مروری بر بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های پلتفرم فیلم‌نت در هفته گذشته

این هفته در فیلم‌نت چه گذشت؟

- 4 دقیقه مطالعه

در این مطلب نگاهی به اخبار و یادداشت‌هایی می‌اندازیم که در هفته گذشته در مورد محصولات عرضه‌شده در فیلم‌نت منتشر شدند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در هفته‌ای که گذشت تعدادی از رسانه‌ها در خبرهایی به محصولات عرضه شده در پلتفرم فیلم‌نت پرداختند. در ادامه نگاهی به این مطالب می‌اندازیم.

معرفی آثار منتشرشده در فیلم‌نت

پلتفرم فیلم‌نت در کنار محصولات اختصاصی، مجموعه‌ای از فیلم‌ها و تئاترهای قدیمی را هم منتشر می‌کند. انتشار تعدادی از این محصولات در هفته‌ای که گذشت، از جمله اتفاقاتی بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

یکی از این فیلم‌ها، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی بود. پلتفرم فیلم‌نت به مناسبت روز مادر این فیلم را در ۱۰۸ دقیقه منتشر کرد. «مادر» محصول ۱۳۶۸ است که در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده و در آن بازیگران مطرحی چون رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی، امین تارخ، اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، جمشید هاشم‌پور، اکرم محمدی، حمید جبلی، محبوبه بیات، محمود بصیری و محمد ابهری هنرنمایی کرده‌اند. فیلم «مادر»، داستان مادر بیماری را به تصویر می‌کشد که در خانه سالمندان زندگی می‌کند و دلش می‌خواهد رو‌زهای آخر عمر را در خانه خود و کنار فرزندانش سپری کند. گرمی حضور مادر در خانه، فرزندان را دور هم جمع می‌کند و خاطرات کودکی‌ برایشان زنده می‌شود.

ایران فیلم از جمله رسانه‌هایی بود که خبر عرضه فیلم «مادر» در پلتفرم فیلم‌نت را منتشر کرد.

انتشار فیلم «مکس»، اثر جنجالی سامان مقدم، در پلتفرم فیلم‌نت از دیگر اتفاقاتی بود که بازتاب رسانه‌ای زیادی پیدا کرد. این فیلم محصول ۱۳۸۳ است و در آن بازیگرانی چون فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی‌نیا، رامبد جوان و پگاه آهنگرانی ایفای نقش کرده‌اند. فیلم «مکس»، داستان گروهی از نخبگان ایرانی مقیم خارج است که به دعوت وزارت ارشاد به ایران می‌آیند تا در یک همایش فرهنگی شرکت کنند، اما یک نفر با دعوتنامه اشتباهی در این رویداد حضور دارد که باعث اتفاقات غیرمنتظره‌ای می‌شود.

سون آرت نیوز، ایلنا، سینمادیلی و خبرگزاری برنا از جمله رسانه‌هایی بودند که خبر انتشار فیلم «مکس» در فیلم‌نت را پوشش دادند.

پس از برگزاری مراسم گلدن‌گلوب در هفته گذشته، پلتفرم فیلم‌نت تعدادی از برگزیدگان این مراسم را در قالب یک بسته در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار داد. این خبر هم با توجه رسانه‌هایی همچون فیلم‌نیوز و سینمادیلی مواجه شد.

اما محصولات منتشرشده در فیلم‌نت محدود به آثار سینمایی نیست. به مناسبت تولد دکتر علی رفیعی، فیلم‌نت اقدام به انتشار تئاتر تحسین‌شده «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی رفیعی کرد. تئاتر «خانه برناردا آلبا» داستان زنی منزوی است که پس از مرگ همسر، به همراه پنج دختر در خانه مانده است. دخترانش رؤیای پشت دیوارهای خانه را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند از انزوا، زندانی بودن و تعصب حاکم در خانه خود را نجات دهند. رؤیا تیموریان، مریم سعادت، مائده طهماسبی و سارا رسول‌زاده از بازیگران این تئاتر محصول می‌شوند. خبرگزاری پانا از جمله رسانه‌هایی بود که خبر انتشار «خانه برناردا آلبا» در فیلم‌نت را پوشش داد.

اما مطابق معمول، فیلم‌نت در هفته‌ای که گذشت محصولات اختصاصی خود را هم منتشر کرد. قسمت پنجم بازی «پدرخوانده» و قسمت پنجم از فصل دوم سریال «پوست شیر»، محصولات اختصاصی فیلم‌نت بودند که در این هفته منتشر شدند و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند. به‌عنوان مثال سون آرت نیوز و خبرگزاری پانا از جمله رسانه‌هایی بودند که خبر انتشار قسمت جدید «پدرخوانده» را منتشر کردند.

اما در روزهای گذشته، یک محصول خاطره‌ساز دیگر هم در فیلم‌نت منتشر شد. «سام و نرگس» به کارگردانی زنده‌یاد ایرج قادری که اولین حضور سینمایی محمدرضا گلزار محسوب می‌شود، از جمله فیلم‌های دیگری بود که توسط فیلم‌نت در معرض تماشای سینمادوستان قرار گرفت. فیلم‌نیوز و افکارنیوز از جمله رسانه‌هایی بودند که این خبر را، با تمرکز بر این‌که «سام و نرگس» اولین بازی سینمایی گلزار است، پوشش دادند. در فیلم«سام و نرگس» گلزار در نقش جوانی به نام «سام» ایفای نقش کرده است. او به تدریج شیفته «هدیه» خواهر «عبد» دوست صمیمی خود می‌شود و همین آن ها را وارد چالش تازه‌ای می‌کند.

مطالب مرتبط با آثار منتشرشده در فیلم‌نت

اما بازتاب رسانه‌ای محصولات منتشرشده در فیلم‌نت منحصر به پوشش خبر انتشار فیلم‌ها، مجموعه‌ها و تئاتر «خانه برناردا آلبا» نبود بلکه برخی از رسانه‌ها محتوای متنوعی در ارتباط با این محصولات منتشر کردند.

فیلم‌نت نیوز به مناسبت انتشار فیلم «مادر» در پلتفرم فیلم‌نت، اقدام به انتشار گلچینی از اظهارنظرهای زنده‌یاد علی حاتمی در مورد این فیلم مطرح کرد. این مطلب با استقبال رسانه‌ها مواجه و در رسانه‌هایی چون ایرنا و قدس آنلاین منتشر شد.

همشهری آنلاین در مطلبی به ۵ کارت حرکت آخر بازی «پدرخوانده» پرداخته و آن‌ها را معرفی کرد. این ۵ کارت در بازی «شب‌های مافیا» وجود نداشتند.

فیلم‌نیوز در مطلبی جالب به ترانه مشهور «رز صحرا» با صدای استینگ اشاره کرد؛ ترانه‌ای که در فیلم «پارتی» (سامان مقدم) استفاده شد و به جذابیت این فیلم کمک کرد. بهانه انتشار این مطلب، عرضه فیلم «پارتی» در فیلم‌نت بود.

فیلم‌نیوز همچنین در مطلبی در شبکه‌های اجتماعی به بررسی کاراکتر رضا پروانه (با بازی علیرضا کمالی) در سریال «پوست شیر» پرداخت. در بخشی از این مطلب چنین آمده: «پازل حرکت قیصروار نعیم در «پوست شیر» فقط در کنار رضا پروانه تکمیل می‌شود و از این روست که می‌توان رضا را هم به لحاظ شخصیت‌پردازی و هم بازی علیرضا کمالی، شخصیتی درجه یک به حساب آورد.»

شبکه اطلاع‌رسانی دانا در مطلبی به محصولاتی پرداخت که هم‌اکنون در پلتفرم‌های نمایش خانگی در حال پخش هستند یا به زودی از طریق این پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند. در این مطلب نام دو محصول پلتفرم فیلم‌نت هم ذکر شده است. یکی از این آثار، «پوست شیر» است. نویسنده این مطلب اعتقاد دارد که «پوست شیر» به گواه بسیاری یکی از معدود شاهکارهای VODهای داخلی است و توانسته بسیاری را مشتریان ثابت این شبکه کند. محصول دیگر، «پدر گواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و با بازی مهران مدیری، حمید فرخ‌نژاد، آرش عدل‌پرور، مهدی سلطانی، ستاره اسکندری، علیرضا خمسه، سیامک صفری، امیرمهدی ژوله، علی اوجی، مریم بوبانی، مرجانه گلچین، نسیم ادبی، سارا خوئینی‌ها، نرگس محمدی، محمدرضا علیمردانی، امیررضا دلاوری، هنگامه قاضیانی و پریوش نظریه است که به زودی پخش خواهد شد.

 

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها