پیشنهاد آخر هفته: «کنت»

یک طنز سیاسی خیره‌کننده

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم سینمایی «کنت» با زیرنویس فارسی اختصاصی به تازگی از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. به همین بهانه و در شماره امروز « پیشنهاد آخر هفته» نگاهی داریم به این فیلم سینمایی که برای اولین بار در هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز به نقل از ددلاین، جدیدترین ساخته پابلو لارن یک طنز تاریخی تمام عیار است که دیکتاتور شیلی، آگوستو پینوشه با بازی جایمه وادل را در نقش یک خون آشام خونخوار به تصویر می‌کشد. شخصیت کنت در حال پیر شدن است و سرانجام پس از ۲۵۰ سال آماده مرگ می‌شود و هر کاری که در توان دارد برای سرکوب سوسیالیسم، اتحادیه‌گرایان و انقلابیون انجام می‌دهد.

لارن در پرداختن به تاریخ سیاسی کشورش به عنوان پیرنگ اصلی فیلمنامه خود به خوبی تبحر دارد. او پیشتر با فیلم «شماره» محصول سال ۲۰۱۲ نامزد اسکار شد، همچنین با بازی جیمی وادل و آلفردو کاسترو، یک درام تاریخی درباره رای سال ۱۹۸۸ در شیلی بود که تعیین می کرد آیا پینوشه باید در قدرت بماند یا خیر. فیلم «نرودا» تاریخ سیاسی شیلی را از زاویه دید شاعر تبعیدی پابلو نرودا بررسی می‌کرد. در حالی که فیلم های انگلیسی زبان او مثل «اسپنسر»  و «جکی» با استقبال بسیار خوبی از جانب منتقدین و مجامع سینمایی رو به رو شده است و می‌توان ادعا کرد او در به تصویر کشیدن شخصیت های مطرح سیاسی از مهارت بسیار خاصی برخوردار است.

«کنت» اولین فیلم لارن است که مستقیماً به دیکتاتور سرزمینش می پردازد . همه جزئیات- حتی تا تاریخ انتشار آن، پنجاهمین سالگرد اولین رئیس جمهور شدن پینوشه در شیلی – متن فرعی و طنز است. هر صحنه برای انتقال یک پیام خاص طراحی شده است، از پوستر تبلیغاتی گرفته تا راوی این فیلم سینمایی که با هوشمندی عمل می‌کنند.

برخی از صحنه های «کنت» خیره کننده است به طور مثال  روشی که خون‌آشام قلب‌های شکار شده‌اش را در هم می‌آمیزد و می‌بلعد، استعاره‌ای واضح از نحوه رفتار با شیلیایی‌ها در دوران رژیم دیکتاتور است. رقص دو شخصیت پینوشه (جیمی وادل) و لوسیا (گلوریا مونکمایر) با یک رژه و موسیقی سیاسی به شدت خنده دار و در عین حال مضحک از آب در آمده و یکی از فصل های جالب این فیلم سینمایی قلمداد می‌شود.

تصمیم برای فیلم‌برداری سیاه و سفید، احتمالاً مرثیه‌‌ای برای آن فیلم‌های خون آشامی کمپانی یونیورسال پیکچرز در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ است که تماشای غنی و مجللی را ایجاد می‌کند. همچنین در لایه دوم این تصمیم می تواند به نوعی می‌تواند خشونت واقعی و بی‌مورد را پنهان کند. بافت تقریبا مخملی آن کیفیتی رویایی به «ال کوند» می دهد.

فیلم سینمایی «کنت» با موضوعی دشوار روبرو است که تقریبا در پایان از آن موفق بیرون می‌آید. بدون تردید «کنت» ارزش تماشای را دارد که توسط یک تیم کارکشته و با اعتماد به نفس ساخته شده است.

ترجمه: سارا شایگان

 

برای تماشای فیلم سینمایی «کنت» می توانید به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت،فیلم‌نت،کنت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها