روایت جذاب سودربرگ از ساخت فیلم مهم کارنامه نولان

کریستوفر نولان چگونه «بی‌خوابی» را ساخت؟

- 2 دقیقه مطالعه

 

استیون سودربرگ در مصاحبه با «رولینگ استون» پس از پخش سریال «کامند زی» (Command Z) از رابطه دوستانه خود با کریستوفر نولان گفته است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، کارگردان «یازده یار اوشن» به یاد آورده است که یکی از مدیران کمپانی فیلمسازی برادران وارنر، ملاقات با نولان برای فیلم «بی‌خوابی» (Insomnia) را نپذیرفته و فیلم «ممنتو» (Memento) این فیلمساز را دوست نداشته است.

سودربرگ می‌گوید: دن الونی (مدیر برنامه‌های کریستوفر نولان)  تماس گرفت و گفت: می‌توانی فیلم «ممنتو» را ببینی؟ به نظر ما فیلم خیلی خوب است، اما هیچ‌کس آن را نمی‌خرد و ما علتش را درک نمی‌کنیم. شاید همه دیوانه شده‌ایم. فیلم را دیدم و فوراً فکر کردم که یک اثر کلاسیک است.

کارگردان فیلم «شیوع» ادامه می‌دهد: چند ماه بعد، دن  الونی تماس گرفت و گفت: فیلمنامه‌ای در استودیوی وارنر وجود دارد به نام «بی‌خوابی». کریستوفر نولان واقعاً به آن علاقه دارد اما کمپانی وارنر حاضر به ملاقات نمی‌شود. گفتم: منظورت چیست که حاضر به ملاقات نیستند؟ گفت: خوب، مدیر استودیو فیلم «ممنتو» را دوست نداشته

علاقه سودربرگ به «ممنتو» باعث می‌شود که او شخصاً با برادران وارنر تماس بگیرد: با آن مدیر تماس گرفتم و گفتم: این ملاقات را برگزار کنید. گفت: اما من فیلم «ممنتو» را دوست نداشتم. گفتم: از سبک فیلمسازی آن خوشت آمده؟ گفت: خوب، بله، نبوغ‌آمیز ساخته شده. گفتم: ملاقات را برگزار کنید. این تمام کاری بود که کردم. به قدری کریستوفر نولان را می‌شناختم تا بدانم اگر او وارد اتاق شود، آن فیلم را می‌سازد.

نولان برای «ممنتو» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال و تدوین شد و پس از «بی‌خوابی» نزدیک به دو دهه با برادران وارنر همکاری کرد. «بی‌خوابی» داستانی درباره یک کارآگاه با بازی ال پاچینو روایت می‌کند که در آلاسکا وارد یک موش و گربه بازی با یک قاتل با بازی رابین ویلیامز می‌شود. آن فیلم ۱۱۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

سودربرگ می‌گوید: رابطه‌ای بسیار پرثمر شروع کرد [میان نولان و کمپانی برادران وارنر]. اما اجازه دهید تأکید کنم، به هر شکل کریستوفر نولان به شهرت می‌رسید. اگر «بی‌خوابی» را نمی‌ساخت، به سراغ اثر دیگری می‌رفت و همین کارنامه را به جا می‌گذاشت.

کریستوفر نولان از اواسط ماه گذشته میلادی فیلم سینمایی «اوپنهایمر» را با شیوه آی مکس در سینماهای سراسر جهان اکران کرده است که تا این لحظه فروش این فیلم از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشته است. این فیلم اولین همکاری کمپانی یونیورسال و کریستوفر نولان است.

برچسب‌ها: اوپنهایمر،برگزیده،پویا نبی،کریستوفر نولان
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها