سیلوستر استالونه رقیب و رفیق قدیمی‌اش را تحسین کرد

تاج «برترین ستاره اکشن» بر سر آرنولد

- 2 دقیقه مطالعه

سیلوستر استالونه در مصاحبه‌ای آرنولد شوارتزنگر را بازیگر اکشن ایده‌آل‌تری نسبت به خودش دانست.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از ایندی‌وایر، سیلوستر استالونه اعتراف کرد که آرنولد شوارتزنگر برترین ستاره فیلم اکشن بود: «او بدن و قدرت این کار را داشت.»

این صحبت‌های استالونه کمتر از یک سال پس از این انجام شد که او آشکارا اعتراف کرد که این دو بازیگر در طول دهه ۱۹۸۰ از یکدیگر متنفر بودند زیرا هالیوود حرفه بازیگری آنها را در برابر یکدیگر قرار می‌داد. اما حالا استالونه در مستند «آرنولد» که به‌تازگی در مورد فعالیت‌های شوارتزنگر از شبکه نتفلیکس منتشر شده است، می‌گوید شکی نیست که شوارتزنگر قهرمان اکشن ایده‌آل‌تری بوده است.

استالونه به این اشاره کرد که: «دهه ۸۰ زمان بسیار جالبی بود زیرا مفهوم “قهرمان اکشن” هنوز به‌شکل قطعی شکل نگرفته بود. تا آن زمان، فیلم اکشن یک تعقیب و گریز اتومبیل مثل فیلم «بولیت» یا «ارتباط فرانسوی» بود؛ فیلمی تماما در مورد عقل و کنایه و کلامی در مورد این و کلامی در مورد آن.» از نظر استالونه، شوارتزنگر کسی بود که سینمای اکشن را بیش از گذشته به بازیگر وابسته کرد.
به گفته استالونه: «شما در واقع برای گفتن داستان به بدن خود متکی بودید. نیازی به دیالوگ نبود. من در آنجا فرصتی را دیدم، چرا هیچ‌کس دیگری این کار را انجام نمی‌داد به‌جز یک نفر دیگر از اتریش، که نیازی به این نداشت که زیاد حرف بزند… او برترین بود. او پاسخ همه‌چیز را داشت. او بدن داشت. او قدرت داشت. شخصیت او این بود.»
استالونه در مورد تفاوت‌های خودش و آرنولد در شخصیت شکل‌گرفته‌شان به‌عنوان قهرمانان اکشن افزود: «من باید دائما کتک می‌خوردم، درحالی‌که آرنولد هیچ‌وقت زیاد آسیب نمی‌دید. آرنولد می‌توانست بیرون برود و با یک اژدها بجنگد و با یک چسب زخم برگردد.»
شوارتزنگر هم در این مستند استالونه را به همینم اندازه ستایش کرده و می‌گوید: «هر بار که او با فیلمی مثل «رامبو ۲» ظاهر می‌شد، باید راهی پیدا می‌کردم که از او پیشی بگیرم. بدون استالونه، شاید در دهه ۸۰ آن‌قدر انگیزه نداشتم که فیلم‌هایی را که کار کردم انجام بدهم و آن‌قدر به‌سختی کار کنم که [در آن دوران] کار کردم. من آدمی رقابتی هستم.»
استالونه نوامبر گذشته در مجله فوربس اعتراف کرده بود که این دو بازیگر برای بیش از دو دهه «واقعا از یکدیگر بدشان می‌آمد» چون فیلم‌های اکشن آن دو در گیشه با هم رقابت داشتند.
استالونه گفت: «شاید این حرف کمی خودبینانه به‌نظر برسد، اما فکر می‌کنم ما پیشگام نوعی ژانر در آن دوران بودیم و این اتفاق از آن زمان دیگر به‌معنای واقعی رخ نداده است. پس این رقابت، چون این در طبیعت او است، او بسیار رقابتی است و من هم همین‌طور… و فکر می‌کنم این [رقابت] واقعا کمک کرد، اما خارج از پرده سینما ما هنوز با هم رقابت داشتیم و این اصلا چیز سالمی نبود. اما به دوستان واقعا خوبی تبدیل شده‌ایم.»
استالونه و شوارتزنگر در دو فیلم اول مجموعه «بی‌مصرف‌ها» و فیلم اکشن «نقشه فرار» در سال ۲۰۱۳، که ۱۳۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این فیلم منجر به دو دنباله شد که در هر دوی آنها استالونه ایفای نقش کرد.
برچسب‌ها: آرنولد شوارتزنگر،ژانر اکشن،سیلوستر استالونه،سینمای اکشن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها