گفتگو با میثم معراجی کارگردان سریال «فوفو مسافری از کامادو»

جواد رضویان از روز اول دلی جلو آمد

- 4 دقیقه مطالعه
میثم معراجی با اشاره به شاخصه‌های اولین تجربه کارگردانی‌اش برای مخاطب کودک گفت: می‌بایست صنعت تولید برای کودکان به سوی بیگ پروداکشن حرکت کند و به عنوان مخاطب و تولیدکننده صرفا به یک عروسک پارچه‌ای ساده و یک دکور سطحی قانع نباشیم.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، میثم معراجی درباره کار تازه خود در مقام کارگردانی گفت: ایده اولیه «فوفو مسافری از کامادو» برای خودم بود و آن را با گروه نویسندگان متشکل از حسام حیدری، مجید افشاری و سلمان خورشیدی توسعه بخشیدیم و خورشیدی به عنوان سرپرست گروه نویسندگان متن‌های دیگر نویسندگان را نظارت کرد. ما تجربه جدیدی آوردیم و آن این بود که هر نویسنده یک قسمت سریال را نوشت و کار به صورت اپیزودیک جلو رفت. در پایان نیز فیلمنامه توسط حسام حیدری و مجید افشاری بازنویسی شد. در این میان هم نگین موسوی، کاوه مرحمتی و شیما اسماعیلی در گروه نویسندگان همراه ما بودند.

او ادامه داد: حدود ۴۵ روز پیش تولید این سریال به طول انجامید و سپس ۵ ماه صرف فیلمبرداری شد. مرحله پس تولید از دیگر مراحل بیشتر زمان برد چرا که این سریال در ذات خود ویژوال و انیمیشن زیادی داشت.

این کارگردان و تهیه کننده درباره بهره‌گیری از انیمیشن در این پروژه گفت: انیمیشن بخشی از ویژوال‌افکت (جلوه‌های ویژه بصری) است. این خیلی سخت است که بازیگر کودک بدون تصور چیزی، با شخصی که مقابلش وجود ندارد، بازی کند و به ایفای نقش بپردازد. اگر بازیگری هم مقابل کودک وجود داشته باشد، ایفای نقش توسط کودک سخت است، جه برسد که مجاب شود با تخیل خودش بازی کند. ما بازیگرانی در رنج سنی ۵ سال، ۷سال و ۹ سال داشتیم که توانستند از این چالش عبور کنند.

معراجی در ادامه درباره ویژگی و وجه تمایز دهنده این کار با دیگر سریال‌هایی که در این حوزه ساخته می‌شوند، گفت: ما در این سریال سعی کردیم مخاطب کودک را کوچک نشماریم. بیشتر محصولات کودکی که تولید می‌شوند، متاسفانه کم هزینه و کم پروداکشن هستند و فقط برخی از محصولات کیفیت مناسبی دارند، مثلا سریال «جزیره جادویی پیکولو» که توسط مصطفی کیایی تهیه شده با دکور و پروداکشن خوبی تولید شده و امیدوارم با استقبال خوبی مواجه شود.

 

او متذکر شد: می‌بایست صنعت تولید برای کودکان به سوی بیگ پروداکشن حرکت کند و به عنوان مخاطب و تولیدکننده صرفا به یک عروسک پارچه‌ای ساده و یک دکور سطحی قانع نباشیم. باید هزینه کنیم و دکور زیبا درست کنیم و ویژوال‌های خوب و بازیگر خوب در اختیار سریال‌ها بگذاریم تا سطح تولیدات بالا رود. یکی دیگر از نقاط قوت سریال فوفو، این است که ما تلاش کردیم تا سریالی تولید کنیم که کمدی سالمی باشد و کودک با راحتی بتواند آن را ببینند. این را بدانید که کمدی بچه در کلام نیست! جری در «تام و جری» همین که یک قابلمه را به صورت تام می‌کوبد، بچه می‌خندد. ما به عنوان تولیدکننده باید بدانیم خنداندن بچه‌ها با خنداندن بزرگترها فرق دارد.

او همچنین درباره تجربه همکاری با بازیگران چهره در اولین تجربه کارگردانی خود، گفت: این تجربه اول کارگردانی‌ام بود و شاید برای بازیگران این سریال کار کردن با کارگردانی که تجربه اولش است، ریسک بود اما آن ها وقتی قصه را خواندند، دوستش داشتند و مایل به همکاری بودند. قطعا اگر این افراد برای یک سریال دیگری وقت می‌گذاشتند دستمزد بهتری می گرفتند اما بازیگرانی چون «جواد رضویان» از روز اول دلی جلو آمدند. رضویان به هرحال با «سیب خنده» وارد حوزه کودک و نوجوان شد و محتوای کودک واقعا برایش مهم است. الیکا عبدالرزاقی نیز لطف بزرگی به من داشتند و بسیار همدل بود و بهراد خرازی و پاشا جمالی هم با تمام توان به ما کمک کردند و همراه بودند. برای کارگردان کار اولی، بازیگرانی که آنقدر همراه باشند نعمت است و واقعا از همکاری با این دوستان لذت بردم و خوشحال هستم.

معراجی گفت: فصل اول این سریال در ۱۵ قسمت پخش می‌شود و به امید خدا فصل دوم را می‌سازیم. برای این مدل قصه‌ها، نباید دنبال پایان باشیم؛ مگر شما تاحالا انتهای تام و جری و میکی موس را دیده اید؟ مگر انتهای سیمپسون ها ساخته شده است؟ این مجموعه ها فصل به فصل پیش می روند و حتی بازیگران آنها عوض می‌شوند اما داستان همینطور جلو می‌رود و هیچ پایانی ندارد.

معراجی در پایان گفت: امیدوارم مخاطب «فوفو مسافری از کامادو» را دوست داشته باشد. ما واقعا تلاش کردیم تا این سریال کمدی به معنای واقعی سالم باشد. گمان نمی‌کنیم در سال‌های اخیر با این همه بازیگر چهره و این حجم پروداکشن چنین محصولی ساخته شده باشد و امیدوارم مردم دوست داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «فوفو مسافری از کامادو» عنوان یک سریال در ژانر ماجراجویی و کمدی به کارگردانی میثم معراجی و تهیه‌کنندگی حسین بهمنی است که به تازگی قسمت های نخست آن از پلتفرم فیلم نت در حال پخش است. در نگاه اول حضور بازیگرانی همچون سیدجواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی‌جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی و یوسف صیادی فضای سرگرم کننده ای را شکل داده است و در وهله دوم وجود قهرمانی با نام فوفو که آرزوها و امیال بچه ها را همچون غول چراغ جادو بر طرف می کند و از سوی دیگر مشکلاتی را رقم می زند، این مجموعه را سرشار از شور و نشاط دوران کودکی کرده است. در آخر هم می توان به بهره گیری از انیمیشن و جلوه های ویژه اشاره کرد که یکی از نکات مثبت این سریال خوش ریتم متناسب کودک و نوجوان است. در خلاصه داستان «فوفو مسافری از کامادو» آمده است: موجود عجیب و بامزه‌ای به نام فوفو توسط نیرو‌های پلید پادشاه میتا میتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو هنگام انتقال به میتا میتا از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می‌کند و از دودکش شومینه خانه‌ای سر در می‌آورد. این آغاز ماجرا‌های فوفو و آرزو‌های عجیب بچه‌ها روی کره زمین است.

سریال «فوفو مسافری از کامادو» از پلتفرم فیلم نت هر هفته سه شنبه ها پخش می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صبا

برچسب‌ها: برگزیده،جواد رضویان،فوفو مسافری از کامادو،میثم معراجی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها