در قسمت آخر سریال «وراثت» چه گذشت؟

اهمیت تصمیم یک زن در دنیایی مردانه

- 2 دقیقه مطالعه

لحن قسمت پایانی «وراثت» با لحن معمول این سریال متفاوت است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، لحن دراماتیک قسمت آخر مجموعه «وراثت» به لحن کمدی سیاه و طنز معمول آن غلبه می‌کند.
مانند قسمت‌های دیگر، این بار هم مرکز اپیزود یک اتفاق مهم است: رای‌گیری برای فروش کمپانی عظیم رسانه وی‌استار به گوجو کمپانی نروژی نرم‌افزار.‌‌ در این اپیزود چون همیشه شاهد رقابت‌های خواهر ‌و برادران، عقده‌های کودکی‌شان، تلاششان برای جلب تایید پدری که اینک نیست، خنجر از پشت زدن‌ها و خوردن‌های مکرر هستیم. اما این باراین بازی قدرت سرنوشت‌ساز است.
شیو – جوان‌ترین فرزند و تنها دختر لوگان – از مالک گوجو می‌خواهد در ازای انجام معامله، او را مدیر وی‌استار کند و ‌به این شکل به آرزوی همیشگی خود – که پدرش اجازه به وقوع پیوستنش را نداده بود – جامه عمل بپوشاند.
شیو علی‌رغم استقلال، هوش و آشنایی به دنیای سیاست با تمایلات پروگرسیو، همچنان معادلات دنیای مردسالار را نمی‌شناسد یا بهتر بگوییم چشم بر آنها بسته است.
شاید به این دلیل که همه عمرش را در پی جلب‌نظر پدرش هدر داده؛ پدری که به قول خود شیو «نمی‌توانست تصویر کامل یک زن را در مغزش جای دهد».
زمانی که تام – همسر شیو که ازدواجشان در حال فروپاشی است – اعلام می‌کند که لوکاس او را به عنوان رییس آینده وی‌استار برگزیده است شیو خشمگین هشدار می‌دهد که معامله‌ای سر نخواهد گرفت و او هرگز بر صندلی ریاست وی‌استار نخواهد نشست.
وقتی رای ها شش-شش مساوی می‌شود، شیو بار دیگر شخصیت مرکزی درام می‌شود: رای او‌ سرنوشت میراث پدری، برادرانش، همسرش ‌و حتی لوکاس متسون، را تعیین خواهد کرد.
لحظه‌ای است نفس‌گیر و از بهترین لحظات تمام مجموعه. در این دنیای مردانه و پر از خیانت، شیو باید تصمیم بگیرد که قدرت را به دست برادرانش – دو فرزند نازپرورده لوگان – که به تعبیر خود لوگان آدم‌هایی جدی نیستند – بسپارد یا قدرت و میراث پدر را در دستان تام – مردی فاقد عزت نفس، که برای بلندپروازی‌هایش هر تحقیری از سوی لوگان را تحمل کرده – بگذارد.
به نظر می‌رسد نتیجه این بازی باید برای شیو یکسان باشد اما چنین نیست، آن هم به یک دلیل ساده: شیو فرزند تام را در شکم دارد!

سریال «وراثت» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس در فیلم‌نت تماشا کنید.

مهشید زمانی

منبع: فیلم امروز

برچسب‌ها: برگزیده،سریال 2023،فیلم نت،وراثت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها