رضا پروانه و مژده «پوست شیر» مقابل دوربین فیلم امروز

تجربه همکاری با برادران محمودی عالی بود

- 3 دقیقه مطالعه

در جدیدترین شماره ماهنامه سینمایی فیلم امروز، به مناسبت پایان پخش سریال «پوست شیر» گفتگوی با علیرضا کمالی و ژیلا شاهی انجام شده است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، در شماره خرداد ماه مجله سینمایی فیلم امروز، عباس یاری سردبیر این نشریه به مناسبت پایان سریال «پوست شیر» گفتگویی با علیرضا کمالی و ژیلا شاهی انجام داده است که بخشی از این مصاحبه روز گذشته در قالب یک گفتگوی تصویری منتشر شده است.

علیرضا کمالی در پاسخ به پیچیده بودن شخصیت رضا پروانه چنین گفت: نقش از همان ابتدا اینگونه طراحی شده بود و فرازهایی برای این شخصیت در نظر گرفته بودند. در اغلب فیلمهای قدیمی ایرانی گویا صرف اینکه شخصیت کلاه مخملی است و آب توبه‌ای هم ریخته کفایت می کرد در حالی که اینگونه شخصیت‌ها می توانند ویژگی های متفاوت و متناقضی داشته باشند، آیا تا به حال وارد خلوت آنها شده ایم؟ و یا به کودکی او پرداخته‌ایم؟ رابطه آنها را با پدر و مادرشان در کودکی بررسی کرده ایم؟ در سریال «پوست شیر» ما به این بخش‌ها پرداختیم چون نیاز بود، چون یک رابطه دوستانه ای بین نعیم و رضا پروانه در فیلمنامه موجود بود که باید پیشینه آن مشخص می شد تا بیننده قبول کند چرا رضا پروانه خود را برای دوستش تا این حد به خطر می اندازد.

کمالی در ادامه از همکاری با برادران محمودی گفت: دوستی من با این دو نفر به بیش از ۱۵ سال می رسد و در همه این سالها بین خودمان می گفتیم یک روزی با هم کار می کنیم آن هم کارستان! جمشید محمودی برای اینکه من نقش رضا پروانه را بازی کنم بسیار پشت من ایستاد.

بازیگر شخصیت رضا پروانه در مورد ویژگی های این شخصیت چنین می گوید: سکانس اولی که جلوی دوربین رفتم در بیمارستان بود، جمشید محمودی کنارم آمد و گفت چرا حالت خوب نیست؟ و من گفتم رضا پروانه را در چنین حالی تصور نمی کنم، او شخصیت مستحکم و قوی دارد الان باین باند و شرایط بیمارستانی انگار شیری است که دندان هایش را کشیدی و در قفس انداختی.

ما همیشه تصورات واحدی از طبقات مختلف جامعه داریم مثلا وقتی می گوییم طبقه فرودست بنا به دریافت‌ها و رسوباتی که شکل گرفته اجتهاد می کنیم و مثلا می گویم فلان طبقه در تهران چنین ویژگی‌های دارد. البته وقتی از نزدیک این طبقه را رصد می کنیم آسیب‌هایی هم می بینیم که گاهی فقز باعث آن است و گاهی نحوه تربیت و آموزش ولی گاهی تک گل هایی هم می بینیم که عطر و رایحه خاص خودشان را دارند، من رضا پروانه را جز آن تک گل‌ها می بینم.

من به واسطه محله و دوستانی که در گذشته با آنها آشنا شدم آدمهایی را می شناسم که احوالات رضا پروانه را داشتند، به طور مثال یک مسیری را طی کردند و ناگهان تواب و گوشه نشین شدند. برای من آدم‌هایی که در گذشته دچار یک خطا شدند و حالا در صدد جبران آن هستند آدم‌های به شدت قابل احترامی قلمداد می‌شوند.

ژیلا شاهی بازیگر نقش مژده در ادامه این گفتگوی تصویری از همکاری با برادران محمودی گفت: تجربه لذت بخشی در همکاری با جمشید محمودی داشتم زیرا آن‌ها با دقت پیشنهادها را گوش می دهند و اگر قبول نداشته باشند با منطق پاسخ می دهند و اگر در راستای کار باشد استفاده می کنند، من این تجربه را در این ابعاد تا الان با هیچ کارگردانی نداشتم. بعضی وقت‌ها نکته کوچکی را به من می گفتند و هنگامی که نتیجه را می دیدیم متوجه می شدم همان راهنمایی کوچک چه خروجی خوبی دارد. به طور مثال در سکانس قهوه خانه و جایی که من از غلیرضا کمالی سیلی می خورم، آمد و گفت سرت را موقع سیلی خوردن برگردان و من وقتی فیلم را دیدم متوجه شدم چقدر تصمیم درستی بود. من قدردان برادران محمودی هستم که در میان این همه چهره سرشناس جایی هم برای من در نظر گرفته بودند و فرصت بازی کردن به معنی واقعی کلمه را به من دادند.

ژیلا شاهی از همکاری با علیرضا کمالی به عنوان بازیگر مقابلش نیز گفت: همکاری با او بسیار لذت بخش بود، یکی از ویژگی‌های علیرضا کمالی در این است که در برخی از سکانس ها به نفع بازیگر مقابلش یک قدم به عقب می رود.

 

سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید‌ محمودی در سه فصل و در ژانر معمایی از پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

در این سریال بازیگرانی چون‌:هادی حجازی‌فر،شهاب حسینی،پردیس احمدیه،مهرداد صدیقیان،پانته‌آ بهرام،ژیلا‌ شاهی و علیرضا کمالی ایفای نقش می کنند.

برچسب‌ها: برگزیده،پوست شیر،جمشید محمودی،ژیلا شاهی،علیرضا کمالی،فیلم نت،نوید محمودی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها