او معماییست که هر بار لایه جدیدی از توانایی‌هایش را آشکار می‌کند!

پیمان معادی بازیگر ایرانی – آمریکایی

پیمان معادی
- 5 دقیقه مطالعه

اگر از دنبال‌کنندگان سریال‌های فیلم‌نت باشید حتما «افعی تهران» را دیده‌اید که پیمان معادی هم بازیگر هم نویسنده آن است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، برای همه روشن است که پیمان معادی بازیگر فوق‌العاده‌ایست، حتی او توانسته به همه ثابت کند که نه فقط در بازیگری، بلکه در نویسندگی و کارگردانی هم می‌تواند درجه یک و تاثیرگذار باشد آن‌هم نه تنها در سطح سینمای ایران، بلکه او یکی از چهره‌های محبوب و قابل احترام در عرصه سینمای جهانی است.

در این گزارش قصد داریم مروری داشته باشیم بر کارنامه هنری پیمان معادی تا ببینیم تابحال در چه فیلم‌ها و سریال‌هایی بازی کرده است و توانسته چه موفقیت‌هایی کسب کند و چرا تا این حد موفق و محبوب شده است؟

فیلم های سینمایی پیمان معادی

پیمان معادی در طول دوران حرفه‌ای خود در مجموعه‌ای از فیلم‌های مهم و تاثیرگذار هم در سینمای ایران و هم در سطح بین‌المللی بازی کرده است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین فیلم‌های معادی اشاره می‌کنیم.

۱. جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)

«جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در عرصه جهانی بوده که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را دریافت کرده است. پیمان معادی نقش مردی را بازی می‌کند که با چالش‌های مربوط به زندگی مشترکش با لیلا و مسائل اخلاقی عجیب و غربی دست و پنجه نرم می‌کند. معادی برای بازی خودش در این نقش برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره برلین شد و همینطور از جوایز بین‌المللی انجمن سینه‌فیل جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین

۲. بمب، یک عاشقانه (۱۳۹۶)

«بمب، یک عاشقانه» فیلمی است که معادی هم کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت و هم در آن نقش‌آفرینی کرد. این فیلم به داستان‌های عاشقانه‌ای در پس‌زمینه‌ تاریخی و اجتماعی می‌پردازد. پیمان معادی برای کارگردان فیلم بمب، یک عاشقانه برنده جایزه دلفین نقره‌ای از جشنواره فیلم بسفر شد و همچنین برای بهترین فیلمنامه برنده جایزه لوح طلایی به همراه کمک هزینه ساخت از هشتمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسیفیک شد.

۳. ملبورن (۱۳۹۲)

«ملبورن» یک درام اجتماعی به کارگردانی نیما جاویدی است که پیمان معادی و نگار جواهریان در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان فیلم در مورد پیچیدگی‌های روابط انسانی و تصمیم‌گیری‌های سخت است و احساسات مخاطبان را به چالش می‌کشد.

۴. درخت گردو (۱۳۹۸)

فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، درامی تاریخی است که براساس یک داستانی واقعی ساخته شده است که در دوران جنگ ایران و عراق اتفاق افتاده است. فیلم داستان یک خانواده کرد را روایت می‌کند که در اثر حمله شیمیایی به شهر سردشت، زندگی آن‌ها دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود. این فیلم با تمرکز بر شخصیت یک کودک به نام قباد و پدرش که نقش آن را پیمان معادی بازی می کند، به بیان رنج‌ها، امیدها و تلاش‌های آن‌ها برای بازسازی زندگی پس از فاجعه می‌پردازد. پیمان معادی برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر و جشن حافظ شد.

فیلم سینمایی درخت گردو

۵. برف روی کاج‌ها (۱۳۸۹)

فیلم برف روی کاج ها به عنوان نخستین تجربه کارگردانی پیمان معادی، یک اثر سینمایی متفاوت و تأمل‌برانگیز است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر شد. داستان فیلم درمورد زنی است که در موقعیت سختی قرار دارد و باید دست به انتخاب بزند.

۶. ابد و یک روز (۱۳۹۴)

فیلم ابد و یک روز، ساخته سعید روستایی، یکی از آثار برجسته و تاثیرگذار سینمای ایران است که در جشنواره فیلم فجر نیز با استقبال چشمگيری روبرو شد و موفق به کسب جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم شد. «ابد و یک روز» داستان یک خانواده فقیر است با خواهران و برادرانی که هر کدام برای سعادت خودش می‌جنگد.

پیمان معادی در این فیلم نقش مرتضی را بازی کرده است، پسر بزرگ خانواده که می‌خواهد با یک تصمیم جدید تکانی به وضع زندگی‌شان بدهد. معادی برای این نقش برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از هجدهمین دورهٔ جشن خانهٔ سینمای ایران و دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.

۷. متری شیش و نیم (۱۳۹۷)

فیلم متری شیش و نیم نیز یکی از ساخته‌های قوی و تاثیرگذار سعید روستایی در ژانر پلیسی-اجتماعی است و پیمان معادی نقش صمد که یک پلیس مبارزه با مواد مخدر است را در این فیلم بازی می‌کند. او در طول فیلم با انگیزه‌های شخصی و حرفه‌ای عمیق، در تلاش است تا شبکه‌های قاچاق مواد مخدر را منهدم کند. معادی برای بازی در متری شیش و نیم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره جشنواره فیلم استکهلم و همچنین جشن حافظ شده است.

فیلم متری شیش و نیم

۸. برادران لیلا (۱۴۰۱)

فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، یکی از آثار معاصر و قابل توجه سینمای ایران است که در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد. این فیلم با استقبال چشمگیر منتقدان و مخاطبان روبرو شد و توانست در جشنواره کن نیز نامزد دریافت جوایز شود. «برادران لیلا» داستانی درام، چند لایه و پرکشش را با محوریت خانواده‌ای ایرانی و تلاش آن‌ها برای حل بحران‌های مالی و اجتماعی روایت می‌کند.

پیمان معادی در این فیلم نقش یکی از برادران خانواده را بازی می‌کند که با کمک دیگر برادران باید از پس بدهی‌های سنگین و مشکلات اقتصادی ناشی از تصمیمات پدرشان برآید.

فیلم های سریالی پیمان معادی

۱. افعی تهران (۱۴۰۲)

پیمان معادی نویسنده و بازیگر نقش اصلی سریال «افعی تهران» محصول اختصاصی فیلم‌نت را برعهده دارد. سریال افعی تهران به کارگردانی سامان مقدم داستان یک قاتل سریالی رازآلود به نام افعی تهران است و کارگردانی که می‌خواهد فیلمش را براساس داستان واقعی این سوژه بسازد. آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) در گردابی از فراز و نشیب‌های زندگی شخصی گرفتار است، مردی که کودکی‌اش تحت سایه‌ی آزارهای روحی و روانی شدید پدر سپری شده و شاهد مرگ مادرش در یک حادثه تصادف بوده است، همچنین زندگی مشترک او و همسرش به بن‌بست خورده و به طلاق منجر شده و روزهای خود را در تنهایی و انزوا سپری می‌کند. حالا می‌خواهد تولید اولین فیلم خودش را با نام «افعی تهران» آغاز کند. این سریال هم اکنون از پلتفرم فیلمنت در حال پخش است.

سریال افعی تهران

فیلم های هالیوودی پیمان معادی

۱. کمپ ایکس-ری (۲۰۱۴)

«کمپ ایکس ری» یک فیلم آمریکایی به کارگردانی پیتر ساتلر است که معادی در آن نقش یک زندانی در زندان گوانتانامو را بازی می‌کند. نقش‌آفرینی معادی در این فیلم نشان‌دهنده توانایی‌های او در ایفای نقش‌های پیچیده و چندبعدی حتی خارج از سینمای ایران است.

۲. آخرین شوالیه‌ها (۲۰۱۵)

«آخرین شوالیه‌ها» یک فیلم در ژانر اکشن و ماجراجویی به کارگردانی کازئواکی کیریا است که پیمان معادی در آن به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم داستان شوالیه‌هایی را روایت می‌کند که برای احقاق عدالت و انتقام جویی تلاش می‌کنند و اقتباسی است از افسانه مشهور ژاپنی چهل و هفت رونین است.

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی در ۵ مهر ۱۳۵۶ (۲۷ سپتامبر ۱۹۷۷) در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته مهندسی متالورژی در دانشگاه صنعتی شریف تهران به پایان رساند، اما علاقه‌اش به هنر و سینما او را به سمت بازیگری و فیلمسازی کشاند. پیمان معادی با بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند و پس از آن در چندین پروژه مهم هالیوودی مانند «کمپ ایکس-ری» ظاهر شد و سپس توانایی‌هایش را به عنوان نویسنده و کارگردان نیز به نمایش گذاشته است.

معادی نویسنده و کارگردان فیلم‌ «بمب، یک عاشقانه» بوده است و همچنین نویسنده سریال «افعی تهران» است، سریالی که هم اکنون از پلتفرم فیلم‌نت در حال پخش است.

پیمان معادی با گستره‌ای از نقش‌ها در زمینه‌های مختلف، از درام تا اکشن و ماجراجویی، نشان داده است که یک بازیگر چندوجهی است و می‌تواند در هر نقشی درخشش خاص خود را به نمایش بگذارد و توانسته است جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر ایرانی موفق در عرصه جهانی تثبیت کند.

برچسب‌ها: افعی تهران،برگزیده،پیمان معادی،تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها