از «ارباب حلقه‌ها» تا «بهتره با ساول تماس بگیری»؛

محبوب‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ را بشناسید

- 2 دقیقه مطالعه

در این مطلب به معرفی محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۲۲ طبق اعلام وبسایت IMDB می‌پردازیم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، وبسایت IMDB در فهرستی، محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۲۲ را معرفی کرده که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

۱۰- جعل آنا (Inventing Anna)

مخاطبان ۲/۱ میلیارد دقیقه از سریال شاندا رایمز با نام «جعل آنا» را در هفته اول نمایش آن تماشا کردند. اما به لطف هیاهوی مثبت و تصویر مهیج جولیا گارنر از یک کلاهبردار اینستاگرامی، این رقم در هفته بعد به ۳/۳ میلیارد رسید.

 

۹- اوزارک (Ozark)

بدبیاری­های پی­درپی مارتی و وندی بیرد در ماجرای پولشویی، طرفداران «اوزارک» را برای تماشای چهار فصل از سریال با خود همراه کرد. به‌علاوه مخاطبان آن مشتاقانه تمایل داشتند تا بفهمند اوضاع در کارتل مواد مخدر مکزیک چطور پیش می­رود. اپیزودهای نهایی سریال هم با اجرای بازیگر برنده جایزه اِمی، جولیا گارنر، در نقش به­یادماندنی راث لنگمور، پایان‌بندی جذابی ارائه کرد.

 

۸- مرد شنی (The Sandman)

طرفداران داستان مصور نیل گیمن ۲۵ سال منتظر بودند تا اقتباسی از این کلاسیک کالت را روی صفحه نمایش تماشا کنند. امسال بالاخره نتفلیکس با ارائه این سریال جایگاه اول آی­ام­دی­بی را بدست آورد و ۳۹۳ میلیون ساعت تماشای سریال برایش محاسبه شد.

 

۷- شوالیه ماه (Moon Knight)

سریال­های شش­اپیزودیِ دیزنی­پلاس شبیه هیچ چیزی که پیش از این دیده­ایم نیستند؛ این سریال با گسترش چشم­انداز جهان سینمایی مارول، با معرفی خدایان مصری و با یک تغییر جهت عمده، ضدقهرمانی پیدا می­کند که درگیر اختلال تجزیه هویت بود.

 

۶- پسران (The Boys)

فصل سوم از این سریال ابرقهرمانی آمار بینندگان را تا ۱۷درصد افزایش داد و فصل چهارم از این سریال هم، بعد از یک هفته هیاهوی بسیار، شروع به نمایش کرد. در آینده سریال اقتباسی به نام «جن ­وی» (Gen V) می­آید تا ادامه­ای برای جهان «پسران» باشد.

 

۵- سرخوشی (Euphoria)

فصل دوم این سریال گیرا و جنجالی در حالی پایان یافته که جایگاه دوم پرتماشاگرترین مجموعه­های اچ­بی­او تا کنون را از آن خود کرده. بالا و پائین­های احساسی در طول یک فصل در نتیجه برنده شدن جایزه امی توسط زندایا برای دومین بار بود که این اتفاق او را به جوان­ترین فردی در تاریخ این جوایز تبدیل کرد که دو بار برنده این جایزه شده است.

 

۴- ارباب حلقه­ها: حلقه­های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

محبوبیت پخش اولیه اقتباس تالکین (Tolkien) برای طرفدارانش، با داستانی که بیش از هزار سال پیش از ماجراهای یاران حلقه اتفاق می­افتد، این سریال را به جایگاه برتر رتبه­بندی­های تلویزیون و سینما در بخش آی­ام­دی­بی­-پرو (IMDbPro) رساند و برای ده هفته متوالی هم در لیست تاپ­تن باقی ماند.

 

۳- بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

مخاطبان موافق بودند که سازنده سریال، وینس گیلیگان، پایان کار را با ماجرای سرنوشت جیمی مک­گیل پیوند زد از لغزش­های تقریباً بی­خطر جیمی تا بی­پروایی­های ساول گودمن. اپیزود پایانی این سریال در زمان پخش ۸/۱میلیون بیننده جذب کرده بود.

 

۲- خانه اژدها (House of the Dragon)

پیش­درآمد سریال «بازی تاج و تخت» با کسب بیشترین مخاطب در اولین نمایشِ یک سریالِ تازه، به طرز حیرت­انگیزی آمارهای شمار مخاطبین را در تاریخ شبکه اچ‌بی‌او جابجا کرد. جای تعجب نیست که فصل دوم سریال «خانه اژدها» هم نسبتاً به سرعت به نمایش درآید.

 

۱- اتفاقات عجیب (Stranger Things)

تکنوازی­های شورانگیز و حماسیِ گیتار و حضور اهریمن بزرگ  تازه­وارد این سریال، کمک کرد تا طرفداران آن فراموش کنند که برای پخش فصل چهارم سریال «اتفاقات عجیب» زمانی نزدیک به سه سال وقفه افتاده. انتظار می­رود وکنا (Vecna) در فصل پنجم سریال بازگردد، که امیدواریم سال ۲۰۲۴ به نمایش درآید.

 

منبع: imdb.com

برچسب‌ها: برگزیده،تلویزیون جهان،خانه اژدها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها