آخر هفته در فیلم‌نت چه ببینیم؟ - 1

از «خواهران غریب» تا یک فیلم جنایی جذاب

- 4 دقیقه مطالعه

این اولین راهنمای فیلم‌نت نیوز برای شماست. امیدواریم این برنامه مستمر باشد: معرفی آثاری برای تماشا در آخر هفته.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، اگر مجموعه «پوست شیر» را دنبال کرده باشید، حتماً در جریان هستید که داستان این مجموعه، هر قسمت جذاب‌تر می‌شود. روز گذشته قسمت چهارم از فصل دوم این مجموعه هم در پلتفرم «فیلم‌نت» عرضه شد. تماشای تلاش موازی نعیم (هادی حجازی‌فر) و محب (شهاب حسینی) برای حل پرونده جنایتِ رخ‌داده، وارد مراحل تازه‌ای شده و همین امر، جذابیت تماشای «پوست شیر» را بیشتر می‌کند. اگر هم تاکنون تماشای این سریال را شروع نکرده‌اید، پیشنهاد ما این است که دیدن «پوست شیر» را از دست ندهید: یک داستان پلیسی جذاب که البته البته جنبه ملودراماتیک قدرتمندی هم دارد و می‌تواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان را راضی کند. «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و با بازی شهاب حسینی، هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احممدیه، بابک کریمی و ژیلا شاهی، هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۸ از طریق پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود. در خلاصه داستان قسمت چهارم از فصل دوم «پوست شیر» چنین آمده است: «چرا این داغ منو نمی‌کُشه؟»

قسمت چهارم از بازی «پدرخوانده» هم دیگر محصولی است که در طول این هفته در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده است. در چکیده ماجرای این رئالیتی شو چنین آمده است: «مافیا یک بازی شناخته‌شده نقش مخفی‌ست که بر اساس استدلال و استنتاج پیش می‌رود. در «پدرخوانده» بازیگران و هنرمندان محبوب، مافیا را حرفه‌ای‌تر و با کارت‌های جذاب و متفاوتی بازی می‌کنند.» تماشای این رئالیتی شو در کنار خانواده می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند. «پدرخوانده» به کارگردانی سعید ابوطالب، هر هفته دوشنبه‌ها ساعت ۸ از طریق فیلم‌نت ارائه می‌شود.

فردا روز مادر است. پیشنهاد ما به این مناسبت، تماشای مجدد «خواهران غریب» است؛ فیلمی خاطره‌ساز و پرانرژی که البته بخش مهمی از آن پیرامون تجلیل از مقام مادر می‌گذرد. هنوز این ترانه مشهور را فراموش نکرده‌ایم: «مادر من، مادر من/ تو یاری و یاور من». «خواهران غریب» از آن فیلم‌هایی است که کهنه نمی‌شود و دیدن چندباره‌اش هم جذابیت‌های خود را دارد. این فیلم به کارگردانی کیومرث پوراحمد و با بازی خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، لادن طباطبایی، پرویندخت یزدانیان، الهام و الهه علی‌یاری محصول سال ۱۳۷۴ است. خلاصه داستان «خواهران غریب» بدین شرح است: «نسرین و نرگس، دوقلوهایی هستند که به خاطر جدایی پدر و مادرشان از هم دور مانده‌اند. آنها در جشن مدرسه همدیگر را پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند جاهایشان را باهم عوض کنند.»

امروز زادروز دکتر علی رفیعی، از مفاخر تئاتر و سینمای ایران است. به این مناسبت، پیشنهاد ما تماشای فیلم دیدنی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» به کارگردانی ایشان است. این فیلم خوش‌آب‌ورنگ، می‌تواند در این دوره سخت به ما انرژی ببخشیده و به یاد ما بیاورد که گذشته به این سادگی‌ها تمام نمی‌شود. «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» محصول سال ۱۳۸۳ است و رضا کیانیان، رؤیا نونهالی، گلشیفته فراهانی، مهدی پاکدل، مریم سعادت و مائده طهماسبی از جمله هنرمندانی هستند که در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم چنین آمده است: «فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، داستان شخصی به نام عزيز است که برای فروش خانه پدری به ایران باز می‌گردد، اما متوجه می‌شود که آنجا به یک رستوران محلی تبدیل شده است و صاحب آن زنی است که قرار بود در گذشته با او ازدواج كند.»

ضمن این‌که به مناسبت زادروز این چهره بزرگ، نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی او نیز در فیلم‌نت منتشر شده که دیدن این نمایش دیدنی هم خالی از لطف نیست. این نمایش محصول سال ۱۳۹۷ است و رؤیا تیموریان، مریم سعادت و مائده طهماسبی از بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند. تئاتر «خانه برناردا آلبا» داستان زنی منزوی است که پس از مرگ همسر، به همراه پنج دختر در خانه مانده است. دخترانش رؤیای پشت دیوارهای خانه را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند از انزوا، زندانی بودن و تعصب حاکم در خانه خود را نجات دهند.

پیشنهاد ما به طرفداران فیلم‌های روز سینمای جهان هم فیلم «چشم آبی کم‌رنگ» است. این فیلم را اسکات کوپر ساخته که پیش از این آثاری چون «قلب دیوانه» (۲۰۰۹) و «توده سیاه» (۲۰۱۵) راه ساخته بود. «چشم آبی کم‌رنگ» در ژانرهای جنایی، ترسناک و معمایی ساخته شده و کریستین بیل بازیگر اصلی آن است. همچنین تیم بازیگران مکمل این فیلم از هنرمندانی چون گیلیان اندرسون، لوسی بوینتون، هری ملینگ و رابرت دووال، بیل را همراهی کرده‌اند. «چشم آبی کم‌رنگ»، داستان کارآگاهی در دهه ۱۸۳۰ میلادی است که به همراه دانشجویی به نام ادگار آلن‌پو سعی می‌کند یک قاتل زنجیره‌ای را به دام بیاندازد. «چشم آبی کم‌رنگ» را می‌توانید با زیرنویس فارسی اختصاصی در این لینک تماشا کنید.

 

 

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها