نگاهی به بازی مهرداد صدیقیان در سریال «پوست شیر»

انتقام با دست خالی

- 2 دقیقه مطالعه

مهرداد صدیقیان در قسمت سیزدهم سریال «پوست شیر» بازی درخشانی در نقش «صدرا» از خودش به نمایش گذاشت. این شخصیت بعد از مواجه شدن با راز قتل دختر مورد علاقه‌اش، دست به عصیانگری می‌زند و تلاش صدیقیان برای باورپذیری این انتقام، آن هم با دست‌های خالی باورپذیر  از آب درآمده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، یکی از نکات مهم سریال «پوست شیر» به شیوه معرفی و واکاوی شخصیت‌ها برمی‌گردد. ما از ابتدا با یک ماجرای ملتهب و جذاب و چند شخصیت پر از معما پیش می‌رویم اما هربار بنا بر اقتضای داستان، به یکی از شخصیت‌ها بیشتر از سایرین نزدیک می‌شویم و علاوه بر درک پیشینه زندگی‌ و وقایعی که از سر گذرانده، ارتباطش را با ماجرا می‌فهمیم.

از ابتدای سریال می‌دانستیم صدرا پیش از مرگ ساحل در حقش کوتاهی کرده و حالا که از دنیا رفته خودش را نمی‌بخشد. گهگاه خیلی جزئی از این راز پرده برداشته می‌شد اما اصل ماجرا باقی ماند تا قسمت سیزدهم؛ زمانی که صدرا بعد از مواجه شدن با ماجرای تجاوز به ساحل، تغییر رویه می‌دهد و  دیگر نه می‌تواند خودش را ببخشد و نه از متجاوز و قاتل ساحل بگذرد.

در این قسمت با اینکه می‌داند زورش به گنده لات‌های داخل قهوه‌خانه نمی‌رسد اما برای انتقام تک و تنها وارد میدان می‌شود. بازی صدیقیان در سکانس‌های قهوه‌خانه از این جهت جذاب است که به درستی توانسته است روحیه عصیان و انتقام‌گری‌اش را با همان سادگی و ترسی که ذات شخصیتش است همراه کند.

ابتدا تلاش می‌کند خودش را شبیه اسماعیل جا بزند و با اعتمادبه‌نفس وارد قهوه‌خانه می‌شود. اما از همان اول وقتی مقابل اسماعیل می‌ایستد نفسش بند می‌آید. جمله‌هایش را با مکث ادا می‌کند و ته حرف‌هایش را می‌خورد. آنقدر می‌ترسد که اسماعیل همان اول او را با نام «بچه خانگی» معرفی می‌کند و به او می‌گوید برود دنبال بازی‌اش. از آن به بعد تغییر رویه می‌دهد و به جای نقش بازی کردن از اسماعیل خواهش می‌کند و بعد هم با صدایی پر از ترس و لرز می‌گوید دنبال دردسر نیست.

هربار که صدرا تحقیر می‌شود و با سروصورت و بدنی زخمی‌ و کتک‌خورده از قهوه‌خانه پرت می‌شود بیرون، یک مرحله بیشتر در مسیر عصیانگری پیش می‌رود و نهایتا بعد از مرور خیانتی که به ساحل کرده، دیگر مصمم می‌شود که برای انتقام از جانش هم بگذرد. اینجاست که سکانس جذاب ریختن بنزین روی سر شروع می‌شود. صدیقیان در این نقطه چنان موقع دیالوگ گفتن می‌لرزد و خشمش را به رخ می‌کشد که مخاطب هم همراه اسماعیل مجاب می‌شود که به آخر خط رسیده است.

مهرداد صدیقیان از قسمت اول تا به حال حضور چندان پررنگی در سریال نداشت اما حالا او را هم می‌توانیم در کنار هادی حجازی‌فر، علیرضا کمالی و ژیلا شاهی، یکی از اضلاع قدرتمند سریال بنامیم.

«پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی چهارشنبه هر هفته در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

منبع: فیلم‌نیوز

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پوست شیر،فیلم نت،مهرداد صدیقیان
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها