آخر هفته در فیلم‌نت چه ببینیم؟ - 5

از «آشغال‌های دوست‌داشتنی» تا «مگان»

- 5 دقیقه مطالعه

مطابق هفته‌های گذشته، تعدادی از محصولات عرضه‌شده در پلتفرم فیلم‌نت را به‌عنوان پیشنهادهایی برای تماشا در آخر هفته برای شما در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در هفته‌های اخیر، محصولات متنوعی از محصولات کلاسیک و روز سینمای ایران و سینما و تلویزیون جهان در فیلم‌نت عرضه شده است. در کنار این آثار و همچون همیشه، فیلم‌نت در هفته‌ای که گذشت محصولاتی اختصاصی را هم برای علاقه‌مندان عرضه کرده است. با پنجمین پیشنهاد فیلم هفتگی فیلم‌نت نیوز همراه باشید.

 

فیلم ایرانی هفته

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» (محسن امیریوسفی)

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» درامی است به کارگردانی محسن امیریوسفی که در سال ۱۳۹۱ ساخته شده است. این فیلم داستان گفت‌وگوی خیالی منیر خانم با چهار قاب عکس است، این عکس‌ها متعلق به همسر و سه پسر اوست که او را به دلایل مختلف ترک کرده‌اند. منیر خانم از بیم دستگیر شدن، نگرانی‌هایش را با آنها در میان می‌گذارد.

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ سینمای ایران است. در دوره‌ای که، متاسفانه، اکثر فیلم‌های سینمای ایران نسبت چندانی با جامعه اطراف نداشتند و انگار در فضایی دیگر می‌گذشتند، امیریوسفی در «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نه‌تنها برشی از جامعه را در یکی از ملتهب‌ترین دوره‌های دو دهه اخیر نشان داد، بلکه پا را از این حد هم فراتر گذاشت، به نمایش کنش و واکنش زمان حال و وقایع گذشته پرداخت و مجموعه‌ای از دیدگاه‌های متضاد موجود میان مردم ایران در طول دهه‌های اخیر را به نمایش گذاشت. «آشغال‌های دوست‌داشتنی» فیلم تامل‌برانگیزی است که تماشای آن می‌تواند ما را در مورد مسیری که در نیم قرن اخیر پیموده‌ایم به فکر وا دارد.

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» را می‌توانید این‌جا تماشا کنید.

 

فیلم خارجی هفته

«مگان» (جرارد جانستون)

«مگان»، فیلم ترسناکی است با یک روبات شگفت‌انگیز در کنار یک کودک. همین توصیف کوتاه می‌تواند طرفداران ژانر وحشت را برای دیدن «مگان» ترغیب کند. «مگان» داستان یک مهندس روباتیک است که عروسکی شبیه انسان با توانایی‌های ویژه می‌سازد اما همین توانایی‌ها به‌تدریج مشکلاتی را پدید می‌آورد. سینمای ترسناک طرفداران خاص خود را دارد و بنابراین نمی‌توان یک فیلم ترسناک را به هر مخاطبی پیشنهاد کرد. با این وجود اگر از دنبال‌کنندگان این ژانر محبوب سینما باشید، تماشای «مگان» می‌تواند تجربه سرگرم‌کننده‌ای برای شما باشد. «مگان» از کلیشه‌های ژانر وحشت به شکل استانداردی استفاده می‌کند و، البته، برخلاف بسیاری از فیلم‌های متعلق به ژانر وحشت که برای مخاطبان بالای ۱۷ سال مناسب تشخیص داده می‌شوند، «مگان» در راه استفاده از الگوهای سینمای وحشت به‌قدری کنترل‌شده کار کرده که برای مخاطبان بالای ۱۳ سال مناسب است.

«مگان» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید.

 

فیلم کلاسیک هفته

«ایزی رایدر» (دنیس هاپر)

«ایزی رایدر» یکی از فیلم‌هایی بود که مسیر سینمای آمریکا را عوض کرد. فیلم محصول دوره‌ای است که نظام استودیویی با بحران روبه‌رو شد. تغییر نسل آمریکایی‌ها در دهه ۶۰ و ظهور جوانانی که ایده‌ها و الگوهای پذیرفته‌شده پیشین را به‌شکلی خشمگینانه رد می‌کردند، باعث شده بود که نیاز به محصولاتی جدید و متفاوت به‌شکلی روزافزون احساس شود. با این وجود مدیران استودیوها که متعلق به نسل قدیم بودند، توان درک شرایط جدید را نداشتند. در چنین شرایطی، نمایش چند فیلم ساختارشکن کم‌هزینه و موفقیت شگفت‌انگیز آنها، مسیر آینده را به مدیران نشان داد. یکی از این فیلم‌ها «ایزی رایدر» بود.

فیلم «ایزی رایدر» داستان ماجراجویی‌ها و سفرهای دو دوست به نام‌های بیلی و وایات است که به امید یک زندگی آزاد، تصمیم به مسافرت می‌گیرند و به دل جاده می‌زنند، اما اتفاق‌های سخت و غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند. دنیس هاپر و همکارانش در «ایزی رایدر» توجه چندانی به قواعد پذیرفته داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی در سینمای کلاسیک آمریکا نداشتند و اثری ساختارشکنانه و مشوش‌کننده ساختند که مخاطبان انتهای دهه ۱۹۶۰ را غافلگیر کرد اما با واکنش شگفت‌انگیز نسل جوان مواجه شد. تماشای این فیلم و مطالعه در مورد آن، فرصتی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ سینما جهت آشنایی با سال‌هایی است که یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخ سینمای آمریکا را کلید زد.

برای تماشای «ایزی رایدر» می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

 

سریال هفته

«پوکر فیس» (رایان جانسون)

«پوکر فیس» سریالی است در ژانر معمایی که توسط ریان جانسن خلق شده است. ریان جانسن از استعدادهای دو دهه اخیر سینما و تلویزیون آمریکا است که او را با فیلم‌های موفقی چون «لوپر»، «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» و «چاقوکشی» یا «چاقوها بیرون» (که همین سال ۲۰۲۲ قسمت دومش با عنوان «گلس آنین» ساخته شد) به یاد می‌آوریم. جانسن علاقه فراوانی به داستان‌های معمایی دارد و عجیب نیست که در «پوکر فیس» هم به‌سراغ این ژانر رفته است. سریال «پوکر فیس» داستان دختری به نام چارلی است که توانایی خارق‌العاده‌ای برای تشخیص حرف‌های راست و دروغ دارد. او عازم سفری می‌شود که در آن قرار است آدم‌های زیادی را ببیند و شخصیت آنها را بشناسد.

عمده تماشاگران «پوکر فیس» در فضای مجازی به خاصیت سرگرم‌کنندگی این سریال اشاره کرده‌اند. بنابراین تماشای آن می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای آخر هفته باشد.

«پوکر فیس» در ده قسمت در حال پخش است. تاکنون ۵ قسمت آن منتشر شده است که تمام این قسمت‌ها را می‌توانید از طریق این لینک با زیرنویس فارسی در فیلم‌نت تماشا کنید.

قسمت‌های منتشرشده از «پوکر فیس» را می‌توانید در این آدرس تماشا کنید.

 

محصولات فیلم‌نت

مثل همیشه، فیلم‌نت در هفته‌ای که گذشت با محصولاتی اختصاصی همراه مخاطبانش بود.

یکی از این محصولات، قسمت هشتم بازی «پدرخوانده» بود. در این قسمت شاهد رقابت دوم از گروه چهارم مسابقات بودیم؛ گروهی که شامل صحرا اسدالهی، سید جواد هاشمی، فرزاد حسنی، امیرعلی نبویان، ارسلان قاسمی، کمند امیرسلیمانی، مجتبی پوربخش، میثم درویشان‌پور، حدیث میرامینی، معین زندی و محمد نادری است. کامبیز دیرباز هم مثل همیشه با تسلط در نقش گرداننده حضور دارد. بازی «پدرخوانده» به کارگردانی سعید ابوطالب، هر هفته دوشنبه‌ها در فیلم‌نت منتشر می‌شود.

قسمت جدید «پدرخوانده» را می‌توانید این‌جا ببینید.

هشتمین و آخرین قسمت از فصل دوم «پوست شیر» هم این هفته در فیلم‌نت منتشر شد. در خلاصه داستان این قسمت چنین آمده است: «این‌قدر مرگ خودتو تو فکرت دیدی که بهش عادت کردی.» شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و بابک کریمی از جمله بازیگران «پوست شیر» هستند.

قسمت پایانی فصل دوم «پوست شیر» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید.

اما این هفته، پخش یک محصول دیگر هم در فیلم‌نت آغاز شد. رادیو نت، پادکستی است که اولین قسمتش به فصل اول سریال «پوست شیر» اختصاص داشت. در این قسمت، بخش‌های برگزیده‌ای از فصل اول این مجموعه همراه با موسیقی‌های مرتبط روایت شده است. این پادکست، هم برای کسانی مناسب است که «پوست شیر» را دنبال کرده‌اند و هم برای کسانی که تاکنون به سراغ «پوست شیر» نرفته‌اند. علاقه‌مندان به «پوست شیر» با شنیدن این پادکست می‌توانند دوباره در فضای این مجموعه محبوب قرار بگیرند و کسانی هم که «پوست شیر» را تاکنون دنبال نکرده‌اند، از طریق این پادکست می‌توانند درکی از فضای کلی سریال پیدا کنند و چه‌بسا همین پادکست بتواند آن‌ها را برای تماشای «پوست شیر» کنجکاوتر کند.

برای شنیدن اولین قسمت پادکست رادیو نت می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

 

 

قسمت‌های قبلی پیشنهاد فیلم هفتگی فیلم‌نت نیوز را هم می‌توانید در ادامه ببینید.

 

قسمت اول پیشنهاد فیلم فیلم‌نت نیوز:

از «خواهران غریب» تا یک فیلم جنایی جذاب

 

قسمت دوم پیشنهاد فیلم فیلم‌نت نیوز:

از رخشان بنی‌اعتماد تا استیون اسپیلبرگ

 

قسمت سوم پیشنهاد فیلم فیلم‌نت نیوز:

از یک ترسناک کلاسیک تا فیلم مهم میرکریمی

 

قسمت چهارم پیشنهاد فیلم فیلم‌نت نیوز:

از اینگمار برگمان تا آل پاچینو

 

 

برچسب‌ها: برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها