از آن را مدیون بازیگران ستاره‌اش است، از جمله رابرت پتینسون، زویی کرویتز، پل دانو، و کالین فارلی که در نقش پنگوئن قابل شناسایی نیست.

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم‌های 2022
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها