حضور فیلم کوتاه «ابراهیم» در جشنواره‌های خارجی

- 2 دقیقه مطالعه
فیلم کوتاه «ابراهیم» در چند جشنواره خارجی پذیرفته شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم کوتاه «ابراهیم» به کارگردانی الناز قادرپور و رضا گمینی پس از اولین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه شصت و چهارمین دوره جشنواره کراکوف، در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم مکال پرو (Mecal Pro) شرکت خواهد کرد. پخش این فیلم توسط کمپانی لایتس‌آن ایتالیا انجام می‌شود.
جشنواره مکال پرو، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و انیمیشن بارسلون، بیست و ششمین دوره خود را امسال برگزار می‌کند. این جشنواره با دریافت بیش از ۵ هزار فیلم کوتاه در سال به یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در نوع خود در اسپانیا تبدیل شده است. مکال پرو به لطف کمک‌های بین‌المللی منظم، از کیفیت بالایی برخوردار است و به ترویج نمایشگاه و خلاقیت‌های سمعی و بصری در قالب کوتاه متعهد است. این جشنواره نه تنها جذب مخاطب، بلکه ملاقات سازندگان و توزیع‌کنندگان از طریق فعالیت‌های مختلف و برگزاری رویدادها و اهدای جوایز ویژه به سازندگان جوان، به پرورش استعدادهای نوظهور می‌پردازد. مکال پرو همچنین به عنوان یک شبکه تبلیغاتی فیلم کوتاه فعالیت می‌کند و نمایش‌هایی را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند و با جشنواره‌ها، سفارت‌ها و مؤسسات دیگر در سراسر جهان همکاری می‌کند. این جشنواره دارای تاییدیه جوایز گویا بوده و برندگان آن به جشنواره گویا راه می‌یابند.
در خلاصه داستان «ابراهیم» آمده است: یک پسر نوجوان به نام ابراهیم در غاری در نزدیکی یک روستای کوچک به قتل رسیده و سوزانده شده است. پلیس به دنبال پدر او است که در یک مسجد کوچک دعا می‌خواند.

عوامل فیلم کوتاه «ابراهیم»، نویسنده و کارگردان: الناز قادرپور، رضا گمینی، تهیه‌کننده: علی عسگری، پویان صدقی، تهیه‌کننده مشترک: حمید لدنی، بازیگران: حمید پورآذری، سجاد افشاریان، هادی شیخ‌الاسلامی، صفورا خوش‌طینت و هستی مروجی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: الناز قادرپور، مجری طرح: فرید ابراهیمی، صدابردار و طراح صدا: سامان شهامت، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: میثم پورجعفری، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح لباس: مهرنوش بیانی، طراح گریم: رضا عربی، آهنگساز: پیام آزادی، مدیر تولید: محمد عسگری، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: سعید خراسانی، عکاس و هلی شات: فرزاد جعفریان، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: کیوان محسنی، پشتیبانی تجهیزات فیلمبردار: آی‌زوم (izoom)، اپراتور دوربین: حمیدرضا حسن‌پور، اجرای نور: مهدی صادقی، دستیار صدابرداری: حسین داغلانی، دستیاران صحنه: میلاد کیانی، رهی قاسملو، دستیار گریم: فاطیما جعفری، دستیار کارگردان: مهران قریشی، زیرنویس: رضا تاریوردی، طراح پوستر: محمد موحدنیا هستند.

برچسب‌ها: اخبار فیلم کوتاه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها