جیمز کامرون «آواتار ۴ و ۵» را کارگردانی می‌کند

- 2 دقیقه مطالعه
جیمز کامرون تأیید کرد که کارگردانی «آواتار ۴» و «آواتار ۵» را با فیلمنامه‌های آماده و برنامه‌ریزی برای ادامه ماجراجویی در دنیای پاندورا بر عهده خواهد داشت.
به گزارش فیلم نت نیوز، جیمز کامرون، کارگردان افسانه‌ای سینمای علمی‌تخیلی، تأیید کرد که او خود مسئولیت کارگردانی فیلم‌های «آواتار ۴» و «آواتار ۵» را بر عهده خواهد داشت. این اعلام پس از شایعاتی مبنی بر احتمال واگذاری کارگردانی این دو فیلم به کارگردانی دیگر، به دلیل مشغله زیاد کامرون در پروژه‌های دیگر، صورت گرفت. کامرون با تأکید بر اشتیاق و انرژی خود برای ادامه این پروژه‌ها، اعلام کرد که فیلمنامه‌های هر دو فیلم نوشته شده‌اند و آماده تولید هستند. او با شوخی گفت: «برای اینکه من کارگردانی را رها کنم، باید اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ دهد، مثلا اینکه یک اتوبوس مرا زیر بگیرد!.»

اخبار جدید درباره این فیلم‌ها پس از به‌روزرسانی بزرگی که در D23 Expo در مورد «آواتار ۳» ارائه شد، منتشر شد. این فیلم که عنوان «آواتار: آتش و خاکستر» (Avatar: Fire and Ash) را به خود گرفته، در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۱) به نمایش در خواهد آمد. داستان این قسمت بر روی مردمان خاکستر پاندورا تمرکز دارد و ستارگانی همچون سم ورثینگتن در نقش جیک سالی، زوئی سالدانا در نقش نیتیری، میشل یئو، اونا چاپلین و دیوید تولیس به این پروژه پیوسته‌اند.

کارگردان «جیمز کامرون» در ادامه اعلام کرد که میشل یئو در فیلم «آواتار: آتش و خاکستر» حضور نخواهد داشت با این حال این بازیگر برنده اسکار در قسمت‌های چهارم و پنجم خواهد بود.

این قسمت از مجموعه «آواتار» با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، به کاوش عمیق‌تر و تصویری بی‌سابقه از جهان پاندورا خواهد پرداخت. در حالی که «آواتار ۴» و «آواتار ۵» برای اکران در سال‌های ۲۰۲۹ و ۲۰۳۱ برنامه‌ریزی شده‌اند، ممکن است این تاریخ‌ها تغییر کنند، همان‌طور که نسخه‌های قبلی این مجموعه نیز دچار تأخیر در اکران شدند. با این حال، انتظار می‌رود که این فیلم‌ها همچنان با بودجه‌های عظیم و تلاش‌های بی‌وقفه کامرون، ادامه‌دهنده موفقیت‌های قبلی باشند. فیلم‌های «آواتار: راه آب» و «آواتار: آتش و خاکستر» نشان داده‌اند که سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه‌ها ارزش خود را دارد و قرار است که این مجموعه به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود.

کامران پس از کارگردانی اولین قسمت از مجموعه «آواتار» در سال ۲۰۰۹، تمامی تمرکز خود را بر روی توسعه این دنیای بزرگ و پیچیده گذاشته است و تا به حال روی هیچ پروژه کارگردانی دیگری کار نکرده است. اگرچه احتمال دارد که او در آینده به پروژه‌های دیگر نیز بپردازد، اما به نظر می‌رسد که بیشتر انرژی او همچنان بر روی توسعه دنیای پاندورا متمرکز خواهد بود.

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: آواتار،اخبار فیلم و سریال خارجی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها