بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های «فیلم‌نت» (1 تا 7 اردیبهشت 1402)

از «تتریس» تا «ملوان جنگ»

- 5 دقیقه مطالعه

در هفته‌ای که گذشت، دوبله اختصاصی فیلم «تتریس» و سریال «ملوان جنگ» مورد توجه قرار گرفت. همچنین رسانه‌های مختلف با مطالبی در قالب نقد، گزارش و گفت‌وگو به محصولات اختصاصی فیلم‌نت همچون «پوست شیر»، «پدرخوانده»، «ناتو» و «سیاه‌چاله» پرداختند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز در هفته گذشته (از جمعه ۱ اردیبهشت تا پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) دوبله اختصاصی محصولات روز سینما و تلویزیون جهان در پلتفرم فیلم‌نت ادامه یافت. همچنین پایان سریال «پوست شیر» و آغاز پخش سریال «سیاه‌چاله» و رئالیتی شوی «ناتو» توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در ادامه نگاهی به اخبار و مطالبی خواهیم انداخت که در هفته اخیر در رسانه‌های مختلف و در ارتباط با فعالیت‌های پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده است.

اخبار و اطلاعات

فیلم «تتریس» یکی از آثار مهم و جذاب سال ۲۰۲۳ تاکنون است که توسط محمدرضا علیمردانی و به‌طور اختصاصی برای پلتفرم فیلم‌نت دوبله شد. این خبر، توجه رسانه‌های زیادی را به خود جلب کرد.

خبر دوبله «تتریس» در خبرگزاری ایسنا

خبر دوبله «تتریس» در گیتی آنلاین

خبر دوبله «تتریس» در صبا

خبر دوبله «تتریس» در جامعه ایده‌آل

خبر دوبله «تتریس» در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله «تتریس» در سینما روزان

خبر دوبله «تتریس» در همشهری آنلاین

خبر دوبله «تتریس» در ایران فیلم پرس

خبر دوبله «تتریس» در سینماسینما

خبر دوبله «تتریس» در روزنه هنر

خبر دوبله «تتریس» در هنرمند نیوز

خبر دوبله «تتریس» در شهر قشنگ آنلاین

خبر دوبله «تتریس» در خبرگزاری خبرآنلاین

خبر دوبله «تتریس» در اعتماد آنلاین

خبر دوبله «تتریس» در خبرگزاری برنا

خبر دوبله «تتریس» در دنیای اقتصاد

خبر دوبله «تتریس» در خبرگزاری ایرنا

خبر دوبله «تتریس» در سینمای نو

خبر دوبله «تتریس» در سینما خانه

خبر دوبله «تتریس» در پلاتو هنر

 

اما دیگر محصول مهمی که در روزهای اخیر با دوبله اختصاصی به فیلم‌نت آمد، «ملوان جنگ» نام دارد. این مجموعه کوتاه نروژی توسط نتفلیکس توزیع و با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبه‌رو شده است.

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری ایرنا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری ایلنا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در روزنه هنر

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در سینماسینما

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در پرسون

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری ایسنا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در جهانی پرس

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در صبا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در شهرآرا نیوز

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در پلاتو هنر

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری پانا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری برنا

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در اعتماد آنلاین

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در هنرمند نیوز

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در شهر قشنگ آنلاین

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در همشهری آنلاین

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در خبرگزاری خبرآنلاین

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در جوان آنلاین

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در ایران فیلم پرس

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در سینما جریان

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در سینمای نو

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» در جامعه ایده‌آل

خبر دوبله اختصاصی «ملوان جنگ» و عرضه سریال قهوه ترک در اطلاعات آنلاین

 

 

گزارش‌ها، گفت‌وگوها و مطالب تحلیلی

پایگاه خبری صبا در مطلبی به پاشنه آشیل سریال‌های ایرانی پرداخت که البته به «پوست شیر» ضربه نزد. در این مطلب به تعدادی از نقاط قوت «پوست شیر» اشاره شده که باعث شده‌اند سریال از افت در قسمت‌های پایانی در امان بماند: «داستان در «پوست شیر» با یک جنایت شروع می‌شود اما کارگردان تلاش می‌کند گره‌هایی که در هر قسمت ایجاد می‌کند در پایان همان قسمت نیز بگشاید. برای همین وقتی به قسمت پایانی نزدیک می‌شویم، می‌بینیم بسیاری از شبهات برطرف شده است. نکته زیبای دیگر در قصه «پوست شیر» شخصیت پردازی خوبی است که تا انتها ادامه پیدا می‌کند. این امتیاز نیز تنها به نقش‌های مثبت خلاصه نمی‌شود بلکه کاراکترهای منفی نیز این کیفیت مطلوب را (قوام شخصیت) دارا هستند.برای مثال شخصیت نعیم قرار نیست در انتها رستگار شده و یا تغییر شگرفی پیدا کند حتی منصور شخصیت پلید سریال نیز، تغییر ناگهانی ندارد و تا دم مرگ به روی کارهایش اصرار می‌گذارد. شخصیت پلیس که شهاب حسینی آن را بازی می‌کند نیز با اکثر پلیس‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم مغایر است در حالیکه آنچه که در تلویزیون می‌بینیم، شخصیت‌های مثبتی است که شمایلی فرشته گونه دارند.»

فیلم‌نیوز در یادداشتی به مناسبت پایان محبوب‌ترین سریال سال ۱۴۰۱، فراز و فرود داستانی «پوست شیر» را از قسمت اول تا قسمت آخر بررسی کرد. در مقدمه این یادداشت چنین آمده است: «برگ برنده برادران محمودی در اولین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی نه فقط ایده اصلی که فرآیند تبدیل ایده به یک روایت گیرا و جذاب بود. فیلمنامه «پوست شیر» فارغ از خرده ایرادهایی که بخشی از آن را می‌توان در هر تجربه‌ای طبیعی دانست، یکی از موفق‌ترین فیلمنامه‌های سریالی در سال‌های اخیر بوده است. داستان سریال از جایی درست آغاز شد و در فرازهای کلیدی به‌خوبی توانست به گذشته بازگردد و در هر بار رفت و برگشت، بخش‌هایی از معمای اصلی را حل کند.»

پلاتو هنر در یادداشتی به قلم احسان دبیروزیری، پایان‌بندی سریال «پوست شیر» را بررسی کرد. به عقیده نویسنده، «پایان «پوست شیر» به یاد ما می‌آورد که نتیجه‌گیری یک اثر نمایشی قرار نیست لزوما شبیه شعبده‌بازی باشد. فیلمنامه‌نویسان نباید خود را ملزم به این بدانند که در پایان آثارشان حتما خرگوشی را از کلاه بیرون بکشند. گاهی اوقات تلاش برای شعبده‌بازی ممکن است ضربات بزرگ‌تری به داستان بزند. اگر احساس می‌کنید داستان شما ظرفیت چنین تمیداتی را ندارد، بهتر است به پایانی فکر کنید که لااقل چفت‌وبست منطقی کار را به‌تمامی از بین نبرد. خوشبختانه سازندگان «پوست شیر» در این دام نیفتاده‌اند.»

خبرگزاری ایرنا در مطلبی به ارزیابی قسمت اول سریال «سیاه‌چاله» پرداخت. در این یادداشت که توسط سارا شاهرودیان نوشته شده است، نکات مثبت قسمت اول «سیاه‌چاله» چنین ذکر شده است: «طبیعتا قسمت اول «سیاه‌چاله» بیشتر به معرفی شخصیت‌ها، موقعیت و گره اصلی دراماتیک اختصاص دارد. انتظار می‌رود از قسمت دوم پیشروی داستان با سرعت مناسبی ادامه پیدا کند. آن‌چه به‌عنوان نکات مثبت افتتاحیه «سیاه‌چاله» می‌توان گفت، یکی این است که در انتهای این قسمت می‌توانیم شخصیت‌ها را از هم تفکیک کرده و درک اولیه‌ای از روحیات و درونیات هر کدام داشته باشیم و دیگری این‌که این قسمت (باز هم مثل «شادروان») پر از میزانسن‌های شلوغی است که نمازی با موفقیت از پس کار برآمده است.»

 

انتشار اولین قسمت از رئالیتی شوی «ناتو» باعث شد تا تعدادی از رسانه‌‌ها قواعد این بازی را به مخاطبان خود معرفی کنند.

معرفی قواعد «ناتو» در خبرآنلاین

معرفی قواعد «ناتو» در همشهری آنلاین

معرفی قواعد «ناتو» در اعتماد آنلاین

 

خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی با سعید ابوطالب، کارگردان رئالیتی شوی «پدرخوانده» انجام داد. در بخشی از این گفت‌وگو، ابوطالب دلایل موفقیت «پدرخوانده» را چنین توضیح داد: «موفقیت «پدرخوانده» چند علت متفاوت دارد. از یک سو، تجربه گروه سازنده در ساخت «شب‌های مافیا» (که آن مجموعه هم در زمان خود همه رکوردهای میزان مخاطب را جابه‌جا کرد) منجر به شکل‌گیری یک سناریوی جذاب‌تر شد که مخاطب را تا آخرین دقایق بازی همراه خود می‌کند. مهم‌تر آنکه یک جریان جذاب و زیبا در بین بازیگران و هنرمندان برای یاد گرفتن این بازی و حضور در این رقابت شکل گرفته است که سبب شد ده‌ها یا صدها بازیگر و هنرمند گرامی، با علاقه و اشتیاق ده‌ها ساعت و روزهای متوالی صرف یاد گرفتن و تمرین این بازی کنند. این اتفاق نادری است و سبب موفقیت بی‌نظیر این مجموعه شده است.»

ایران فیلم پرس در یادداشتی به قلم سارا شاهرودیان نقاط قوت و ضعف قسمت اول رئالیتی شوی «ناتو» را بررسی کرد. نویسنده با کنار هم قرار دادن ویژگی‌های مختلف این قسمت، به این جمع‌بندی رسیده است: ««ناتو» هنوز در ابتدای راه قرار دارد. نباید فراموش کنیم که رقابتی همچون «پدرخوانده» هم با الگویی بر اساس یک بازی قدیمی و تثبیت‌شده خلق شد و هم حاصل تجربه‌هایی همچون «شب‌های مافیا» بود. همین دو نکته کمک فراوانی به قوام‌یافتگی کار کرد. این در حالی است که «ناتو» تجربه‌ای جدید است که باید به مرور زمان راه خود را پیدا کند. می‌توان امیدوار بود که در ادامه راه و با در نظر گرفتن ایده‌هایی همچون مشارکت فعالانه‌تر گرداننده در مسیر مسابقه و طراحی سوالات و ذکر ویژگی‌هایی که مخاطب را بیشتر درگیر رقابت کند، با مسابقه‌ای جذاب‌تر روبه‌رو باشیم.»

اعتماد آنلاین به بهانه آغاز پخش رئالیتی شوی «ناتو» گفت‌وگویی با محمدرضا علیمردانی انجام داد. علیمردانی در بخشی از این گفت‌وگو از تفاوت اجرا در بازی مافیا با اجرا در «ناتو» گفت: «در اجرای مافیا به‌علت غیر حرفه‌ای بودن شرکت‌کنندگان، نمی‌توانستم از قوانین و جریمه‌های معمول برای کنترل بازیکنان استفاده کنم و مجبور بودم نوعی از رفتار را پیش بگیرم تا به قول معروف از من حساب ببرند. در واقع ناچار بودم جبروت خاصی داشته باشم و این جبروت در مافیا به کارم آمد ولی فضای «ناتو» بسیار ملایم‌تر و صمیمی‌تر است و من هم ناگزیر اجرای متفاوتی دارم. در «ناتو» بیشتر شبیه خودم هستم.»

خبرگزاری خبرآنلاین هم این گفت‌وگو را بازنشر کرد.

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها