هو شدن‌های زمان «پالپ فیکشن» جبران شد

تشویق یکپارچه تارانتینو در جشنواره کن

- 2 دقیقه مطالعه
حضور کوئنتین تارانتینو در فستیوال کن و تشویق‌شدن او از اتفاقات مهم دهمین روز برپایی این رویداد بود. کن همچنین به احترام آگنس واردا یادداشتی در رسانه خود منتشر کرد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز با مشخص شدن رقبای اصلی دریافت نخل طلای کن آنچه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است حضور کوئنتین تارانتینو در این فستیوال است. او پیش از این خبر ساخت یک فیلم جدید را تایید کرده بود. حال در جلسات پرسش و پاسخ انتظار می‌رود کنجکاوی‌های شکل گرفته در ارتباط با این موضوع را از بین ببرد.

او در اولین صحبت‌هایش پیرامون فیلم «رعدنورد» جان فلین که نسخه ۳۵ میلی‌متری‌اش در بخش دو هفته کارگردانان کن اکران شد، گفت: «من این فیلم را در شب افتتاحیه آن در سال ۱۹۷۷ دیدم. دلیل اینکه ما برای دیدن این فیلم رفته بودیم این بود که این فیلم به همراه فیلم «اژدها وارد می‌شود» با طرح یک بلیت و دو فیلم اکران می‌شد و تمام بچه‌های هم مدرسه‌ای من تا آن زمان فیلم «اژدها وارد می‌شود» را دیده بودند و من موفق به دیدنش نشده بودم.»

تارانتینو از برنامه‌ی خود بعد از ساخت آخرین فیلم‌اش گفت: «من می‌توانم سریال بسازم، می‌توانم فیلم کوتاه بسازم و می‌توانم نمایش روی صحنه ببرم ولی احتمالا بیشتر یک نویسنده باشم.»

تارانتینو خود قبلا با فیلم «پالپ فیکشن» نخل طلای کن را از دستان هیئت داورانی به ریاست کلینت ایستوود دریافت کرده بود. در آن سال کریشتوف کیشلوفسکی هم با فیلم «سه گانه رنگ ها: قرمز» در جشنواره بود و انتخاب تارانتینو سبب هو شدن او در مراسم شد، اما با گذر زمان بر انتخاب کن، صحه گذاشت و سبب شد تا او دیشب یکپارچه تشویق شود.

در ادامه فستیوال کن در صفحه اجتماعی خود یادداشتی از آگنس واردا نوشت و گفت: واردا به عنوان یک کارگردان پرچم‌دار نقش مهمی در موج نوی سینمای فرانسه داشت. او برای بسیاری از کارگردان‌های سینمای فرانسه الهام‌بخش بوده است. زنده‌باد واردا! زنی که نام خود را در تاریخ سینمای فرانسه و جهان ثبت کرد. کسی که به مسیر مستندسازی در سینمای فرانسه و جهان جهت داد.

فیلم ترسناک «راه‌راه‌های ببر» ساخته کارگردان مالزیایی آماندا نل ای‌یو برنده جایزه ۱۰ هزار یورویی شصت و دومین دوره بخش جانبی هفته بزرگان کن، فیلم «باران در خانه» ساخته پالوما سرمون-دائی فیلمساز بلژیکی برنده جایزه هشت هزار یورویی هیئت داوران فرانسوی تاچ، جووان گینیک برای بازی «کشور گمشده» ساخته ولادیمیر پریشیچ جایزه ستاره نوظهور بازیگر مرد، «بولرو» جایزه دیسکاوری بهترین فیلم کوتاه و جایزه فیلم کوتاه کانال پلاس، پیرامید فیلمز برای فیلم «انشالله یک پسر» ساخته امجد الرشید سید جایزه بهترین پخش‌کننده و آیریس کالتنبک جایزه SACD را برای فیلمنامه فیلم «خلسه» در بخش جنبی فستیوال به دست آوردند.

در این روز فوتوکال و فرش قرمز فیلم‌های «روزهای عالیه» ویم وندرس، «تابستان گذشته» ساخته کاترین بریا و «فردای روشن» اثر نانی مورتی نیز برگزار شد.

منبع: صبا

برچسب‌ها: جشنواره فیلم کن،کوئنتین تارانتینو
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها