نگاهی به قسمت هفتم سریال «قهوه ترک»

تمرکز بر شخصیت‌های مرکزی

- 1 دقیقه مطالعه
قسمت هفتم سریال «قهوه ترک» بر خلاف دو قسمت گذشته که لحاظ داستانی نموداری سینوسی داشت در یک حالت تقریبا ایستا گذشت.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، در جدیدترین قسمت سریال «قهوه ترک» شخصیت ترانه به منطقه خطرناکی در استانبول می رود تا شخصیت مقصود را پیدا کند و در آنجا با گروهی از قاچاقچیان انسان مواجه می شود که در قسمت پنجم و در سکانس کشتی تفریحی با همکاری دانیال از دست آنها گریخته بود.

قسمت جدید «قهوه ترک» به لحاظ بسط و گسترش داستان نکته تازه ای را نداشت جز پیشنهاد رابطه عاطفی دانیال به ترانه که رابطه این دو شخصیت مرکزی را وارد مرحله ای تازه ای می کند.

نکته قابل انتقاد به این قسمت از سریال زمینه‌چینی برخی از مسائل مثل فرار از دست گروه قاچاقچیان انسان است که چه به لحاظ شیوه اجرا و چه به لحاظ پرداخت دراماتیک تا حدی سر دستی برگزار شده است. در این قسمت شاهد بازگشت کارکتر اورهان با بازی خوب امیر جعفری هستیم. امیر جعفری با یک خونسردی کنترل شده و نگاه نافذ و صداسازی که برای شخصیت اورهان انجام داده است به خوبی از پس نقش دشوار یک کرد عراقی برآمده است.

از ویژگی‌های این قسمت سکانس تنهایی ترانه و دانیال در هتل محل اقامت ترانه است.

با گسترش داستان شاهد پرداخت به نقاط تاریک و مبهم دو شخصیت مرکزی فیلمنامه یعنی ترانه و دانیال هستیم. همچنین برخلاف رویه قسمت‌های گذشته ساختار مبتنی بر فلاش بک تا حد زیادی تعدیل شده و ما با تمرکز بیشتر و ساختار منسجم تری روی شخصیت‌های مرکزی تمرکز داریم.

در پایان باید همچنان از فیلمبرداری محمد رسولی، طراحی صحنه بابک کریمی طاری و بازی حامد بهداد به عنوان نقاط قوت این سریال یاد کرد.

سارا رسول‌زاده، حامد بهداد، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، امیر نوروزی، شاهره فروتنیان و … ازجمله بازیگران این سریال هستند.

منبع: پلاتو هنر

سریال قهوه ترک را در فیلم نت از اینجا تماشا کنید.

گالری عکس قهوه ترک

برچسب‌ها: برگزیده،حامد بهداد،سارا رسول زاده،علیرضا امینی،قهوه ترک
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها