پیشنهاد جذاب برای آخر هفته : «بیو می‌ترسد»

جنون محض

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم سینمایی «بیو می‌ترسد» به تازگی توسط پلتفرم فیلم‌نت و با زیرنویس فارسی منتشر شده است. به مناسبت عرضه این فیلم نگاهی انداختیم به این فیلم سینمایی.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، سومین ساخته سینمایی «آری استر»به سیاق فیلمهای گذشته اش در ژانر دلهره عرضه شده است با این تفاوت که پس از موفقیت تجاری و جشنواره ای فیلم «خورشید نیمه شب» حالا ستاره اقبال به روی آورده و می تواند با حضور چهره های سرشناسی چون واکین فینیکس و بودجه های میلیون دلاری پروژه های جاه‌طلبانه تری را جلوی دوربین ببرد.

«بیو می ترسد» روایتگر مردی میان سال و منزوی است که در کلان شهر نیویورک و در آپارتمانی قدیمی زندگی می کند. او که تحت درمان روانپزشک خود قرار دارد، می‌خواهد با مادر خود ملاقات کند اما چند ساعت پیش از این ملاقات سلسله اتفاقاتی رخ می دهد که این دیدار را غیر ممکن می‌سازد.

فیلم لحنی جنون آمیز دارد و هر چه به انتهای خود نزدیک می شود این لحن دیوانه وار تر و دنیایی که می سازد عجیب تر و منحصر به فرد‌تر می شود، شاید بی راه نباشد که ادعا کنیم «بیو می ترسد» تکامل یافته جهانی است که استر در «خورشید نیمه شب» ساخته بود. فیلم در یک جهان بی‌منطق بسط و گسترش می یابد و در یک لایه درونی به ابعاد فلسه وجودی انسان در جهان هستی می پردازد و یا یک سازه نمادین به ماهیت انسان و ترس‌های او در جهان امروز می پردازد.

فیلم در حوزه کارگردانی و اجرا یکی از سر آمد‌ترین فیلم های فصل خودش می باشد، یک فیلمبرداری درجه یک و همخوان با روح فیلمنامه که دومین همکاری استر با فیلمبردار «خورشید نیمه شب» است، یک تدوین بسیار خوش ریتم که سبب شده علی رغم اینکه فیلم نزدیک سه ساعت را شامل می شود اما برای بیننده خسته کننده نیست و تا انتها جذابیت خود را حفظ می کند و البته یک بازی بسیاری جذاب و استادانه از واکین فینیکس که پس از چند سال به روی پرده های سینما باز گشته و ابعاد مختلف شخصیتی و سنی کارکتر بیو را با مهارتی مثال زدنی اجرا می کند اوج بازی او را می توان در سکانس های مربوط به جنگل رصد کرد.

فیلم برای نگارنده یادآور جهانی بود که پیشتر در دو فیلم «جزیره شاتر» ساخته مارتین اسکورسیزی و «پدر» ساخته فلوریان زلر آن را به تماشا نشسته بودیم.

در نهایت باید گفت «بیو می ترسد» یک فیلم غافلگیر کننده از کارگردانی است که پیشتر در دو فیلم «خورشید نیمه شب» و «موروثی» زبانی بدیع را در ژانر دلهره را آموزده بود و دیدن آن برای علاقمندان این کارگردان و افرادی که پیگیر جریان متفاوت سینمایی هستند خالی از لطف نیست.

برای تماشای فیلم«بیو می‌ترسد» می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

نویسنده: پویا نبی

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،پویا نبی،تیتر یک،خواکین فینیکس،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها