معرفی کتاب سینمایی

آقای سناریست

- 2 دقیقه مطالعه

 

کتاب «آقای سناریست» نوشته حمیدرضا حاجی حسینی، به بررسی کارنامه سینمایی بیش از شصت سال آقای سعید مطلبی فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح سینمای ایران می پردازد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، کتاب «آقای سناریست» به قلم و کوشش حمیدرضا حاجی حسینی و توسط نشر گلیگمش برای نخستین بار در بهمن ۱۴۰۱ روانه بازار شد.

این کتاب به بررسی کارنامه سینمایی سعید مطلبی در قالب یک مصاحبه به شدت جذاب می پردازد و از دوران کودکی تا امروز و همکاری با سینماگران شاخصی چون مرحوم فردین و ایرج قادری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حمیدرضا حاجی حسینی از روزنامه‌نگاران و پژوهشگران جوان و در عین حال شناخته شده سینمای ایران است که در کارنامه خود همکاری با نشریاتی چون دنیای تصویر، فیلم امروز و فیلم را دارد و کتاب «آقای سناریست» اولین تالیف وی در حوزه نشر به حساب می‌آید. کتاب «آقای سناریست» در ۳۲۱ صفحه و در قیمت ۱۷۵۰۰۰ تومان عرضه شده است.

 

اگر علاقمند به تاریخ سینمای ایران و همچنین تاریخ شفاهی آن هستید، مطالعه این کتاب را توصیه می کنیم.

سعید مطلبی یکی از مشهورترین شخصیت‌های سینمای ایران است که تماشاگران نامش را با فیلمنامه‌های «کوچه مردها»، «تاراج»، «سام و نرگس»، «می خواهم زنده بمانم» و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به یاد می‌آورند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

در سینمای آن موقع، حتی به ظاهر، بین بازیگران احترام حاکم بود و آدم‌ها در رفتار و گفتارشان به یکدیگر حرمت می‌گذاشتند، در حالی که ممکن بود از همدیگر خوششان نیاید. آن زمان نیز گروهی که بیشتر با بهروز وثوقی کار می‌کردند فردین را در مقام سینمای فارسی هدف قرار داده بودند. هرچند بسیاری از آنها بعدها با فردین کارکردند و متوجه شدند فردین به سینمای ایران خدمت کرده است. راستش، بعضی از آن صحبت‌ها به گوش فردین می رسید و گاهی واکنش نشان می‌داد. با این که در درون با وثوقی خیلی خوب نبود، در ظاهر رابطه‌ی محترمانه‌ای با او داشت، متقابلا بهروز هم.

برچسب‌ها: برگزیده،سعید مطلبی،کتاب سینمایی،نشر چشمه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها