پیشنهاد جذاب برای آخر هفته : «قصر شیرین»

اینجا چراغی روشن است

نمایی از فیلم
- 2 دقیقه مطالعه

در شماره امروز «پیشنهاد جذاب برای آخر هفته» و به بهانه عرضه فیلم سینمایی «قصر شیرین» ششمین ساخته سینمایی رضا میرکریمی در پلتفرم فیلم‌نت نگاهی انداختیم به این فیلم سینمایی و نگاهی اجمالی داریم بر روی کارنامه سینمایی رضا میرکریمی.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم سینمایی «قصر شیرین» بازگشتی مقتدر از رضا میرکریمی به سینمای داستانگو است با اجزای هنرمندانه و ظریف، از فیلمنامه ای استاندارد تا بازی‌های کنترل شده و در راس آن بازی های اعجاب انگیز دو کودک فیلم . در برهوت فیلمهای پر مدعا ، عظیم و فاقد تفکر قطعا تولید و ساخت اثری مانند «قصر شیرین» یک موهبت خدادای است . فیلمی که از انسان می گوید و قهرمانی دارد که در طول درام رو به تعالی و تحول قدم بر می دارد . فیلمنامه مشترک محسن قرایی و محمد داودی همانطور که پیش تر اشاره کردم یکی از معدود فیلمنامه های فکر شده جشنواره امسال است که سر صبر شخصیت های خود را معرفی می کند ، نقاط عطف حساب شده ای دارد، توزیع اطلاعات در طول درام را بسیار با وسواس انجام می دهد و آن تحول ثانویه که در اغلب کتب فیلمنامه نویسی جهان به آن اشاره شده است را دارا است .

میرکریمی با چیره دستی یک شخصیت تاریک و ضد سمپات در ابتدای فیلم را به مرور دوست داشتنی‌تر می کند تا جایی که دیگر نمی توان در نیمه دوم فیلم چشم از پرده برداشت . میزانسن و دکوپاژهای میرکریمی و استفاده بسیار درستش از لنز و کاربردهای زیبا شناسانه آن در طول فیلم نشان دهنده این است که حالا می توان میرکریمی را یکی از کارگردانان بزرگ بعد از انقلاب قلمداد کرد که هم به لحاظ تفکرات انسانی و هم به لحاظ رعایت وجه تکنیکی، فیلمهایش در بالاترین جایگاه ممکن قرار گرفته است ، تکنیکی که در اوج سادگی و همخوان با فیلمنامه درخشانش قرار دارد . «قصر شیرین» از منظر طراحی میزانسن ها چند سکانس فوق العاده دارد از جمله آن نمای هلی شات بر فراز پاترول قرمز رنگ جلال در آن دشت طلایی رنگ یا سکانس مواجهه جلال با دو فرزندش و آن برخورد خصمانه ای که با آنها انجام می دهد . «قصر شیرین» را باید یکی از قله های بازیگری کارنامه حامد بهداد قلمداد کرد و این فیلم و این جنس بازی را باید در کنار آثاری چون «بوتیک» ، «سد معبر» و «آرایش غلیظ» قرار داد ، نگاه های درست و حرکات سنجیده بهداد به ویژه در سکانس های درون ماشین نشان از این دارد که بهداد در دومین دهه زندگی حرفه ای اش به خود آگاهی ویژه ای رسیده و می خواهد به جای اکت‌های پر طمطراق برخی فیلمهای گذشته این بار زندگی را باز آفرینی کند ، بهداد به گونه درست و مهندسی شده نقش جلال را ایفا می کند ، انقدر که از جایی به بعد فراموش می کنیم او بازیگر سوپر استار سینمای ایران است و به راحتی در میان بازیگران گمنام فیلم غرق می‌شود کاری که جز معدودی از موارد در تاریخ سینمای ایران کم نظیر است .

اگر علاقمند به سینمای رضا میرکریمی و تماشای آثاری با محوریت روابط انسانی هستید، تماشای فیلم سینمایی «قصر شیرین» را در این آخر هفته به شما توصیه می کنیم.

برای تماشای فیلم سینمایی «قصر شیرین» می توانید به اینجا مراجعه کنید.

برچسب‌ها: تیتر یک،حامد بهداد،ژیلا شاهی،قصر شیرین،محسن قرایی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها