معرفی کتاب سینمایی

گفتگو با بیلی وایلدر

- 2 دقیقه مطالعه

در شماره امروز «معرفی کتاب سینمایی» قصد داریم کتاب «گفتگو با بیلی وایلدر» نوشته کمرون کرو، ترجمه گلی امامی و نشر کتاب پنجره را مرور و معرفی کنیم.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، بیلی وایلدر یکی از سرشناس‌ترین، مهم ترین و البته تاثیر گذارترین فیلمنامه نویسان و کارگردانان دوران کلاسیک هالیوود به شمار می‌آید او خالق تعدادی از مهم‌ترین گنجینه‌های تاریخ سینمای جهان همچون «غرامت مضاعف»، «نینوچکا»، «بعضی‌ها داغش رو دوست دارند» و «ایرما خوشگله» است. آثار او همواره در نظر سنجی بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان جزو رتبه‌های بالا به شمار می‌آیند.

از دیگر شاخصه‌های وایلدر شناخته او روی قواعد فیلمسازی در تمام ژانرها است. او در ژانرهای معمایی، نوآر، ملودرام و کمدی آثار درخور توجهی را ساخته است. همچنین عقاید و نظرات او نسبت به برخی همکاران و اصولا هنر سینما همواره محل مناقشه و بحث بین علاقمندان وی بوده است. سال ۲۰۰۰ کمرون کرو کارگردان سرشناس سینمای آمریکا به سراغ  بلی وایلدر می رود و مجموعه مصاحبه‌های را طی یک سال با او گردآوری می‌کند. مصاحبه‌ای طولانی که از کودکی تا زمان بازنشستگی این فیلمساز مطرح دوران هالیوود کلاسیک را شامل می‌شود. این مجموعه مصاحبه در سال ۲۰۰۳ با عنوان «گفتگو با بیلی وایلدر» در آمریکا منتشر می‌شود و مورد استقبال علاقمندان سینما واقع می‌شود. چند سال بعد سرکار خام گلی امامی مترجم سرشناس ایرانی با همکاری نشر کتاب پنجره این کتاب با اهمیت را ترجمه و روانه بازار نشر ایران می‌کند و از آن روزگار تا امروز بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفته است.

 

کتاب «گفتگو با بیلی وایلدر» نوشته کمرون کرو، در ۴۸۰ صفحه، با ترجمه گلی امامی و توسط نشر کتاب پنجره و در قیمت صد هزار تومان عرضه شده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:

وقتی مرلین مونرو برای اولین بار آمد و بخش‌های از فیلم «بعضی ها داغشو دوست دارند» را دید گفت: خیلی نا امید شدم! فکر می کردم فیلم رنگی است. من توی فیلمهای رنگی خیلی بهترم. من دروغی به او گفتم: خب داریم امتحان می کنیم. چون وقتی مردها را مثل زنها آرایش می کنیم، به پودر و پودر مایع بیشتری نیاز داریم تا وقتی در زمان فیلمبرداری ریششان در می‌آید نشان ندهند، بنابراین مجبوریم سیاه و سفید بگیریم!

 

کتاب سینمایی

برچسب‌ها: برگزیده،بعضی ها داعش رو دوست دارند،بیلی وایلدر،پویا نبی،سانست بلوار،غرامت مضاعف،کمرون کرو،گفتگو با بیلی وایلدر،گلی امامی،مرلین مونرو
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها