۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ تا به امروز به انتخاب ورایتی

- 6 دقیقه مطالعه
فیلم‌های مهیج و جذابی که به انتخاب مجله معتبر سینمایی ورایتی جزو ۱۰ فیلم برتر سال تا به امروز لقب گرفته‌اند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، درحالی که بیش از نیمی از سال گذشته است بسیاری از علاقه مندان سینما دوست دارند بدانند بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ تا به امروز چه فیلم‌هایی هستند. فیلم‌هایی که به سنت گذشته احتمالا بیشتر مخاطب عام و گیشه را هدف قرار می‌دهند و احتمالا رقبای جدی فصل جوایز سینمایی در انتهای سال نباشند و منتقدان نیز آنها را جزو آثار جدی سال به شمار نیاورند با این حال بهترین این آثار آن هم از نگاه منتقدان نشریه مهمی چون ورایتی قطعا در برهوت فیلم‌های نیمه اول سال ارزش تماشا دارند.

در این فهرستِ ده‌تایی منتقدان ورایتی چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد از آثار پرخرج استودیویی گرفته تا انیمیشن محبوب کمپانی پیکسار و یا فیلم‌های مستند مشاهده می‌شود. در ادامه با فیلم‌های برتر سال تا به امروز از نگاه منتقدان ورایتی آشنا شویم.

فیلم موتورسواران (The Bikeriders)

امتیاز(IMDB): 7.2 از ۱۰

ژانر: درام جنایی

مدت زمان پخش: ۱۱۶ دقیقه

خلاصه داستان فیلم موتورسواران

کتی که دختری سرسخت است پس از یک برخورد تصادفی با بنی یکی از اعضای باشگاه موتورسواری وندال‌ها در غرب میانه آشنا می‌شود و به او گرایش پیدا می‌کند. حالا با تبدیل شدن باشگاه موتورسواران به یک دنیای خشن و خطرناک، بنی باید بین کتی و وفاداری‌اش به باشگاه یکی را انتخاب کند. منتقد بوستون مووی نیوز درباره فیلم «موتورسواران» چنین نوشت: فیلم یادآور «یک وحشی» (با بازی مارلون براندو) است و آستین باتلر هم حس جیمز دین را منتقل می‌کند. البته شخصیت‌ها و داستان فیلم چندان توسعه پیدا نکرده اند، موسیقی فیلم اما بخش زیبای آن را شکل می‌دهد.

فیلم چلنجرز (Challengers)

امتیاز (IMDB): 7.3 از ۱۰

ژانر: درام ورزشی عاشقانه

مدت زمان پخش: ۱۳۱ دقیقه

خلاصه داستان فیلم چلنجرز

تاشی، اعجوبه ورزش تنیس است که مبدل به مربی شده است، او همسرش را از یک بازیکن معمولی ​​به یک قهرمان گرند اسلم در جهان تبدیل می‌کند. تاشی حالا همسرش را وادار می‌کند تا در یک رویداد سطح پایین تر تنیس شرکت کند، تنش‌ها وقتی بالا می‌گیرد که شوهر تاشی می‌بیند او در مقابل پاتریک دوست سابق همسرش ایستاده است. نلسون آکوستا منتقد «کویی‌مویی» نوشت: لوکا گوادانینو تمام ترفندهایی را که بلد بوده با خود به این فیلم آورده است و اثری ساخته که هم سرگرم کننده و هم جذاب است.

فیلم دادیو (Daddio)

امتیاز(IMDB): 7.2 از ۱۰

ژانر: درام

مدت زمان پخش: ۱۰۱ دقیقه

خلاصه داستان فیلم دادیو

زن جوانی پس از پیاده شدن در فرودگاه بین المللی جان اف کندی با تاکسی به آپارتمان خود در منهتن برمی‌گردد. در طول این سفر، او و مرد راننده تاکسی که نامش کلارک است، به طور غیرمنتظره ای درباره موضوعات متعددی از جمله روابط گذشته و حال خود به صورت کاملا صادقانه صحبت می‌کنند. ری پراید منتقد فیلم نوشت: هر دو بازیگر این فیلم عالی هستند و رابطه آنها واقعی است. شان پن به اعماق شخصیتی می‌پردازد که یک راننده تاکسی خسته از طبقه کارگر است و جانسون نیز نقش یک زن مدرن را بازی می‌کند.

فیلم تل ماسه: قسمت دوم (Dune: Part Two)

امتیاز(IMDB): 8.6 از ۱۰

ژانر: درام اکشن ماجراجویی

مدت زمان پخش: ۱۶۶ دقیقه

خلاصه داستان فیلم تلماسه: بخش دو

پل اتریدیز در حالی که به دنبال انتقام از توطئه‌گرانی است که خانواده‌اش را نابود کرده‌اند با چانی و فرمن‌ها متحد می‌شود. او در انتخاب میان عشق زندگی خود و سرنوشت جهان باید از وقوع آینده ای وحشتناک که پیش روی جهان است جلوگیری کند، آینده ای که فقط اتریدیز می‌تواند پیش بینی کند. ادگار اورتگا منتقد سینما درباره این فیلم نوشت: ویلنوو با خلق حماسه ای غنی از لحاظ مضمونی، مرزها را  در این فیلم فراتر می‌برد.

 فیلم زوجه (Femme)

امتیاز(IMDB): 7.4 از ۱۰

ژانر: تریلر

مدت زمان پخش: ۹۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم زوجه

جولز هدف یک حمله وحشتناک قرار می‌گیرد حمله ای که زندگی و حرفه او را نابود می‌کند. جولز مدتی بعد با یکی از مهاجمان خود مواجه می‌شود و می‌خواهد از آن شخص انتقام بگیرد. کانر لایت‌‎بادی منتقد سینما این فیلم را یک تریلر مهیج و استثنایی خواند که داستانش در یک جامعه ناجور اتفاق می‌افتد.

فیلم درون و بیرون ۲ (Inside Out 2)

امتیاز(IMDB) : 7.9 از ۱۰

ژانر: انیمیشن کمدی ماجراجویانه

مدت زمان پخش: ۹۶ دقیقه

خلاصه داستان فیلم درون و بیرون ۲

دو سال پس از نقل مکان به سانفرانسیسکو، رایلی که اکنون ۱۳ سال دارد، در آستانه ورود به دبیرستان است. اضطراب حالا به دیگر احساسات رایلی که پیشتر در وجود او عملیات‌های موفقیت آمیزی را انجام داده بودند یعنی شادی، غم، خشم، ترس و انزجار اضافه می‌شود. ادوین آرناودین منتقد «اشویل موویز» نوشت: پیکسار با رفتن به سمت ساختن دنباله بر یکی از موفق‌ترین کارهایش به فرم و شکل اصلی کمپانی خود برگشته است. نلسون آکاستا منتقد سینما نیز نوشت: ساخت «درون و بیرون ۲» ضروری به نظر نمی‌رسید، اما در عین حال در این انیمیشن که با جنبه‌های جدیدی از شخصیت رایلی سروکار داریم، داستانی سرگرم کننده روایت می‌شود.

 فیلم انواع مهربانی (Kinds of Kindness)

امتیاز(IMDB): 7 از ۱۰

ژانر: کمدی درام

مدت زمان پخش: ۱۶۴ دقیقه

خلاصه داستان فیلم انواع مهربانی

این فیلم سه داستان دارد که در سه اپیزود روایت می‌شود یکی از داستان‌ها حول محور مردی می‌چرخد که سعی می‌کند کنترل زندگی‌اش را به دست بگیرد، دیگری پلیسی است که همسرش فردی متفاوت به نظر می‌رسد و در دیگری داستان زنی است که به دنبال فردی با توانایی خاص می‌گردد. لی مک‌کوی منتقد سینما درباره این ساخته لانتیموس نوشت: یورگوس لانتیموس یک داستان سه بخشیِ جاه طلبانه و اغلب گیج کننده را با اجراهایی چالش برانگیز از سوی پلمونس و اما استون ساخته که بسیار سرگرم کننده است.

 فیلم جوکر مردمی (The People’s Joker)

امتیاز(IMDB): 6.6 از ۱۰

ژانر: کمدی

مدت زمان پخش: ۹۲ دقیقه

خلاصه داستان فیلم جوکر مردمی

یک کمدین قانون شکن که با بحث‌های مربوط به هویت جنسی خود دست و پنجه نرم می‌کند، یک گروه ضد کمدی با دوست خود تشکیل می‌دهد و خود را در حال نبرد با یک جنگجوی صلیبی شنل پوش فاشیست تصور می‌کند. جاناتان ایتکانن منتقد سینما نوشت: به عنوان یک تجربه باید بگویم فیلم «جوکر مردمی» اثری وحشی است و شبیه هیچ فیلمی که در این سال‌ها دیده ام، نیست. این فیلم دقیقا شبیه فیلمسازش است و این صادقانه‌ترین و بهترین تعریفی است که می‌توانم درباره فیلم داشته باشم.

 فیلم رویاهای شیرین (Sweet Dreams)

امتیاز(IMDB): 5.4 از ۱۰

ژانر: کمدی درام ورزشی

مدت زمان پخش: ۹۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم رویاهای شیرین

این فیلم داستان موریس است که باید در طول اقامت اجباری خود در یک مرکز بازپروری، یک تیم سافت بال متشکل از افراد ناجور را مربیگری کند تا از این طریق بتواند زندگی خود را به مسیر اصلی‌اش برگرداند. مایک مک گارانگان منتقد سینما نوشت: جانی ناکسویل بازیگر این فیلم به خوبی توانسته از منطقه امن خود خارج شود و به یک داستان قابل پیش بینی کمک کند تا به آرامی و خوشایند پیش برود.

فیلم کیش بد (Bad Faith)

امتیاز(IMDB): 6.7 از ۱۰

ژانر: مستند

مدت زمان پخش: ۸۹ دقیقه

خلاصه داستان فیلم کیش بد

مستند «کیش بد» ظهور ناسیونالیسم مسیحی و چگونگی تبدیل شدن آن به قدرتمندترین نیروی ضد دموکراسی را در ایالات متحده بررسی می‌کند. این گروه هدفشان ترویج دیدگاه اقتدارگرایانه است و به نظر می‌رسد شهروندان آمریکایی نیز از این تهدید آگاه نیستند. نل مینو منتقد «مووی مام» درباره این مستند نوشته است: فیلمی بسیار ترسناک و البته ترسناک ترین قسمت فیلم این است که افرادی که فیلم درباره شان ساخته شده است هرگز آن را نخواهند دید.

محمدامین شکاری

برچسب‌ها: تیموتی شالامی،داکوتا جانسون،زندایا،شان پن،معرفی فیلم و سریال،ورایتی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها