نظر منتقدان در مورد همکاری رابرت رودریگز و بن افلک

جدی نگیرید تا لذت ببرید!

- 2 دقیقه مطالعه

به‌نظر می‌رسد منتقدان اعتقاد دارند که «هیپنوتیک» فیلمی است که نباید زیاد جدی گرفته شود.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «هیپنوتیک» به کارگردانی رابرت رودریگز به‌تازگی با دوبله اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. «هیپنوتیک» با بازی بن افلک، آلیس براگا، جی دی پاردو و دایو اوکینی، در مورد کارآگاهی است که بعد از گم‌شدن دخترش، باید معمای ناپدید شدن او را حل کند در حالی‌که مسئولیت یک برنامه مخفی دولتی را برعهده گرفته است.

در ادامه چکیده‌ای از نظرات منتقدان را در مورد این فیلم می‌خوانیم.

جیسون بیلی منتقد «پلی‌لیست» درباره جدیدترین ساخته رابرت رودریگز با نام «هیپنوتیک» (Hypnotic) نوشت: رابرت رودریگز تلاش می‌کند یک فیلم نولانی بسازد، از فیلم «تلقین» گرفته تا سبک روایتی فیلم «ممنتو» و قهرمان های مصمم چندین فیلم نولان الهام گرفته است. ساخت یک فیلم نولانی ذاتا هیچ مشکلی ندارد اما مشکل اینجاست که کریستوفر نولان و همکارانش فیلمنامه نویسان سبک و ژانر تخیلی هستند و رابرت رودریگز هرگز اینگونه نبوده است. رودریگز می تواند برای این کار از تعدادی از همکارانش استفاده کند. «هیپنوتیک» دارای یک یا دو سکانس تعلیقی خوب است، چند چرخش داستانی هوشمندانه دارد البته برخی از چرخش های فیلم نیز به شدت احمقانه هستند. فیلم پایانی دارد که در آن بیش از حد توضیح می دهد و با مخاطب خود مانند احمق‌ها رفتار می‌کند. این فیلم بیش از هر زمان دیگری دلیل وارد نشدن رودریگز به فهرست فیلمسازان رده الف را نشان می‌دهد. زیرا که رودریگز هرگز حس خوبی برای کار با فیلمنامه‌نویسی بهتر از خودش را نداشته است.

سیمون آبرامز منتقد «راجر ایبرت دات‌کام» نوشت: فضاهای خالی زیادی در «هیپنوتیک» وجود دارد. فیلم یک تریلر علمی-تخیلی مضحک است که البته هرگز کسل‌کننده نیست. «هیپنوتیک» درباره یک پلیس تگزاسی با بازی بن افلک است که به صورت تصادفی با توطئه عده‌ای کلاهبردار کنترل‌کننده ذهن مواجه می‌شود، یا به نظر می‌رسد که به آنها مواجه شده است. فیلمبرداری با عدسی باز در این فیلم به بینندگان کمک می‌کند تا بین «واقعیت» آن‌طور که کاراکتر رورک می‌داند و هذیان به سبک فیلم «تلقین» کریستوفر نولان که اغلب با لنزهای دوربین کروی گرفته شده تمایز قائل شویم. اگر به اندازه کافی به «هیپنوتیک» دقت کنید و به دیالوگ‌های نامربوط فیلم توجه نکنید، ممکن است بارقه هایی از یک داستان عمیق‌تر را ببینید، البته اگر از طرفداران رابرت رودریگز و سینمایش باشید.

بنجامین لی منتقد «گاردین» درباره فیلم نوشت: قبل از شروع فیلم‌های تابستان می‌توان با فیلم ساده و کوتاه «هیپنوتیک» رابرت رودریگز که فیلمنامه‌اش در سال ۲۰۰۲ نوشته شده و به‌گونه‌ای ساخته شده که انگار بلافاصله بعد از نوشتن فیلمنامه، فیلم‌برداری شده است، سرگرمی بی‌تکلف و فروتنانه‌ای داشته باشید. با توجه به موسیقی متن و کارگردانی، بازیگری و حال و هوای کلی این تریلر، احساس می‌شود رودریگز اینجا همه چیز را قاطی کرده و یک آش شله قلمکار ساخته است.

کتی والش منتقد «لس آنجلس تایمز» هم درباره فیلم چنین نوشت: دیدن رنگ‌ها و تصاویر فیلم جدید رودریگز لذت‌بخش است، اما فیلمنامه و بازی‌ها در «هیپنوتیک» آنقدر خنده‌دار است که نمی‌توان آن را جدی گرفت.

فیلم «هیپنوتیک» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس با دوبله اختصاصی فیلم‌نت تماشا کنید.

محمدامین شکاری

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،بن افلک،رابرت رودریگز،فیلم نت،فیلم‌های 2023،هیپنوتیک
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها