بروس ویلیس به زوال عقل مبتلا شده است

وضعیت دردناک ستاره سینمای آمریکا

- 2 دقیقه مطالعه

بروس ویلیس، ستاره قدیمی سینمای آمریکا، به نوعی از زوال عقل مبتلا شده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ورایتی، بروس ویلیس، ستاره ۶۷ ساله سینمای آمریکا که پیش‌تر اخباری مبنی بر بیماری‌اش منتشر شده بود، به زوال عقل مبتلا شده است.

اولین بار ماه مارس ۲۰۲۲ بود که اعلام شد بروس ویلیس به‌‍‌علت ابتلا به بیماری زبان‌پریشی (آفازی) از بازیگری کناره‌گیری می‌کند. حالا مشخص شده که بیماری این ستاره محبوب زوال عقل پیشانی گیجگاهی (فرانتوتمپورال دمنتیا) است.

خانواده ویلیس با اعلام بیانیه‌ای، ضمن بیان این خبر، اعلام کرد که حالا چالش‌های ارتباطی تنها یکی از علائم این بیماری است.

زوال عقل پیشانی گیجگاهی، که اغلب در سنین پایین‌تری نسبت به سایر انواع زوال عقل تشخیص داده می‌شود، می‌تواند موجب تغییرات شخصیتی، مشکل گفتاری و اختلال حرکتی شود. طبق گفته کلینیک مایو، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تمام موارد زوال عقل در این دسته قرار می‌گیرد.

حرفه بازیگری ویلیس در اوایل دهه ۱۹۸۰ با ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون «حکم»، «فرار کور» و «غروب آفتاب» آغاز شد. کار ویلیس در سال ۱۹۸۵ و با بازی در مقابل سیبیل شپرد در سریال Moonlighting (محصول شبکه ABC) رونق گرفت و با بازی در فیلم «جان‌سخت» (۱۹۸۸) بود که بروس ویلیس به یک فوق‌ستاره تبدیل شد. ویلیس در ادامه علاوه بر بازی در  دنبال‌های فیلم «جان‌سخت»، نقش‌آفرینی‌هایی فراموش‌نشدنی در فیلم‌هایی چون «داستان عامه‌پسند»، «۱۲ میمون»، «عنصر پنجم»، «حس ششم» و «آرماگدون» را از خود به‌یادگار گذاشته است.

در طول چهار دهه فعالیت ویلیس، فیلم‌های او بیش از ۵ میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته‌اند. این ستاره ۶۷ ساله پنج بار نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شده که یک بار آن را برای بازی در سریال Moonlighting دریافت کرده است. سه نامزدی امی (که دو بار به دریافت جایزه منجر شد) از دیگر دستاوردهای ویلیس محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته، او عموما در مجموعه‌ای از فیلم‌هایی بازی کرده که بدون اکران در سالن‌های سینما روانه شبکه نمایش ویدئویی شده‌اند.

برچسب‌ها: برگزیده،بروس ویلیس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها