درباره فیلم پرسروصدای ‌«خرس کوکائینی»

اولین غافلگیری ۲۰۲۳

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم «خرس کوکائینی» با لحن غیرمعمول و داستانی جالب، مورد توجه تماشاگران سینما قرار گرفته است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، دو ماه از شروع سال میلادی گذشته اما هنوز تنور سینما داغ نشده است. عجیب هم نیست چون معمولا زمستان به‌عنوان فصل مرده‌ اکران در جهان در نظر گرفته می‌شود و با شروع بهار است که آثار مهم و کنجکاوی‌برانگیز به سینماها می‌آیند و البته جشنواره ساندنس و برلین هم گرچه رویدادهای مهمی حساب می‌شوند، با توجه به روحیه‌ تجربه‌گرا و رادیکال حاکم بر این دو جشنواره، سوت آغاز سال سینما در کن به صدا درمی‌آید.

تا اینجا آثاری که به نمایش درآمده‌اند، تکلیف‌شان با مخاطب مشخص بوده و پیش از ورود به سالن می‌شود به راحتی فهمید که با یک بلاک‌باستر نوجوانانه سروکار داریم، یک اثر سرگرم‌کننده‌ متوسط یا فیلم مستقلی که با تمام سلیقه‌ها جور درنمی‌آید. در این میان یک فیلم به اولین سورپرایز امسال تبدیل شده: «خرس کوکائینی»!

ماجرا برگرفته از یک داستان واقعی در دهه‌ هشتاد است که فقط مبنای ماجرا را حفظ کرده‌اند و آنچه روی پرده می‌بینیم با دخل و تصرف کامل در واقعه همراه شده است. یک محموله‌ سنگین از کوکائین به ارزش بیشتر از یک میلیون دلار در جنگل سقوط می‌کند و خوراک یک خرس سیاه خسته می‌شود. خرس در اثر کوکائین عنان از کف می‌دهد و به هرچه که می‌بیند، هجوم می‌برد. این وسط گروهی دنبال پیدا کردن بار کوکائین هستند و گروهی در حال فرار از دست خرسی که از کنترل خارج شده و اتفاقات غیرمنتظره پشت سر هم قطار می‌شود.

در قرن بیستم وضعیت ساده‌تر بود و شکار یک موجود خطرناک مثل کوسه، آناکوندا و بوفالو می‌توانست سوژه‌ فیلمی پرفروش باشد. اما امروز اگر بنا به اقتباس از «موبی‌دیک» هم باشد، سازندگان حتما باید در مقابل مدافعان محیط‌زیست و حامیان حقوق حیوانات به توجیه قابل قبولی برای شکار یک موجود نادر در طبیعت برسند. «خرس کوکائینی» تا حدود زیادی مشکل را حل کرده و برای همین به شوخی گفته می‌شود که شاید موفقیت فیلم به خلق فرنچایزی با حضور حیوانات خطرناک تحت تاثیر موادمخدر منجر شود!

واکنش‌ها به فیلم عموما مثبت بوده و طرفداران «خرس کوکائینی» را اثری تروتازه معرفی کرده‌اند که با فرمول‌های رایج سرگرمی‌سازی در سال‌های اخیر جور درنمی‌آید. از طرف دیگر لحن غیرمعمول فیلم که مدام بین کمدی و وحشت در نوسان است و از نمایش خشونت هم ابایی ندارد، خیلی از منتقدان و تماشاگران را گیج کرده. برای همین نظر دادن درباره‌ آن به کار سختی تبدیل شده است.

فیلم را الیزابت بنکس کارگردانی کرده که پیش‌تر به‌عنوان ستاره‌ فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود و تجربه‌ قبلی‌اش یعنی بازسازی «فرشتگان چارلی» هم شکست سختی خورده بود. اما آنچه نمی‌توان نادیده گرفت، رد پای فیل لرد و کریس میلر به‌عنوان تهیه‌کنندگان فیلم است. لرد و میلر در دهه‌ گذشته‌ به دلیل استعداد و ایده‌های دیوانه‌وارشان در هالیوود به شهرت رسیده‌اند و انیمیشن‌های موفقی چون «فیلم لگویی» و «اسپایدرمن: در دنیای عنکبوتی» در کارنامه آنها دیده می‌شود. آنها با خواندن طرح فیلمنامه چند سال قبل ایده را روی هوا زده‌ و زمینه را برای ساخت فیلم فراهم کرده‌اند. «خرس کوکائینی» اکران موفقی را داشته و در شبکه‌های اجتماعی هم حسابی سروصدا به راه انداخته است.

[فیلم کمدی-ماجرایی «خرس کوکائینی» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس در فیلم‌نت تماشا کنید.]

منبع: هفت صبح

برچسب‌ها: برگزیده،فیلم نت،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها