ابراهیم فروزش در گفتگو با فیلم‌نت نیوز:

پلتفرم‌ها با جوانان فیلم و سریال کودک بسازند/ جهانی باشیم

- 3 دقیقه مطالعه
ابراهیم فروزش از مهمترین فیلمسازان کودک در ایران به پلتفرم‌ها پیشنهاد داد با جوانان و با استانداردهای جهانی فیلم و سریال کودک بسازند و پخش کنند.

ابراهیم فروزش کارگردان سینما درباره عملکرد پلتفرم‌های نمایش خانگی در حوزه تولید و پخش محتوای مناسب برای کودک به خبرنگار فیلم‌نت نیوز اظهار کرد: من آثار نمایش خانگی را دنبال نکرده ام و به همین دلیل شناختی از وضعیت نمایش خانگی ندارم که بخواهم قضاوتی درباره آن داشته باشم اما می‌دانم سینماگران حرفه‌ای که بعضاً‌ از نسل جوان هستند در این عرصه کار می‌کنند و تا حدی تولیدات آن‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و توانسته‌اند فرصت تازه‌ای برای نمایش آثار سینمایی و تلویزیونی ایجاد کنند.

کارگردان فیلم «بچه های نفت» خاطرنشان کرد: کسانی که در عرصه سینمای کودک فعالیت می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که سینمای کودک جریانی جدا از سینمای بزرگسال نیست و باید مثل سینمای بزرگسال جدی گرفته شود و بودجه‌های کافی به آن اختصاص دهند. سینمای کودک در فضای مناسب خودش رشد می‌کند و طبیعتاً برای پلتفرم‌ها این نکته بسیار حائز اهمیت است که فیلم‌ها و سریال‌ها بتوانند به لحاظ اقتصادی موفق باشند اما بهتر است پلتفرم‌ها علاوه بر آورده‌های اقتصادی به هنر و فرهنگ نیز توجه داشته باشند و فقط در خدمت ذائقه مخاطب قرار نگیرند چراکه توجه مطلق به ذائقه مخاطب نمی‌تواند اثری در جهت رشد و اعتلای سینما تولید کند.

کارگردان فیلم سینمایی «خمره» تاکید کرد: به عقیده من، در حوزه سریال‌سازی هم باید به موفقیت در عرصه‌های جهانی توجه داشته باشیم. وقتی خود را در رقابت با آثار مهم دنیا قرار می‌دهیم ناگزیر به سمت پیشرفت می‌رویم و یکی از راه‌های موفقیت همین است که ما با سینمای پیشرو و قدرتمند در دنیا رقابت داشته باشیم. در تولیدات کودک و نوجوان نباید فقط به سرگرم‌کننده بودن آثار توجه داشته باشیم و هر اثر باید بتواند به لحاظ محتوایی نیز اثری قابل تامل برای کودکان باشد.

این کارگردان مطرح سینمای کودک در ایران پیشنهاد داد: من برخی مواقع فیلم‌های کوتاه تولید شده توسط فیلمسازان جوان را می‌بینم و واقعاً آثار قابل تحسینی تولید می‌شوند که نشان می‌دهد جوانان ما سینما را به خوبی می‌شناسند و ما با حمایت از آنها می‌توانیم آینده روشنی برای سینمای کشورمان در زمینه‌های مختلف از جمله سینمای کودک و نوجوان متصور شویم و بهتر است در کنار همکاری با فیلمسازان با تجربه و صاحب‌نام، پلتفرم‌ها همکاری با سینماگران جوان را هم در نظر داشته باشند چراکه با ورود نسل جوان به عرصه تولید می‌توان امیدوار بود که جریان تازه‌ای مناسب با اقتضاعات روز دنیا در سینمای ما و همچنین شبکه نمایش خانگی شکل بگیرد.

کارگردان فیلم «کلید» افزود: سینماگرانی که فیلم یا سریال برای کودکان تولید می‌کنند باید بدانند که کودکان ما امروز به جدیدترین آثار تولید شده در پلتفرم‌ها و سینمای جهان دسترسی دارند و با یک گوشی موبایل می‌توانند همه این آثار را دنبال کنند بنابراین ما به خودی خود در رقابت با سینمای دنیا هستیم و باید راه و روش برقراری ارتباط با کودکان امروز را کشف کنیم. سریال‌هایی که تولید می‌شوند باید در کنار جذابیت که لازمه جذب نظر مخاطبان کودک است، حاوی محتوایی باشند که مثل داروهای ویتامینه علاوه بر طعم خوب، مغذی و مقوی باشند.

فروزش در پایان تاکید کرد: قرار گرفتن در رقابت با تولیدات روز دنیا ورود به عرصه سخت و همچنین خطرناکی است و با توجه به اینکه ما امروز در تکنیک همپای سینمای دنیا هستیم، با حمایت از فکرهای نو که در پلتفرم‌ها می‌تواند جریان داشته باشد می‌توانیم خودمان را محک بزنیم و در این رقابت موفق باشیم. متاسفانه به دلیل حضور نیافتن گسترده سینمای کشورمان در عرصه‌های جهانی متعاقباً در سریال‌سازی نیز کمتر به این رقابت توجه داشتیم و به نظر من در کشوری که درصد بالایی از جمعیتش را کودکان و نوجوانان اختصاص می‌دهند باید به تولیدات کودک توجه کرد و تولیدات کودک باید چنان تاثیرگذار باشند که موجب رشد عقلی و ذهنی کودکان شوند.

علی ناصری

برچسب‌ها: ابراهیم فروزش،فیلم کودک
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها