کمپانی نتفلیکس در گامی بزرگ در جهت شفافسازی، برای نخستین بار گزارشی را درباره محصولاتی که تماشاگران در بازهای ۶ ماهه در این سرویس پخش دیدهاند، منتشر کرد که نشان میدهد سریال «نگهبان شب» با ٨١۲ میلیون ساعت بازدید در صدر پربازدیدترین محصولات این شبکه قرار دارد.
. نگهبان شب، فصل ١ (٨١۲ میلیون ساعت)
. جینی و جورجیا، فصل ۲ (۶۶٥ میلیون و صد هزار ساعت)
. افتخار، فصل ١ (۶۶۲ میلیون و هشتصدهزار ساعت)
. ونزدی، فصل ١ (٥٠٧ میلیون و هفتصد هزار ساعت)
. ملکه شارلوت: داستان بریجرتون (٥٠۳ میلیون ساعت)
مدیرعامل نتفلیکس تد ساراندوس در کنفرانسی اعلام کرد که موثرترین راه برای سنجش میزان مشارکت از طریق ساعات تماشاست و عدم شفافیت موجب پیدایش چرخه بیاعتمادی درخصوص دادهها میشود.
«احتمالاً این اطلاعات بیشتر از چیزی است که نیاز دارید. اما من فکر میکنم که محیط بهتری برای انجمن، برای ما، برای تولیدکنندگان و برای سازندگان ایجاد میکند.»
این کمپانی تاکید کرد که این دادهها قدرت فصلهای مابعد یک سریالها مانند فصل چهارم «تو» (٤٤٠ میلیون و ششصد هزار ساعت) و فصل سوم «کرانههای خارجی» (٤٠۲ میلیون و پانصد هزار ساعت) را نشان میدهد.
این گزارش همچنین نشان داد که بینندگان ژانرهای متنوعی را دنبال میکنند. لورن اسمیت، معاون استراتژی و مالی جهانی، گفت که بهطور متوسط، اعضا در ماه، شش ژانر مختلف را تماشا میکنند و پربینندهترین عناوین نتفلیکس از بیش از ۱۲ ژانر گوناگون هستند.
نتفلیکس در پایان تایید کرد که فهرستهای قبلی ۱۰ عنوان برتر با این گزارش همپوشانی کامل دارند و ۶۰ درصد از عناوین در فهرست ۱۰ عنوان برتر رویت میشود.