رکورد شکنی‌های تازه ترین محصول برادران وارنر ادامه دارد

«باربی» پرفروش‌ترین فیلم سال شد

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم Barbie بالاتر از Super Mario Bros پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ تا امروز لقب گرفت.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم سینمایی «باربی» (Barbie) استودیوی برادران وارنر چهارشنبه این هفته با بیش از ۵۷۴ میلیون دلار بالاتر از انیمیشن «برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros Movie) به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی لقب می‌گیرد.

برادران وارنر آخرین بار در سال ۲۰۱۱ و با فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part II) که ۳۸۱ میلیون دلار فروخت چنین رکوردی را ثبت کرده بود.

فیلم‌هایی چون «آکوامن ۲» (Aquaman and the Lost Kingdom)، «وانکا» (Wonka) و «مارول‌ها» (The Marvels) ممکن است در ماه‌های باقی مانده از سال رکورد «باربی» را بشکنند.

فیلم «برادران سوپر ماریو» پس از ۱۳۸ روز و سال گذشته «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت پس از ۴۰ روز به فروش ۵۷۴ میلیون دلار رسیده بودند. اما «باربی» پس از فقط ۳۴ روز این رکورد را ثبت کرده است. تازه‌ترین ساخته «گرتا گرویگ» تا دوشنبه این هفته با ۵۶۹.۳ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم به کارگردانی یک زن در آمریکا تبدیل شده بود. فیلم «ماوریک» پس از ۴۷ روز از فروش داخلی ۶۰۰ میلیون دلاری عبور کرد اما «باربی» پس از ۲۲ روز به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

مارگو رابی و رایان گاسلیگ

«باربی» در پنجمین هفته اکران در بازارهای داخلی ۲۱ میلیون دلار فروخت در حالی که «برادران سوپر ماریو» در هفته پنجم فروش ۱۸.۵ میلیون دلاری و «ماوریک» فروش ۲۹.۶ میلیون دلاری را ثبت کرده بودند. آخر هفته پیش رو فیلم «باربی» ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلار بلیت‌فروشی خواهد کرد.

فروش تابستان امسال ۱۷ درصد رشد را نسبت به سال گذشته با ۳.۴۴ میلیارد دلار نشان می‌دهد اما همچنان ۵.۳ درصد با تابستان سال ۲۰۱۹ و دوران ماقبل پاندمی فاصله دارد. پرفروش‌ترین تابستان تاریخ آمریکا در سال ۲۰۱۳ با ۴.۷۵۵ میلیارد دلار ثبت شد وقتی دیزنی فیلم «مرد آهنی ۳» (Iron Man 3) را اکران کرد.

سونی قرار بود اکتبر امسال فیلم ابرقهرمانی «کروین شکارچی» (Kraven the Hunter) با بازی «رون تیلور جانسون را اکران کند اما اعتصاب بازیگران و افزایش محدودیت‌ها برای بازاریابی سبب شد که استودیو این عنوان را به سال ۲۰۲۴ موکول کند.

 

 

برچسب‌ها: باربی،برگزیده،رایان گاسلینگ،گرتا گرویگ،مارگو رابی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها