مجتبی وحیدی مدیر محتوای فیلم‌نت:

کیفیتِ تولید مهمترین تبلیغ برای فیلم‌نت است

- 4 دقیقه مطالعه
مدیر محتوای فیلم‌نت می‌گوید این پلتفرم سعی داشته و دارد محصولاتی عرضه کند که بالاترین استانداردهای کیفی را دارا باشند و به شعور و سلیقه مخاطب احترام بگذارد.
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم‌نت یکی از پلتفرم‌هایی است که در یکی دو سال اخیر خصوصا بعد از پخش سریال «پوست شیر» شهرت زیادی پیدا کرده است. سریال های «قهوه ترک»، «مرداب»، «دفتر یادداشت»، «آمرلی» و «افعی تهران» از جمله دیگر آثار این سکو هستند که با اقبال مخاطبان شبکه نمایش خانگی روبرو شد.

استقبال مخاطبان از آثار سکوی فیلم نت در دو سال گذشته بهانه ای شد تا مجله کد وابسته به ساترا با مجتبی وحیدی مدیر محتوای فیلم نت به گفتگو بنشیند. وحیدی کارشناس مدیریت رسانه است و از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. او پیش از عهده‌دار شدن مسئولیت مدیریت محتوایی فیلم‌نت، در سریال های «کلاه پهلوی»، «سال‌های ابری»، «بوی باران»، «بچه‌ها نگاه می‌کنند»، فیلم سینمایی «اخلاقتو خوب کن»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد»، «لس‌آنجلس تهران» و «جهان با من برقص» ایفای نقش کرده بود.

* آقای وحیدی، خیلی از مخاطبان شبکه نمایش خانگی معتقدند فیلم‌نت در دو سال گذشته توانسته است رشد بالاتری در زمینه جذب مخاطب نسبت به سایر سکوهای نمایش خانگی داشته باشد. به نظر شما رمز موفقیت فیلم‌نت چیست؟

ـ در رقابت بین پلتفرم‌ها، کسی برنده است که بر محتوا تسلط بیشتری داشته باشد، برای آن استراتژی بچیند و برنامه‌ریزی کند. در فضای رقابتی تولیدات شبکه خانگی، حفظ اعتماد مخاطبان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پلتفرم‌ها باید برای آن به شکلی ویژه سرمایه‌گذاری کنند. ما در فیلم‌نت تلاش کردیم تا به جای وارد شدن به حواشی روی محتوا تمرکز کنیم و همین موضوع به اعتقاد من، رمز موفقیت فیلم نت است.

* روند اخذ مجوز سریال‌ها و برنامه‌هایتان در ساترا چگونه بوده است؟

ـ روند صدور مجوز در ساترا کاملاً مشخص و شفاف است و الان بعید است انتقادی از سوی سکوهای نمایش خانگی و هنرمندان، نسبت به روند صدور مجوز ساترا بیان شود، اما درخصوص سرعت صدور مجوز نکاتی وجود دارد. طبیعتاً آنچه مهم است مدت زمان صدور مجوز است که با توجه به نوع برنامه‌ها متفاوت است. شورای فیلمنامه ساترا روال کاری خود را طی می‌کند که گاهی به دلیل ترافیک طرح یا فیلمنامه‌های ثبت‌شده، مدت زمان دریافت مجوز تولید طولانی میشود. در جلسات مختلف با حضور مدیران ساترا در این خصوص صحبت هایی داشتیم و اعلام کردیم که تعداد بازیگران و نیروی حرفه‌ای برای تولید استاندارد در شبکه نمایش‌ خانگی بسیار کم است و هماهنگی با این عزیزان کار سخت و پیچیده‌ای است. اگر مسیر صدور مجوز چند مرحله‌ای شود و تعاملات سکوهای نمایش خانگی و ساترا برای دریافت مجوز سرعت گیرد، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و روند تولید نیز در چهارچوب درست‌تری پیش خواهد رفت.

* چه پیشنهادی برای تسریع فرآیند صدور مجوز در ساترا دارید؟

ـ اگرچه روند صدور مجوزها به صورت طبیعی، ناگزیر امری زمان‌بر است، ولی در صورت تعامل سازنده و مستمر میان سکوهای شبکه نمایش خانگی و نهاد مجوزدهنده یعنی ساترا و اعتماد به تولیدکنندگانی که خطوط و چهارچوب‌ها را می‌شناسند، می‌توان این مسیر را با آرامش و تعامل بیشتری پیش برد.

* در روند دریافت مجوز سریال ها و برنامه های فیلم نت از ساترا تاکنون با چه مشکلاتی برخورد کرده اید؟

ـ مدیریت فیلم‌نت و مدیران ساترا از ابتدا تعاملی قابل احترام و سازنده با هم داشتند، اصلاحیه های شورای صدور مجوز ساترا در جلسات شورای تولید یا شورای انتشار ساترا با حضور مدیران فیلم نت و تهیه کننده یا کارگردان سریال ها و برنامه ها بررسی میشوند و معمولا به یک جمع بندی مشترک میرسیم که آن جمع بندی مورد توافق طرفین است. گاهی نتیجه جمع بندی این است که فیلم نت میپذیرد بخشی از فیلم نامه را قبل از شروع فرآیند تولید اصلاح کند و در خصوص آثاری که مجوز تولید گرفته و تولید شده است، گاهی قبل از اخذ مجوز انتشار، شورای صدور مجوز انتشار ساترا ایراداتی وارد میکند که باعث میشود یک سکانس تولید شده را اصلاح کنیم، گاهی هم اعضای شورای صدور مجوز ساترا متقاعد میشوند که رویکرد فیلم نت درست است و دفاع فیلم نت را می پذیرند و همراهی می کنند. بنابراین هیچ مسیر بن بستی در ارتباط میان سکوهای شبکه نمایش خانگی و ساترا وجود ندارد.

* گاهی اوقات در رسانه های جمعی شاهد انتقادهایی از تیزرها و تبلیغات سریال ها و برنامه ها هستیم. ساترا در این موارد معمولا اعلام می کند که آنچه در فضای مجازی پخش شده است با محتوای سریال یا برنامه ای که از ساترا مجوز گرفته است، متفاوت است. دلیل بروز و ظهور چنین مسائلی چیست؟

ـ طبیعتاً تیزر و محصولات تبلیغاتی برای تهییج مخاطب برای تماشای آثار تولید می شود و لزوماً همان چیزی نیست که در اثر به نمایش درمی‌آید و نگاه در بخش تبلیغاتی باید متفاوت باشد.

* به عنوان آخرین سوال؛ در سال ۱۴۰۳ چه رویکردی برای عرضه محصولات، سریال ها و برنامه های فیلم‌نت در شبکه نمایش خانگی دارید؟

ـ فیلم‌نت سعی داشته و دارد محصولاتی عرضه کند که بالاترین استانداردهای کیفی را دارا باشند و به شعور و سلیقه مخاطب احترام بگذارد. همچنین تولیدات فیلم‌نت در مسیر ارتقای تولید در صنعت تصویر در ایران هستند به طوری که می‌توان بخشی از تولیدات ما را به عنوان نمونه‌ای برای آموزش در بخش‌های تخصصی در نظر گرفت. از نگارش فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری گرفته تا امور پشت صحنه همه این مراحل در فیلم‌نت به شکل بسیار حرفه ای اتفاق می افتد. بالاترین تبلیغ برای فیلم‌نت عملکرد این سکوی شبکه نمایش خانگی است.
تلاش برای تولید و انتشار محتوای باکیفیت و ارزشمند که الگوهای فرهنگی و شایسته را در نظر داشته باشد در دستور کار اصلی فیلم‌نت است و به همین دلیل این سکو، محتوای سخیف که به هر قیمتی در تلاش برای جذب مخاطب است در دسترس مخاطبان قرار نمی‌دهد. در کنار این موضوع، یکی از اهداف دیگر ما این است که مخاطب داخلی به رسانه داخلی اعتماد و محصولات داخلی را با بالاترین کیفیت تماشا کند. همچنین رسیدن به تعداد مشخصی از تولیدات که مخاطب با پرداخت حق اشتراک، امکان دیدن چندین محصول اختصاصی را داشته باشد دیگر رویکردی است که پیش گرفته‌ایم، زیرا در وضعیت فعلی اقتصادی توجه به امکان مالی مخاطب برای ما در فیلم‌نت بسیار حائز توجه است.

برچسب‌ها: فیلم‌نت،مجتبی وحیدی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها