دفاع وس اندرسون از بیل موری در مقابل اتهامات واردشده:

او بخشی از خانواده من است

- 3 دقیقه مطالعه

وس اندرسون در مقابل اتهامات نادرست از بیل موری دفاع کرد، خروج این بازیگر از فیلم «شهر سیارکی» را توضیح داد و گفت: «او واقعا بخشی از خانواده من است».

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ایندی‌وایر، وس اندرسون پیش از آغاز اکران عمومی فیلم تازه‌اش «شهر سیارکی» در سینماها اعلام کرد که بیل موری مثل خانواده او است و رابطه کاری آنها تحت تاثیر ادعاهای سوءرفتاری که علیه این بازیگر مطرح شده است، قرار نخواهد گرفت. موری مجموعا در ۹ فیلم به کارگردانی وس اندرسون انیفای نقش کرده است.

اندرسون گفت: «تجربه من با بیل بسیار گسترده است. بیل از همان ابتدا یک حامی بزرگ برای من بود. نمی‌خواهم در مورد تجربه کسی دیگر صحبت کنم، اما او واقعا بخشی از خانواده من است. می‌دانید؟ او پدرخوانده دختر من است. در واقع، او را غسل تعمید داد. او کسی است که آب را [روی سر دختر من] پاشیده است.»

اندرسون چنین ادامه داد که گزارش‌های مربوط به رفتار نامناسب موری بر روابط کاری آنها تاثیری نخواهد داشت. موری با بازی در «راشمور» به اندرسون کمک کرد تا وارد جریان اصلی شود و او شخصیت اصلی فیلم «زندگی آبزی با استیو زیسو» بود. او نقش‌های مکمل در «دارجلینگ محدود»، «هتل بزرگ بوداپست»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و غیره داشته است. موری در ابتدا قرار بود در «شهر سیارک‌ها» بازی کند اما مجبور شد از حضور در آن فیلم انصراف دهد. خروج این بازیگر ربطی به اتهامات وارده به او نداشت.

اندرسون گفت: «در مورد اتفاقی که برای بیل افتاد، سردرگمی وجود داشت. او قرار بود نقش مدیر متل را بازی کند که استیو کارل در آن بازی کرده است، و بیل چهار روز قبل از زمانی که برای شروع فیلمبرداری در نظر داشتیم به بیماری کووید مبتلا شد. او در ایرلند بود و در مورد فیلم ما، برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده برای تعداد زیادی از افراد داریم که همگی با هم هماهنگ بودند. افرادی که قرار بود بیل با آنها صحنه‌هایی را بازی کند، تا زمانی که پروتکل‌های کووید و مسائل دیگر حل شوند، رفته بودند. و واقعیت این است که او واقعا بیمار بود. پس بیل نقش خود را از دست داد و استیو کارل به‌شکلی کاملا ناگهانی وارد شد. او عالی بود، عاشق کار کردن با او بودم. با او ملاقات کردم، از راه رسید، و بلافاصله فیلمبرداری را شروع کردیم.»

اندرسون افزود: «بعد وقتی بیل بهتر شد، به اسپانیا آمد. در پایان فیلم [جایی که «شهر سیارکی» فیلمبرداری شد]، فیلم را به پایان رساندیم، و من و بیل سوار ماششین شدیم و به سمت فرانسه حرکت کردیم. این راه درخشانی برای پایان کار بود اما اولین بار بود که او را در فیلمی برای مدت طولانی نداشتم.»
کمپانی سرچ لایت پیکچرز تولید اولین تجربه کارگردانی عزیز انصاری با عنوان «فانی بودن» را آوریل ماه گذشته به‌دلیل شکایت از رفتار نامناسب موری سر صحنه فیلمبرداری متوقف کرد. موری در اواخر همان ماه در مصاحبه‌ای به این ماجرا پرداخت.
موری گفت: «من با زنی که با او کار می‌کردم اختلاف نظر داشتم. کاری را انجام دادم که فکر می‌کردم بامزه است و چنین برداشتی از آن نشد. استودیوی فیلمسازی می‌خواست کار درست را انجام دهد، بنابراین می‌خواستند همه چیز را بررسی و در مورد آن تحقیق کنند و بنابراین تولید را متتوقف کردند.»
موری در مورد فردی که به او توهین کرده است گفت: «در حال حاضر در حال صحبت هستیم و سعی می‌کنیم با هم به توافق برسیم. هر دو حرفه‌ای هستیم. ما کار همدیگر را دوست داریم – فکر می‌کنم همدیگر را دوست داریم. اگر نتوانیم با هم کنار آمده و به هم اعتماد کنیم، دلیلی برای ادامه همکاری با یکدیگر یا ساختن یک فیلم وجود ندارد… این اتفاق برای من یک مورد آموزشی بود.»
تولید این فیلم هیچ‌گاه دوباره از سر گرفته نشده. پاییز گذشته، جینا دیویز تجربه مواجهه با رفتار موری سر صحنه را به اشتراک گذاشت. دیویس گفت که موری در طول فیلمبرداری کمدی جنایی «تغییر سریع» در سال ۱۹۹۰ او را با استفاده از دستگاه ماساژور اتاق هتل مورد آزار قرار داده است و سپس او را سر صحنه سرزنش کرد. لوسی لیو هم در سال ۲۰۲۱ و در پادکست لس‌آنجلس تایمز فاش کرد که موری سر صحنه فیلمبرداری «فرشتگان چارلی» به او توهین‌هایی غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه کرده است.
برچسب‌ها: بیل موری،شهر سیارکی،وس اندرسون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها