بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های «فیلم‌نت» (8 تا 14 اردیبهشت 1402)

سفر به سراسر دنیا

- 4 دقیقه مطالعه

محصولات منتشرشده پلتفرم فیلم‌نت که در این هفته مورد توجه قرار گرفتند، از تنوع جغرافیایی زیادی برخوردار بودند: محصولاتی از هند، ترکیه، نروژ، آمریکا، چین، آلمان و لوکزامبورگ! محصولات اختصاصی فیلم‌نت هم مثل همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، دوبله اختصاصی چهار انیمیشن از نقاط مختلف جهان و همچنین انتشار دو فیلم کنجکاوی‌برانگیز از سینمای هند در پلتفرم فیلم‌نت، از جمله اخباری بودند که در هفته گذشته (از جمعه ۸ اردیبهشت تا پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند. همچنین در طول این هفته شاهد انتشار تحلیل‌هایی در مورد محصولات مختلف منتشرشده در فیلم‌نت (از «پوست شیر» تا «سیاه‌چاله» و از «پدرخوانده» تا «دیو و ماه پیشونی») بودیم.

 

اخبار و اطلاعات

دوبله اختصاصی چهار فیلم انیمیشنی از نقاط مختلف دنیا در پلتفرم فیلم‌نت، از جمله اخباری بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. این چهار انیمیشن «سگ راک ۳: نبرد ریتم» (محصول چین و آمریکا)، «رافادان تایفا» (محصول ترکیه)، «تیتینا» (محصول نروژ) و «پری دردسرساز من» (محصول آلمان و لوکزامبورگ) نام دارند.

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در صبا

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در خبرگزاری ایرنا

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در دنیای تصویر آنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در روزنه هنر

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در جهانی پرس

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در هنرمند نیوز

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در هنر مانا

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در شهر قشنگ آنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در پرسون

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در خبرگزاری پانا

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در اعتماد آنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در جامعه ایده‌آل

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در اعتماد آنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در شهرآرا نیوز

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در خبرگزاری خبرآنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در سینما جریان

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در خبرگزاری دانشجو

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در پلاتو هنر

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در ایران فیلم پرس

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در همشهری آنلاین

خبر دوبله و عرضه چهار انیمیشن در سینمای نو

 

دو فیلم هندی «گلمهر» و «رهبر شورش» هم به‌تازگی در فیلم‌نت منتشر شده‌اند که این اتفاق هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

خبر انتشار دو فیلم هندی در خبرگزاری مهر

خبر انتشار دو فیلم هندی در روزنه هنر

خبر انتشار دو فیلم هندی در صبا

خبر انتشار دو فیلم هندی در پلاتو هنر

خبر انتشار دو فیلم هندی در هنرمند نیوز

خبر انتشار دو فیلم هندی در جامعه ایده‌آل

خبر انتشار دو فیلم هندی در شهر قشنگ آنلاین

خبر انتشار دو فیلم هندی در سینما جریان

خبر انتشار دو فیلم هندی در ایران فیلم پرس

خبر انتشار دو فیلم هندی در قدس آنلاین

خبر انتشار دو فیلم هندی در پرسون

خبر انتشار دو فیلم هندی در جوان آنلاین

خبر انتشار دو فیلم هندی در سینما روزان

 

 

گزارش‌ها، گفت‌وگوها و مطالب تحلیلی

خبرگزاری برنا به مناسبت برگزاری نظرسنجی مردمی انتخاب بهترین پلیر رئالیتی شوی «پدرخوانده» (که با قهرمانی مجید واشقانی به پایان رسید)، به معرفی بهترین بازیکنان «پدرخوانده» پرداخته است. طبق آن‌چه در این مطلب آمده است، مجید واشقانی را می‌توان باثبات‌ترین، امیرعلی نبویان را منطقی‌ترین، بهاره افشاری را دقیق‌ترین و بهنام تشکر را خونسردترین بازیکن «پدرخوانده» دانست.

خبرگزاری «پانا» در مطلبی به ارزیابی قسمت دوم «سیاه‌چاله» پرداخت. طبق این مطلب که احسان دبیروزیری نوشته است، قسمت دوم «سیاه‌چاله» در زمینه‌های کارگردانی و بازیگری موفق‌تر از فیلمنامه است: «نمازی در مدیریت سکانس‌های پرجمعیت (از جمله بخش‌هایی از مراسم عروسی اواخر قسمت دوم) موفق نشان می‌دهد. اما در عین حال به این نکته هم توجه دارد که نباید تمام سریال را به نمایش جمعیت پرتعداد اختصاص دهد. در عوض در مواردی با استفاده از توالی نماهای شلوغ و خلوت، به بارور شدن حس طنز کمک می‌کند. شاید بهترین نمونه‌اش جایی باشد که مراسم عروسی به هم ریخته اما جمشید (حسن پورشیرازی) و رستم (مهران احمدی) در حین استراحت میان حفاری زمین و در حالی که گوشی به گوش دارند و صدایی نمی‌شنوند، فارغ از هیاهوی پشت سر در حال استراحت و نوشیدن چای هستند.»

پایگاه خبری صبا در مطلبی با عنوان «سیستم‌های بسته و جهان در حال تغییر» به ارزیابی فیلم «تتریس» پرداخت. در این مطلب در مورد این فیلم که به‌تازگی با دوبله اختصاصی توسط پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان به سینمای روز دنیا قرار گرفته، چنین آمده است: «نظام کمونیستی شوروی احتمالا مهم‌ترین سیستم بسته سیاسی قرن بیستم بود. چنین سیستمی به‌سرعت همچون مرداب راکد می‌شود. اما دنیا مدام تغییر می‌کند و همین امر بقای سیستم‌های بسته را به مخاطره می‌اندازد. کاراکتر میخائیل گورباچف (آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی) جایی از فیلم صراحتا به این اشاره می‌کند که دنیا دارد تغییر می‌کند و نظام کمونیستی هم باید تغییر کند. نکته این است که این تغییر زمانی مفید خواهد بود که به‌موقع آغاز شود. تغییرات مد نظر گورباچف شاید دو، سه دهه زودتر می‌توانستند کارساز باشند اما در عمل زمانی شروع شدند که فساد و رکود به‌شکلی غیرقابل جبران در نظام کمونیستی ریشه دوانده بود. پس درس اول «تتریس» این است که تغییرات دیرهنگام در یک سیستم بسته نمی‌تواند جلوی نابودی آن سیستم را بگیرد.»

سینما جریان یادداشتی در مورد دلایلی که «دیو و ماه پیشونی» را به اثری مناسب برای کودکان و نوجوانان امروز تبدیل کرده‌اند منتشر کرد. بر اساس آن‌چه در این مطلب ذکر شده است مواردی چون ترکیب الگوهای ایرانی و جهانی، آشنا کردن مخاطب با شخصیت‌های کهن ادبیات فارسی، ترکیب مایه‌های واقع‌گرایانه و فراواقع‌گرایانه، توجه به رویاپردازی کودکانه در عین انتقال پیام‌های اخلاقی، و عمل‌گرایی شخصیت اصلی از جمله ویژگی‌های مثبت «دیو و ماه پیشونی» محسوب می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا در مطلبی به قلم احسان دبیروزیری، بهترین بازی‌های مهرداد صدیقیان را به مناسبت درخشش صدیقیان در «پوست شیر» مرور کرد. از دید دبیروزیری فیلم‌های «اتوبوس شب»، «ناخواسته»، «مادر قلب اتمی»، «ماجرای نیمروز»، «شماره ۱۷ سهیلا» و البته سریال «پوست شیر» را می‌توان بهترین نقش‌آفرینی‌های صدیقیان دانست. به‌نوشته دبیروزیری، «پوست شیر» جنبه جدیدی از توانایی‌های صدیقیان را نشان می‌دهد: «کاراکتر صدرا در «پوست شیر» را می‌توان ترکیبی از تمام نقش‌آفرینی‌های مهم صدیقیان تا امروز دانست. کاراکتری که هم عاشق‌پیشه است، هم شکننده و هم زخم‌خورده از یک عشق نافرجام. در کنار این ویژگی‌ها، صدرا هم شخصیتی عمل‌گرا است و هم، اگر پایش بیافتد، عصیان‌گر. او باید در طول سریال هم رفاقت عمیقی را با شخصیت ویژه‌ای چون رضا (علیرضا کمالی) برقرار کند، هم کاری کند که زخم عمیق روحی او را به‌تمامی باور کنیم و هم خودش را به شخصیت سختگیر و فردگرایی همچون نعیم (هادی حجازی‌فر) ثابت کند. دستاورد بزرگ صدیقیان در «پوست شیر» این است که در باوراندن تمام ویژگی‌های ذکرشده موفق عمل می‌کند.»

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها