آدام درایور انتقادهای تندی را علیه نتفلیکس و آمازون مطرح کرد

اعلام همبستگی مایکل مان و آدام درایور با اعتصابات هالیوود

- 2 دقیقه مطالعه

هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز در حالی روز گذشته نهم شهریور ماه آغاز به کار کرد که فیلم سینمایی «فراری» تازه ترین ساخته مایکل مان به عنوان فیلم افتتاحیه به روی پرده رفت. در جریان کنفرانس مطبوعاتی این فیلم سینمایی آدام درایور ستاره سینمای هالیوود انتقادهای تندی را نسبت به برخی کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی مثل نتفیلیکس مطرح کرد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم درام تاریخی «فراری» (Ferrari) مایکل مان با بازی آدام درایور در نقش انزو فراری امشب (دهم شهریور) در جشنواره ونیز برای اولین بار اکران خواهد شد. اما پیش از این افتتاحیه عوامل و بازیگران فیلم در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کردند.

درایور می‌گوید خوشحال است که می‌تواند در این جشنواره از فیلم حمایت کند : افتخار می‌کنم که نماینده بصری فیلمی هستم که بخشی از پیمان تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون (AMPTP) نیست و می‌توانم رهنمودهای اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) را ترویج کنم و این تاکتیکی مؤثر طبق توافقی موقت است.

او در ادامه می‌گوید: هدف دیگر من این است که بگوییم چرا کمپانی‌های پخش‌کننده کوچک‌تری مانند نئون و اس‌تی‌ایکس  نسخه‌ای رؤیایی از فهرست سفید اتحادیه بازیگران  می‌توانند خواسته‌ها را برآورده کنند اما یک کمپانی بزرگ مانند نتفلیکس و آمازون نمی‌تواند؟

مان با گفته‌های درایور موافقت می‌کند و می‌گوید: کاملاً با اتحادیه بازیگران و نویسندگان اعلام همبستگی می‌کنم، او اضافه می‌کند که با چشم‌پوشی از بخش زیادی از دستمزدها موفق شده‌اند این فیلم را بسازند: هیچ استودیوی بزرگی برای ما چکی امضاء نکرد.

داستان این فیلم که مان دو دهه است بر روی آن کار می‌کند، در تابستان سال ۱۹۵۷ روی می‌دهد وقتی که فراری دچار بحران است و ورشکستگی کمپانی فراری که انزو و همسرش ده سال برای بنا شدنش از صفر کوشیدند را تهدید می‌کند. انزو تصمیم می‌گیرد که روی یک مسابقه دیگر – رالی ۱۰۰۰ مایلی میله میلیا در سراسر ایتالیا قمار کند.

پاتریک دمپسی که نقش پی‌یرو تاروفی راننده فرمول ۱ را بازی کرده و خودش یک راننده حرفه‌ای است می‌گوید «فراری» بهترین فیلمنامه‌ای بود که درباره دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی خوانده‌ام.

درایور اضافه می‌کند: آن دوره از زندگی انزو فراری موضوعی بود که اطلاع زیادی درباره‌اش نداشتم و به نظرم هیجان‌انگیز و ترسناک می‌رسید اما پیوستن به پروژه با وجود مایکل مان تصمیم آسانی بود.

مان داستان «فراری» را به شکل عمیقی انسانی می‌خواند و می‌گوید: وقتی به شخصیتی پویایی و اپرایی مانند او برخورد می‌کنید، هرچه عمیق‌تر می‌شوید همگانی‌تر می‌شود. و اینکه بخش‌های زیادی از وجودش در تقابل با یکدیگر بودند برای من قابل درک بود.

درایور می‌گوید برخلاف دمپسی به او اجازه رانندگی داده نشده: به خاطر مسائل بیمه به من اجازه رانندگی نمی‌دادند. فیلمسازی مثل معجزه بود وقتی اجازه نمی‌دادند به گرانقیمت‌ترین وسیله دست بزنم. اما سخت می‌توان نگاهی فلسفی به یک موتور نداشت. شمار قطعاتی که در کنار هم قرار گرفته‌اند به فیلم شباهت دارد… باعث می‌شود به این آگاهی برسید که چه چیزهای زیادی ممکن است خراب شوند. او خودروها را به یک اثر هنری متحرک یا ساعت راندنی تشبیه می‌کند.

«فراری» روز کریسمس در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

 

منبع و ترجمه: سایت ۳۰نما

برچسب‌ها: ادام درایور،برگزیده،پنه لوپه کروز،جشنواره فیلم ونیز،فراری،مایکل مان،نتفلیکس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها