گفتگو با طراح صحنه سریال «فوفو مسافری از کامادو»

باورپذیری فضای غیرواقعی

- 2 دقیقه مطالعه

یکی از شاخصه‌های سریال «فوفو مسافری از کامادو» طراحی صحنه خلاق و همخوان با روح اثر است که این جهان فانتزی را برای مخاطبان باورپزیر کرده است و با انتخاب رنگ و اشیای مناسب جهانی جذاب برای مخاطبان کودک طراحی کرده است

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، مانا معراجی طراح صحنه سریال «فوفو، مسافری از کامادو» که این روزها از پلتفرم‌ فیلم‌نت در حال پخش است، درباره شکل‌گیری و طراحی صحنه این سریال بیان کرد: بعد از خواندن فیلمنامه فضایی را که در ذهنم نقش بسته بود، تبدیل به یک مدل سه بعدی کردم و در جلساتی که با کارگردان داشتم، کار را مرحله به مرحله پخته‌تر کردیم. وی ادامه داد: از روز اول می‌دانستیم که در روند این پروژه قطعا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهیم شد. به هرحال طراحی صحنه در کار کودک و همچنین کمدی نسبت به کارهای رئال تفاوت دارد که شکر خدا با همفکری توانستیم از پس این چالش‌ها بر بیاییم. طراح صحنه سریال «فوفو، مسافری از کامادو» درباره اینکه برای طراحی صحنه این کار ایده گروه طراحی صحنه مهم بود یا نظری که کارگردان می‌دهد، عنوان کرد: تعامل دو طرفه بوده است، در واقع یک سری ایده‌ها در ذهن کارگردان بود که ما باید به آن‌ها نزدیک می‌شدیم و یک سری ایده‌ها را هم ما داشتیم که در نهایت باید به توافق می‌رسیدیم تا رضایت هر دو طرف تامین شود و خروجی خوبی داشته باشد. البته در قسمت‌هایی که ویژوال افکت بود یک ایده اصلی وجود داشت که ما می‌بایست بر اساس آن جلو می‌رفتیم.

وی درباره ویژگی طراحی صحنه «فوفو مسافری از کامادو» با توجه به اینکه فضای کار یک فضای فانتزی در دنیای واقعی است، گفت: رنگارنگ بودن فضا یکی از ویژگی‌های اصلی این سریال است. ما با توجه به هر خانواده و شخصیت‌پردازی‌هایی که در فیلمنامه انجام شده بود، یک چارت رنگی و الگو تعریف کرده بودیم که اکنون نیز در فضای خانواده‌ها به وضوح دیده می‌شود. دلیل به وجود آوردن صحنه‌های رنگی ایجاد فضای شاد و پرانرژی برای بچه‌ها بود تا کودک را ترغیب کنیم که قصه را دنبال کند و جذب این سریال شود.

«فوفو مسافری از کامادو» یک مجموعه نمایش خانگی ۱۵ قسمتی در ژانر کمدی و فانتزی به کارگردانی میثم معراجی و به تهیه‌کنندگی حسین بهمنی است که از تیرماه امسال از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود.

سیدجواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی‌جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی و مجید افشاری از بازیگران این مجموعه هستند.

در خلاصه داستان «فوفو مسافری از کامادو» آمده است؛ موجود عجیب و بامزه‌ای به نام فوفو توسط نیروهای پلید پادشاه میتا میتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو هنگام انتقال به میتا میتا از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می‌کند و از دودکش شومینه خانه‌ای سر درمی‌آورد. این آغاز ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه‌ها روی کره زمین است.

منبع: هنرآنلاین

برچسب‌ها: الیکا عبدالرزاقی،پاشا جمالی،تیتر یک،فوفو مسافری از کامادو،میثم معراجی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها