همزمان با اکران فیلم هندی «خیزش، غرش، آتش» عنوان شد

می‌توانیم در سال ده فیلم خارجی اکران کنیم

- 2 دقیقه مطالعه

در آستانه اکران عمومی فیلم هندی«خیزش، غرش، آتش» در سینماهای سراسر کشور، سیدجمال سادتیان پخش کننده این فیلم اعلام کرد، که در طول سال امکان نمایش عمومی ده فیلم خارجی مطرح وجود دارد.

به گزارش فیلم‌نیوز، فیلم «خیزش، غرش ، آتش» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند است که صبح چهارشنبه نهم شهریور ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور شروع می‌کند. سیدجمال ساداتیان پخش کننده فیلم «خیزش، غرش، آتش» در گفت وگویی با تسنیم درباره چگونگی اکران این فیلم گفت :« بعد از بررسی‌های فراوان و طی کردن پروسه وزارت ارشاد برای اخذ مجوز توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم. تا این فیلم را با پرداخت حق کپی از صبح چهارشنبه روانه اکران سینماها کنیم.»

او در ادامه گفته :« تهیه‌کننده فیلم به‌خاطر تحریم‌ها نگران بود فیلمش در اروپا و آمریکا اکران نشود. پروسه خرید رایت چند ماه طول کشید اما در نهایت با سماجت حق پخش ایران را خریدیم. رقم بالایی هم برای خرید رایت آن ندادیم»

ساداتیان سپس با اشاره به این موضوع که اکران فیلم‌های مطرح خارجی می‌تواند به بازگشت مخاطبین به سالن‌های سینما کمک کند حرف‌هایش را اینگونه ادامه داده :«در شش ماه گذشته تعداد مخاطبین سینمای ایران نسبت به قبل از کرونا بسیار کمتر بود. خب، در این شرایط اکران فیلم پرفروش خارجی می‌تواند در کنار اکران فیلم‌های خودمان وضعیت اکران را تا حدودی بهتر کند.»

این تهیه‌کننده تداوم اکران فیلم‌های خارجی را منوط به حمایت مخاطبین دانسته و گفته :« اگر ۳۰ درصد ظرفیت نمایش کشور به فیلم های خارجی اختصاص یابد حداقل باید ماهی یک فیلم خارجی در سینماها نمایش داده شود که این موضوع می تواند به افزایش کیفیت فیلم‌های ایرانی هم کمک کند. برای ادامه این مسیر باید مردم حمایت کنند تا اتفاق خوبی رقم بخورد. در هر حال پتانسیل این وجود دارد که در طول سال بتوانیم ده فیلم مطرح خارجی را اکران کنیم»

او درپایان درباره احتمال خرید رایت فیلم‌های اروپایی و آمریکایی هم توضیحاتی داده وگفته :«باید دید اکران فیلم «خیزش، غرش، آتش» چگونه است و چه استقبالی از آن می‌شود. ضمن اینکه تعداد سالن‌های که وارد مدار اکران فیلم‌های خارجی می‌شوند هم در این زمینه موثر است.»

فیلم «خیزش، غرش، آتش» در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین رفت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری آن تا سال ۲۰۲۱ طول کشید و سرانجام در سال جاری میلادی همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا روی پرده رفت. این فیلم توانست با آغاز اکرانش مورد استقبال بسیار زیاد مردم سراسر جهان قرار گیرد و رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص دهد. این فیلم هندی که ازکاربران سایت «IMDB» نمره بالای ۸ از ۱۰ را گرفته در حال حاضر عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند را ازآن خودش کرده است.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها