لیستی از برخی از بهترین انیمه‌های ۲۰۲۴ از دید تماشاگران

انیمه‌هایی برای به پایان رساندن تعطیلات تابستان

- 8 دقیقه مطالعه
گزیده‌ای از بهترین انیمه‌های جدید به انتخاب تماشاگران برای علاقه‌مندانی که به دنبال تازه‌ترین و بهترین محصولات ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش فیلم نت نیوز، گسترش پلتفرم‌ها و سایت‌های استریم در سطح جهانی و در دهه اخیر باعث دسترسی آسان و راحت‌تر به جدیدترین و به‌روزترین فیلم‌ها و سریال‌ها و به ویژه انواع انیمه‌ شده است، به طوری که تنها پس از گذشت چندی از انتشار یک اثر، تمامی طرفداران و تماشاگران در سراسر دنیا، می‌توانند به طور همزمان با بهترین کیفیت به تماشای فیلم، سریال یا انیمه محبوب خود بنشینند.

همچنین از سوی دیگر، دسترسی آسان به جایگاه یک انیمه در جدول رتبه‌بندی و امتیاز معتبر انیمه مورد نظر، که توسط سایت‌های امتیازدهی مردمی انجام می‌شود، باعث می‌شود تا مخاطبین و طرفداران این سبک از انیمیشن، با دید بازتری نسبت به انتخاب تماشای یک انیمه، عمل کنند.

البته که پیشرفت امکانات همیشه و فقط با جنبه‌های مثبت همراه نبوده است و از این رو می‌توان گفت که وجود چنین امکاناتی گاهی نیز موجب سردرگمی تماشاگران می‌شود؛ بنابراین، کدام انیمه را باید تماشا کرد؟ برای کمک بیشتر به علاقه‌مندان انیمه، در اینجا تعدادی از پرطرفدارترین انیمه‌های جدید (که محصول سال ۲۰۲۴ هستند) در نظر گرفته شده است؛ لازم به ذکر است که تعداد انیمه‌های محبوب و محصول این سال (۲۰۲۴) بسیار بیش‌تر از لیست پایین است و در اینجا صرفا به تعداد خاص و اندکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۴ پرداخته شده است.

۱. فصل چهارم «شیطان کش: کمیتسو نو یایبا» (Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba)

انیمه «شیطان کش: کمیتسو نو یایبا» با اقتباسی از مانگای کویوهارو گوتوگه با همین نام، داستان پسری با نام کامادو تانجیرو را که تمامی اعضای خانواده خود به جز خواهرش کوچک‌ترش، نزوکو کامادو، توسط شیاطین کشته می‌شود، به تصویر می‌کشد؛ پسری که پیش از این اتفاق در روستایی دور افتاده و کوهستانی در کنار مادر، خواهر و برادر کوچک‌ترش زندگی می‌کرد و هیزم می‌فروخت، اکنون باید برای انتقام خانواده‌اش سفری طولانی را در پیش بگیرد و به یک هاشیرای شیطان کش تبدیل شود.

این انیمه تاکنون در قالب چهار فصل پیش روی مخاطبان قرار گرفته است، پیش‌بینی می‌شود فصل چهارم این انیمه سریالی که به تازگی پخش شد، با کسب امتیاز ۱۰/۸.۶ IMDBبه احتمال زیاد به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های ۲۰۲۴ معرفی شود.

گفتنی است که طبق اعلام کارگردان این اثر، پس از پایان فصل چهارم و با اتمام مانگای اصلی «شیطان کش: کمیتسو نو یایبا»، باقی داستان به صورت سه فیلم سینمایی ارائه خواهد شد.

۲. فصل اول «ترمیناتور صفر» (Terminator Zero)

«ترمیناتور صفر» انیمه‌ای که توسط نتفلیکس به تازگی منتشر شده است و توجه داوران را به خود جلب کرده است؛ جنگ بین انسان‌ها و ربات‌ها را که توسط هوش مصنوعی‌ اسکای نت بر پا شده است، نشان می‌دهد. داستان این انیمه سریالی در بازه زمانی رخ می‌دهد، یکی حین جنگ یعنی سال ۲۰۲۲؛ سالی که اسکای نت به خودآگاهی می‌رسد و همین اتفاق سرآغاز جنگی می‌شود که پایان بشریت را به همراه خود می‌آورد و دیگری پیش از جنگ، سال ۱۹۹۷ سالی که ماموری از آینده به گذشته سفر می‌کند تا از جان مردی محافظت کند که می‌تواند این جنگ را برای همیشه تمام کند و بشریت را از خطر نابودی نجات دهد.

انیمه «ترمیناتور صفر» با اقتباسی از سری مجموعه‌ فیلم‌های سینمایی« ترمیناتور» (Terminator) به کارگردانی ماتسون تاملین، با کسب نمره ۸۹/۱۰۰ از بخش بینندگان سایت راتن تومیتوز، خود را تاکنون در لیست بهترین انیمه‌های جدید ۲۰۲۴ جای داده است.


۳. فصل دوم «موشوکو تنسی: تناسخ» (Mushoku Tensei: Reincarnation)

فصل دوم «موشوکو تنسی: تناسخ» مجموعا با ۲۲ قسمت که از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز به پخش کرد و تا تابستان ۲۰۲۴ ادامه داشت، روایتگر داستان مردی ۳۴ ساله ژاپنی و بیکار به همراه اضافه وزن است که به دنبال مرگ والدینش از خانه‌ خود بیرون انداخته می‌شود. او که پس از داشتن یک زندگی حوصله سربر در تنهایی و انزوا می‌میرد؛ اما مرگ پایان داستان او نیست و او در حالی که خاطرات زندگی قبلی خود را به یاد دارد، به دنیایی فانتزی تناسخ می‌یابد و پس از آن مصمم می‌شود تا بدون پشیمانی و به دور از هویت قبلی خود، زندگی جدیدی را بسازد که تعبیر خود بی‌معنا و پوچ نباشد.

«موشوکو تنسی: تناسخ» با نمره ۸.۳/۱۰ در IMDB، اقتباسی از یک مجموعه لایت ناول فانتزی به نویسندگی ریفوجین نا ماگونوته و تصویرگری شیروتاکا است.

۴. فصل اول «کایجو شماره ۸» (Kaijo no 8)

انیمه سریالی «کایجو شماره ۸) برگرفته از مانگای نائویو ماتسوموتو، یک انیمیشن علمی و تخیلی، درباره موجوداتی غول پیکر است که با نام «کایجو» شناخته می‌شوند؛ و اما شخصیت اصلی این سریال فردی به نام کافکا هیبینو، مردی ۳۲ ساله است که پس از یک حادثه تصادفی، به یک کایجوی انسان‌نما تبدیل می‌شود، او که پس از این اتفاق هویت خود را به عنوان یک ‌نیمه هیولای هوشیار پنهان می‌کند، تلاش خود را برای رسیدن به رویایش یعنی خدمت به عنوان عضوی از ارتش ژاپن، که در برابر این هیولاهای غول پیکر مقاومت می‌کند، به کار می‌گیرد.

فصل اول این سریال که به بهار سال جاری منتشر شده است، با کسب ۸.۳/۱۰ نمره در سایت IMDB به یکی از انیمه‌های محبوب سال ۲۰۲۴ تبدیل شده است و همچنین گفته می‌شود که فصل دوم این انیمه در دست ساخت قرار گرفته است و در سال ۲۰۲۵ پخش خواهد شد.

۵. فصل سوم «وقتی که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم» (That Time I Got Reincarnated as a Slime)

انیمه «وقتی که به ‌عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم»، داستان شخصی به نام میکامی ساتورو را دنبال می‌کند، فردی که به عنوان کارگر یک شرکت کشته می‌شود اما پس از آن به‌ عنوان یک اسلایم به نام ریمورو در دنیایی دیگر متولد می‌شود. ریمورو با قدرت بلعیدن هر چیزی و تقلید از توانایی‌های آن‌ها، قصد دارد دنیایی بی‌نقص و آزاد برای همه نژادها ایجاد کند.

فصل اول «وقتی که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم» ابتدا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ منتشر شد و پس از آن فصل دوم در سال ۲۰۲۱ پخش شد که محبوبیت سریال را بیشتر کرد و همچنین این انیمه پس از انتشار نمره ۱۰/ ۸.۴۵ را از سایت IMDB کسب کرد.

۶. فصل سوم و پایانی «آوای یوفونیوم» (Sound! Euphonium)

«آوای یوفونیوم» انیمه‌ای با اقتباس از یک مجموعه رمان ژاپنی نوشته آیانو تاکدا، برای داستان‌سرایی طنین‌انداز و احساسی‌اش به یکی از مشهورترین آثار در سبک خود تبدیل شده است و نمره ۷.۹ /۱۰ در سایت IMDB را به دست آورده است.

انیمه «آوای یوفونیوم» درباره کلوب گروه کنسرت یک دبیرستان به نام کیتاوجی است، گروهی که پیش‌تر در مسابقات کشوری شرکت کرده و قهرمان شده بود؛ اما با گذر زمان و پس از تغییر مربی این کلوب، اعضای این گروه حتی دیگر نتوانستند تا در مسابقات مقدماتی شرکت کنند. این انیمه داستان فراز و نشیب‌های اعضای این گروه موسیقی برای بازگشت به جایگاه قبلی خود و کسب دوباره مقام قهرمانی را به تصویر می‌کشد.

۷. فصل دوم «خطرات درون قلبم» (The Dangers In My Heart)

انیمه «خطرات درون قلبم» برگرفته از یک مجموعه مانگای ژاپنی به نویسندگی نوریو ساکورای است که با ترکیبی از ژانر کمدی و عاشقانه، داستان علاقه‌مند شدن یک پسر ضد اجتماع به نام کیوتارو ایچیکاوا، به هم‌کلاسی خود یعنی آنا یامادا، با وجود احساس تنفر نسبت به باقی افراد جامعه را روایت می‌کند.

فصل اول این انیمه سریالی در مارس ۲۰۱۸ و فصل دوم آن از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ با کسب ۸.۱ /۱۰ از سایت IMDB پیش روی مخاطبین و طرفداران این مانگای عاشقانه قرار گرفت.


۸. فصل اول «فِیری تیل: ماموریت ۱۰۰ ساله» (Fairy Tail: 100 Years Quest)

انیمه «فِیری تیل: ماموریت ۱۰۰ ساله» برگرفته از مانگایی با همین نام به نویسندگی هیرو ماشیما، داستان ماموریتی چالش‌برانگیز،خطرناک و نافرجام را که به مدت یکصد سال رها شده است، دنبال می‌کند؛ این در حالیست که چندین جادوگر تاکنون تلاش خود را برای به پایان رساندن این ماموریت به کار گرفتند اما نتیجه تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها با شکست مواجه شده است. با این وجود، ناتسو دراگنیل و دوستانش، لوسی هارتفیلیا، گرِی فولباستر، اِرزا اسکارلت و وِندی مارول بدون توجه به شکست دیگران، تلاش بر از بین بردن موانع موجود و قصد بر به پایان رساندن این ماموریت را دارند.

فصل اول این انیمه با کارگردانی مشترک شینجی ایشیهیرا و اوداهیرو واتانابه تاکنون موفق به کسب نمره ۱۰/۹.۸ از سایت IMDB شده است.

۹. فصل ششم «هایکیو! نبرد در زباله‌دانی» (Haikyuu!! the dumpster battle)

انیمه سریالی «هایکیو! نبرد در زباله‌دانی» داستان شخصی به نام شویو هیناتا را که به تازگی به باشگاه والیبال کاراسونو های پیوسته است، روایت می‌کند؛ او به این باشگاه می‌پیوندد تا بتواند هر طور که شده شبیه الگوی همیشگی خود در زمینه والیبال، یعنی بازیکن سابق کاراسونو که به «غول کوچک» معروف است، تبدیل شود، اما هیناتا به زودی متوجه می‌شود که برای رسیدن به هدف خود باید با موانع و رقبای زیادی روبه‌رو شود و از این رو برای پیروزی در این راه باید با یکی از دشمنان خود که هم‌مدرسه‌ای اوست، توبیو کاگیامای نوجوان، متحد شود. اما با این وجود آیا آن‌ها می‌توانند بر رقیب خود یعنی تیم «نکوما های» در «نبرد زباله‌دانی» که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، چیره شوند؟

فصل ششم این انیمه به نویسندگی و کارگردانی سوسومو میتسوناکا با اقتباسی از مانگای هاریوچی فروداته فقید، تاکنون با کسب نمره ۱۰/۷.۸ از سایت IMDB به یکی محبوب‌ترین انیمه‌ها در سبک ورزشی، تبدیل شده است.

۱۰. فصل اول «باد شکن» (wind breaker)

«باد شکن» داستان شخصی را به نام هاروکا ساکورا، کسی که به تازگی در دبیرستان فورین، مدرسه‌ای متشکل از افراد قدرتمند که فقط و فقط برای قدرت جنگجویانه‌شان شناخته می‌شوند، مشغول به کار شده است و معتقد است در این دنیا جایی برای افراد ضعیف وجود ندارد، به تصویر می‌کشد؛ ساکورا هیچ علاقه و کاری با افراد ضعیف ندارد! او فقط به قوی‌ترین افراد علاقه دارد و بها می‌دهد. اما با وجود اینکه ساکورا به این افراد علاقه دارد و در کنار اشخاص قدرتمندی که برای محافظت از شهرشان در برابر هر کسی که مایل به ایجاد خرابکاری است، محافظت می‌کنند، حضور دارد؛ هیچ علاقه‌ای به قهرمان شدن یا عضویت در هیچ تیمی را ندارد! تنها خواسته او قوی شدن و تبدیل شدن به یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین جنگجوهاست.

فصل اول انیمه «باد شکن» با کسب نمره ۱۰/۷.۵ از سایت IMDB، اقتباسی از مانگایی با همین نام، به نویسندگی و طراحی ساتورو نی و کارگردانی توشیفومو آکای، در بهار سال جاری منتشر شد و همچنین گفته می‌شود که فصل دوم این انیمه سریالی در دست ساخت است و پیش‌بینی می‌شود که فصل دوم «باد شکن» در سال ۲۰۲۵ پیش روی مخاطبین و طرفداران خود قرار گیرد.

پریسا مقیلان

تماشای صدها انیمه در فیلم نت

انیمه

 

برچسب‌ها: گزارش
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها