پروژه‌های آینده کمپانی‌‌های مارول و پیکسار

- 6 دقیقه مطالعه
علاقه‌مندان سینما و هواداران جدی دو کمپانی بزرگ فیلمسازی مارول و پیکسار انتظار چه آثاری را در سال‌های پیش‌رو می کشند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در مطلب گذشته به آثار پیش روی ابرکمپانی دیزنی نگاهی انداختیم؛ فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که قرار است در سال‌های آینده در چندین هزار سالن سینما اکران شوند و بی تردید انتشارشان اتفاقی مهم در دنیای سینما به شمار می‌آیند. با این حال دیزنی تنها کمپانی این روزهای جهان نیست که آثار جدیدش کنجکاوی برانگیز و پرسروصدا است دو کمپانی مهم دیگر یعنی مارول و پیکسار هم در این سال‌ها چنان پرقدرت ظاهر شده‌اند که طرفداران بی شمارشان برای نمایش آثار تازه این دو کمپانی لحظه شماری می‌کنند. دهه گذشته را که باید بی تردید دهه مارول نامید، مارول در این دهه چنان بی رقیب بود که صدای بزرگان هالیوود را هم در آورد، خیلی از سینماگرها موفقیت مارول را مصادف با مرگ فیلم‌های کوچک و هنری قلمداد کردند البته با توجه به چند پروژه اخیر مارول، باید اذعان کرد که این کمپانی در دوران افت خود به سر می‌برد و شاید دیگر هیچگاه به فروغ دهه ۲۰۱۰ برنگردد، با این حال نمی‌توان کتمان کرد که هنوز هر اثر تازه مارول یک اتفاق مهم سینمایی به شمار می‌آید. کمپانی پیکسار نیز یکی دیگر از استودیوهای مهم هالیوود و البته انیمیشن سازی است پیکسار که دهه ۸۰ پایه گذاری شد و نیمه دهه ۹۰ با موفقیت «داستان اسباب بازی» گُل کرد حالا با وجود اینکه جزو شرکت‌های تابعه ابرکمپانی دیزنی قرار گرفته است باز هم جایگاه مهمی در صنعت انیمیشن دارد. در ادامه تلاش کرده‌ایم به آثار مهم پیش روی این دو کمپانی بپردازیم آثاری که احتمالا در سال‌های آینده حرف های زیادی چه در گیشه سینماها و چه در فصل جوایز سینمایی داشته باشند.

با پروژه های آینده دیزنی آشنا شوید

۱. داستان اسباب بازی ۵ (Toy Story 5)

تاریخ اکران: ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶

ژانر: درام کمدی ماجراجویی

خلاصه‌ داستان انیمیشن داستان اسباب بازی ۵: با نمایش سرنوشت شخصیت‌های وودی و باز در قسمت چهارم «داستان اسباب بازی»  این احتمال وجود دارد که داستانِ قسمت پنجم به دو بخش تقسیم شود و شاید این دو بخش نیز در انتها با یکدیگر ترکیب شوند. تمرکز نیمه اول احتمالا روی شخصیت‌های جسی، رکس و دیگر اسباب‌بازی‌ها از جمله فورکی است کاراکترهایی که به بانی کمک می‌کنند تا در کلاس درس، مشکلات خود را پشت سر بگذارد. بخش دوم هم احتمالا حول زندگی جدید وودی به عنوان یک اسباب بازی گمشده در کارناوال می‌گذرد که همراه با بو، داکی، بانی و… به اسباب‌بازی‌ها کمک می‌کنند تا صاحبان جدیدی پیدا کنند. البته همه این توضیحات صرفا گمانه زنی است و هنوز پیکسار خلاصه‌ای از داستان این قسمت که قرار است ژوئن ۲۰۲۶ راهی سینماها شود، منتشر نکرده است.

۲. شگفت انگیزان ۳ (Incredibles 3)

تاریخ اکران: مشخص نیست

ژانر: اکشن ابرقهرمانی ماجراجویی

خلاصه‌ انیمیشن شگفت انگیزان ۳: جزییات مربوط به این انیمیشن نیز هنوز فاش نشده است. نشریه انترتینمنت ویکلی در سال ۲۰۱۸ درباره این انیمیشن چنین اشاره کرده بود، «شگفت انگیزان ۳» احتمالا از دو داستان اصلی (یکی ماموریت شخصی هلن و دیگری درامِ مربوط به باب) تشکیل می‌شود. چیزی که مشخص است این است که کمپانی پیکسار در حال توسعه سومین قسمت از انیمیشن پرطرفدار «شگفت انگیزان» است و بِرَد بِرد فیلمساز نام آشنا نیز به این مجموعه سینمایی برمی‌گردد. گفته می‌شود ساموئل ال. جکسون و سوفیا بوش نیز به عنوان صداپیشه به این قسمت برخواهند گشت. در قسمت قبلی «شگفت انگیزان» داستان از این قرار بود که خانواده شگفت انگیزان ماموریت جدیدی را به عهده می‌گیرند که شامل تغییر در نقش‌های خانوادگی است، باب پار (آقای شگفت انگیز) باید خانه را مدیریت کند در حالی که همسرش هلن (اِلاستی گِرل) برای نجات جهان به بیرون از خانه می‌رود.

۳. الیو (Elio)

تاریخ اکران: ۲۰۲۵

ژانر: انیمیشن کمدی ماجراجویی خانوادگی

خلاصه‌ داستان انیمیشن الیو: این انیمیشن داستان پسری ضعیف را روایت می‌کند که با قوه تخیل فعالی که دارد به‌طور ناخواسته خود را سوی دیگر جهان هستی می‌بیند جایی که در آن اشتباها از سوی بقیه افراد به عنوان سفیر سیاره زمین شناخته می‌شود الیو که به طور واضح برای چنین فشاری آماده نیست، باید روش‌های جدیدی برای ارتباط با بیگانگان پیدا کند و البته در این مسیر باید به خودشناسی و کشف خود نیز دست پیدا کند. آدریان مولینا کارگردان و فیلمنامه نویس این کار است. «الیو» قرار است ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵ راهی سینماها شود.

۴. چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست (The Fantastic Four: First Steps)

تاریخ اکران: ۲۰۲۵

ژانر: اکشن ماجراجویی علمی تخیلی ابرقهرمانی

خلاصه‌ انیمیشن چهار شگفت‌انگیز: تا به امروز خلاصه‌ای از چهارمین قسمت از مجموعه سینمایی «چهار شگفت‌انگیز» نیز منتشر نشده است. رسانه‌ها تنها به این جمله بسنده کرده‌اند اینکه یکی از نمادین‌ترین گروه‌های آشنای دنیای مارول دوباره به سینما برمی‌گردند. «چهار شگفت‌انگیز» یک فیلم از مجموعه آثار ابرقهرمانی آمریکایی دنیای سینمایی مارول است که بر اساس اثری به همین نام از کتاب‌های مصور ساخته شده‌ است. این فیلم به مانند دیگر آثار مارول از سوی این کمپانی تولید و توسط استودیوی دیزنی توزیع می‌شود. «چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست» سی و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) و دومین ریبوت (بازراه اندازی) از سری فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز است. این فیلم طبق برنامه قرار است در تاریخ ۲۵ جولای ۲۰۲۵ به عنوان اولین فیلم از فاز ششم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده آمریکا روی پرده سینماها برود.

۵. بردن یا باختن (Win or Lose)

تاریخ اکران: ۶ دسامبر ۲۰۲۴

ژانر: کمدی خانوادگی ورزشی

خلاصه‌ داستان انیمیشن بردن یا باختن: «بردن یا باختن» اولین سریال اورجینال استودیوی انیمیشن سازی پیکسار است که قصه‌هایی درهم تنیده از هشت شخصیت مختلف را روایت می‌کند، شخصیت‌هایی که هر کدام برای مسابقات قهرمانی بزرگ سافت‌بال آماده می‌شوند. این مجموعه بیانگر این نکته است که بودن در جایگاه هر شخصیت و با کفش آن شخص راه رفتن چه حسی دارد. کارگردانی، نویسندگی و مدیر تولیدی این انیمیشن را کری هابسون و مایکل یتس برعهده دارند. این اثرِ پیکسار قرار است ۶ دسامبر ۲۰۲۴ از سوی دیزنی پلاس قرار عرضه ‌شود.

۶. کاپیتان آمریکا: دنیای قشنگ نو (Captain America: Brave New World)

تاریخ اکران: ۲۰۲۵

ژانر: ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی علمی تخیلی

خلاصه‌ داستان فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای قشنگ نو: سم ویلسون که رسما ردای کاپیتان آمریکا را به تن کرده است، خود را در میانه یک پیشامد و واقعه بین المللی می‌یابد. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه سینمایی «کاپیتان آمریکا» است و به عنوان سی و پنجمین فیلم دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود. هریسون فورد، آنتونی مکی و جانکارلو اسپوزیتو بازیگران شاخص این فیلم به شمار می آیند.

۷. ونوم: آخرین رقص (Venom: The Last Dance)

تاریخ اکران: ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴

ژانر: ابرقهرمانی اکشن ماجراجویی علمی تخیلی

خلاصه‌ داستان فیلم ونوم: آخرین رقص: یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که در آن شخصیت ونوم از دنیای مصور مارول حضور دارد. این فیلم دنباله دو قسمت قبلی این مجموعه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ است و پنجمین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی نیز به شمار می آید که توسط کلی مارسل نوشته و کارگردانی شده است. تام هاردی نیز در نقش ادی براک/ ونوم در کنار چیویتل اجیوفور و جونو تمپل در این فیلم حضور دارد. در این قسمت ادی براک و شخصیت سیمبیوت ونوم باید تصمیمی ویرانگر بگیرند چرا که آنها توسط یک نظامی مرموز تحت تعقیب قرار دارند. این فیلم با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری قرار است ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ به نمایش دربیاید.

۸. جهنده‌ها (Hoppers)

تاریخ اکران: ۲۰۲۶

ژانر: انیمیشن ماجراجویی کمدی خانوادگی علمی تخیلی

خلاصه‌ داستان انیمیشن جهنده‌ها: شخصیت میبل که دوستدار حیوانات است از یک نوع فناوری هوشمندانه جدید استفاده می‌کند که باعث می‌شود هوشیاری او بیش از حد زیاد شود و بتواند اسرار دنیای حیوانات را که فراتر از تصور است، کشف کند.

«جهنده‌ها» به عنوان یکی از کارهای اصیل (اوریجینال) استودیوی پیکسار در سالهای آینده به شمار می‌آید. این انیمیشن که دنیل چانگ آن را کارگردانی می‌کند قرار است مارس ۲۰۲۶ راهی سینماها شود. کمپانی دیزنی نیز در تولید این اثر با پیکسار همکاری می‌کند.

«جهنده‌ها» در حالی به عنوان یکی از معدود آثار اصیل پیکسار در سال‌های پیش رو شناخته می‌شود که پنج سال پیش، مدیرعامل پیکسار اعلام کرده بود این استودیو دیگر روی دنباله‌ها تمرکز نخواهد کرد و البته طی این مدت معلوم شد که این گفته چندان واقعیت ندارد و پیکسار این سال‌ها صرفا در پی ساخت دنباله‌هایی بر آثار موفق خود بوده است.

محمدامین شکاری

برچسب‌ها: پیکسار،جهان سینمایی مارول،کاپیتان آمریکا: دنیای شجاع جدید،کمپانی پیکسار،مارول،معرفی فیلم و سریال،ونوم: آخرین رقص
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها